HStouch screenshot-thread

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: HStouch screenshot-thread

Post by Wim2008 »

Ik heb wat gevonden op het forum van homeseer. Zie bijgevoegde website.

http://forums.homeseer.com/showthread.p ... ht=overlay

Mvgr Wim :) :wink:
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: HStouch screenshot-thread

Post by r_255 »

*proest*

Ja hoor dat kan ik aangezien ik de maker ben ;)

Wat wil je precies doen of welk item begrijp je niet helemaal?

deze is ook wel leuk, maar nog in progress!

http://forums.homeseer.com/showthread.php?t=140270
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: HStouch screenshot-thread

Post by Wim2008 »

Zijn weer een aantal mooie ideeen die je via de link aanwijst.
Ik zou een scherm opbouw willen doen, zodat ik een aktief scherm heb en bv. een beneden scherm wat altijd aanwezig is.
In dit beneden scherm zou ik knoppen en info willen zetten.

Hoe moet ik dit aanpakken en opbouwen?
Waar komen kan ik legen transparante layer vinden? Zijn die altijd im xlm formaat?

Mvgr Wim :) :wink:
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: HStouch screenshot-thread

Post by r_255 »

Dat hangt een beetje van de complexheid aan, een mede forum lid heeft laatst uitgezocht hoe je knoppen hidden en visable kan maken dus op zo een manier is dat mogelijk met kleine hoeveelheden aan knoppen/schremen omdat het in designer anders geen werken meer is, je verliest dan al snel overzicht omdat al je paginas feitelijk over elkaar staan en je zo door visual of hidden te maken via script ze eventueel kan laten zien.

Wat ik doe is gewoon steeds het zelfde scherm kopieeren en dan een gedeelte daarvan laten varieren.
Zo kan je ook een scherm maken met daar een popup in getekend en daar weer wat knopjes inzetten om een popup te simuleren.
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: HStouch screenshot-thread

Post by Wim2008 »

Je gaat voor mij waarschijnlijk iets te snel.
Stel ik heb een scherm van 1024 x 768 op mijn pc met touchscreen.
Nu zou ik een actief scherm willen maken van 1024 x 640. Dit scherm kan ik maken door met een tekenprogramma een bestaande of nieuwe jpg te maken van die grootte. Noem ik voor de duidelijkheid maar even main1.
Het beneden scherm wordt dan 1024 x 128 groot. Dit kan ik ook appart maken in een tekenprogramma. Benoem ik tot main2.
Hoe krijg ik deze 2 schermen te samen in 1 groot scherm van 1024 x 768 ? Dit lukt mij tot op heden niet.

Mvgr Wim :) :wink:
User avatar
Dickr43
Member
Member
Posts: 255
Joined: Sat Sep 27, 2008 5:44 pm
Location: Netherlands

Re: HStouch screenshot-thread

Post by Dickr43 »

Wim2008 wrote:Je gaat voor mij waarschijnlijk iets te snel.
Stel ik heb een scherm van 1024 x 768 op mijn pc met touchscreen.
Nu zou ik een actief scherm willen maken van 1024 x 640. Dit scherm kan ik maken door met een tekenprogramma een bestaande of nieuwe jpg te maken van die grootte. Noem ik voor de duidelijkheid maar even main1.
Het beneden scherm wordt dan 1024 x 128 groot. Dit kan ik ook appart maken in een tekenprogramma. Benoem ik tot main2.
Hoe krijg ik deze 2 schermen te samen in 1 groot scherm van 1024 x 768 ? Dit lukt mij tot op heden niet.

Mvgr Wim :) :wink:
Wat je hierboven schetst zal niet gaan. Je wil daar feitelijk 2 schermen in 1 keer plaatsen. Het kan echter wel, en wel zo:

1. Maak je hoofdscherm schermvullen en laat het onderste deel leeg (het deel waar je main2 wilt laten zien)
2. Maak een 2e scherm (main 2) met het formaat 1024 x 128 (kan je instellen in de properties van het scherm. Daar kan je ook de exacte positie van het scherm opgeven. In jouw geval dus iets van 0 x 641.

Wanneer je nu scherm2 wilt activeren dan laat je deze over het bestaande scherm vallen (aktie in HS Touch). Door je positionering blijft het deel van main1 (1024x640) zichtbaar maar veranderd het onderstel deel van main1 in main2

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: HStouch screenshot-thread

Post by Wim2008 »

Zoals je aangeeft, heb ik main1 en main2 gemaakt. De juiste formaten aangegeven.
Op het laatst spreek je over het activeren van main2. Hoe moet ik dat regelen in main1 of met iets anders?

Mvgr Wim :) :wink:
User avatar
Dickr43
Member
Member
Posts: 255
Joined: Sat Sep 27, 2008 5:44 pm
Location: Netherlands

Re: HStouch screenshot-thread

Post by Dickr43 »

Wim2008 wrote:Zoals je aangeeft, heb ik main1 en main2 gemaakt. De juiste formaten aangegeven.
Op het laatst spreek je over het activeren van main2. Hoe moet ik dat regelen in main1 of met iets anders?

Mvgr Wim :) :wink:
Dat kan je doen door een button actie of via een event in Homeseer zelf. Makkelijkste in om een button te gebruiken. In de properties van de button stel je het volgende in bij Actions when released (2e van boven):

Ik heb nog een 2e actie gedefinieerd: Set an elements text property. Hiermee stel ik de tekst van een label onderin het scherm met de tekst "Kinderkamers". Zo weet ik steeds welke knoppen er voor staan. Kijk maar even naar mijn screenshots die ik eerder heb gepost. Ik gebruik dus het rechter deel van het scherm om te overlayen en zet steeds de tekst van het knoppenscherm links onderin.
Attachments
Instellen button.jpg
Instellen button.jpg (56.16 KiB) Viewed 26892 times
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: HStouch screenshot-thread

Post by Wim2008 »

Als je de button met aktie maakt, moet deze button op main1 komen?
En moet je die dan met de hand aktiveren?
Of kan dat automatisch.

Ondertussen heb ik ook naar een overlayer gezocht bij de voorbeelden. Dit is een transparant scherm wat je in het main scherm kan plaatsen. Je ziet bij het activeren van de overlayer links boven een wit vierkantje ontstaan.
Als ik een overlayer neem van bv Weather5DayRSS, blijft deze verbonden met het scherm. Je hoeft dan niets te aktiveren.
Hoe je een overlayer maakt is mijn nog niet duidelijk. Hij heeft een extendie 'xml'.

Mvgr Wim :) :wink:
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: HStouch screenshot-thread

Post by Wim2008 »

Gevonden.
Maak een groupbox aan en plaats hierin bv buttons.
Deze kun je dan opslaan als losse template of als overlayer. En kun je later weer gebruiken om in een ander screen te plakken.
De groupbox blijft aan het screen geplakt met gehele inhoud als het screen opgeroepen wordt.
Hoe je nu een groupbox voorziet van verlopende kleuren, is de volgende vraag van mij.

Mvgr Wim :) :wink:
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: HStouch screenshot-thread

Post by TANE »

Mijn scherm is maar 800x480
geheel past nog steeds goed.
moet soms wel een keer extra klikken maar dat vind ik niet erg
Rust op een scherm vind ik veel belangrijker.

na 3 minuten ga ik altijd terug naar main.
vanuit main maak ik een scherm keuze.
het komt bijna nooit voor dat ik dan nog naar een anders scherm wil gaan.
anders is het 1 keer home en vervolgens een nieuwe scherm.
een andere voordeel hiervan is eenvoud.

Ik heb ooit een Fiat Stilo Abarth met full options gehad alles ging automatisch wat je maar kon bedenken.
Fiat had ruim 150 direct toegankelijke toetsen. Na 4 jaar gebruik was ik nog steeds opzoek naar toetsen die ik voor een bepaalde actie nodig had..
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: HStouch screenshot-thread

Post by Wim2008 »

De overlayer die in HStouch gebruikt wordt is een groupbox.
Is die nog verder aan te passen met eigen kleuren?
Met welk programma moet je dat doen?

Mvgr Wim :) :wink:
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: HStouch screenshot-thread

Post by r_255 »

Dat zal wel een grafisch object zijn die onderdeel uitmaakt van je groupbox.

Je kan ook een hele pagina kopieeren met copy this screen ( in hst designer met je re muiskop ergens op de pagina clicken )
Ik heb zelf in het begin ruzie gehad met die optie en gebruik daarom de andere manier en copy een hele pagina naar een nieuwe en wijzig dan het geen dat ik gewijzigd wil zien.

Iedereen heeft trouwens een andere werkwijze, een andere setup en een ander publiek.

Wat dat betreft ben ik altijd geneigd om te kijken voor wie of wat als ik wat maak, maar wat Enver al aanhaalt je bent al snel geneigd door te slaan in hoe of wat.. terwijl de praktijk je aardig wat dingen gaat leren over de functionaliteit van je eigen gemaakte interface. En zal je wat dat betreft al weer snel aan het veranderen slaan.

Helaas heb ook ik meer ideeen dan tijd, want 2x hstouch op een machine draaien kan volgens mij ook best leuke dingen bieden.
op deze manier zou je je scherm echt in 2 onafhankelijke zones kunnen verdelen en in theorie zou je dan met client nr1 client nr2 kunnen bedienen ( of andersom )

Daarbij kan je denken aan een tv remote op client 1 en met client 2 blader je door de zender icons terwijl je remote netjes blijftstaan. Een andere aanpak dan iedere keer de tv remote met wisselende zender icons per pagina maken.
petermdevries
Member
Member
Posts: 98
Joined: Thu Nov 27, 2008 10:43 am
Location: Netherlands

Re: HStouch screenshot-thread

Post by petermdevries »

Sinds ik eindelijk een iPhone heb, ben ik maar eens aan de slag gegaan om een HSTouch interface te maken voor de iPhone.
Hieronder mijn resultaten tot dusver.
photo 2.jpg
photo 2.jpg (57 KiB) Viewed 26803 times
photo 3.jpg
photo 3.jpg (39.11 KiB) Viewed 26803 times
photo 4.jpg
photo 4.jpg (37.44 KiB) Viewed 26803 times
photo 5.jpg
photo 5.jpg (30.9 KiB) Viewed 26803 times
photo6.jpg
photo6.jpg (37.29 KiB) Viewed 26803 times
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: HStouch screenshot-thread

Post by TANE »

Afgelopen dagen bezig geweest met het maken van schermen voor de Ipad
Mijn Windows HStouch schermen draaien niet lekker op de Ipad
Voor windows gebouwde schermen zijn te zwaar voor de Ipad het voelt gewoon niet natuurlijk aan response is traag.

Ik heb wat nieuwe schermen gemaakt die niet al te zwaar zijn en met niet zo veel verschillende schermen wissel.

Camera's werken beste als je de scherm resolutie op 320x240 behoud en deze opblaast tot 480X400
Deze geef ik dan als popup op de bestaande schermen.
Attachments
Ipad.png
Ipad.png (288.17 KiB) Viewed 26749 times
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”