RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Groeps purchaes, ideas en initiatives of forum members.

Moderator: Alexander

Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Bwired »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mgizmo</i>
De loop antenne variant had ik gezien, maar zie het voordeel niet. Even groot, maar zwaarder door de batterijen. Of ik heb een spec over het hoofd gezien?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">( Dimensions, 1.5 cm X 4.6 cm X 1.1 cm) een stuk kleiner dus, wel zwaarder imderdaad!
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Esteban »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bwired</i><br />( Dimensions, 1.5 cm X 4.6 cm X 1.1 cm) een stuk kleiner dus, wel zwaarder imderdaad!
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote"> Maar zodra je er weer twee penlights bij stopt is ie weer net zo groot [;)]
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Alexander »

Die dimensions zijn van de transmitter als ik het goed begrepen heb en daardoor niet veel kleiner is als ie in de casing zit.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Alexander »

Prima, ik kijk er pas volgende week naar ;-) Gelieve daarom (en even tegen iedereen) je post aan te passen en niet een extra toe te voegen, omdat de thread gaat groeien en ik wil voorkomen niet dadelijk te moet gaan kiezen tussen posts van dezelfde gebruiker.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by TANE »

past de RF40315T-x in de RF40315T Enclosure?
ik heb het idee dat dit niet gaat werken..ziet er veel langer uit.
User avatar
Fantic
Member
Member
Posts: 201
Joined: Sat Feb 21, 2009 2:11 pm
Location: Loenen, UT, Netherlands
Contact:

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Fantic »

@Chak, Ik denk dat de dikte meer het probleem zal zijn, het zijn 2 losse printplaatjes op de foto is de linker 2cm het ene plaatje en de rechter 3 de andere.

Regards, Maarten.
Never let a computer know you're in a hurry.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Bwired »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mgizmo</i>
<br />Die dimensions zijn van de transmitter als ik het goed begrepen heb en daardoor niet veel kleiner is als ie in de casing zit.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Ik denk het ook :-) pas mijn bestelling aan, sorry mgizmo [:I]
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Bastiaan »

Als ik het concept geod begrijp moet je bij de aktieve transmitters toch weer op een knopje drukken om een signaal uit te zenden. Ik dacht dat de hele grap nou juist was dat je een tag in je jas deed en daar verder niet naar om hoefde te kijken. (Met natuurlijk een gevoelige ontvanger in de buurt.)
Nu lijkt het toch wel weer erg op mijn visonic remote en mis ik de meerwaarde een beetje. Zit ik er erg naast?
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Esteban »

@Zebrafilm: Je zit er naast ;), de transmitters transmitten zelf om de 2.5sec. Dus idd in je zak/tas/jas stoppen en niet meer naar omkijken totdat je de batterijen een keer moet vervangen. Vervolgens wanneer je in range bent dan ziet de receiver je en ben je bijv. '@home' en wanneer de receiver je niet ziet ben je 'away'.

Er zijn echter een aantal verschillende transmitters te krijgen. Zo heb je dus degene die gewoon constant een teken van leven sturen om de 2,5sec maar zijn er ook tilt modules en switch modules, die je weer voor andere doeleinde kunt gebruiken. Tilt module stuurt alleen wanner hij beweging detect.

De modules hieronder zenden automatisch uit:
8 meter tags:
http://www.ananiahelectronics.com/RF8315T.htm
http://www.ananiahelectronics.com/RF8315T-sc.htm
http://www.ananiahelectronics.com/RF8315T-x.htm
http://www.ananiahelectronics.com/RF831 ... tenna).htm
http://www.ananiahelectronics.com/RF831 ... tenna).htm

40 meter tags (alleen voor buiten gebruik):
http://www.ananiahelectronics.com/RF40315T.htm
http://www.ananiahelectronics.com/RF40315T-s.htm
http://www.ananiahelectronics.com/RF40315Tx.htm

De verschillen zitten 'm in de size, met of zonder doosje, op knoopcel of externe voeding, range enz.

Ciao,
Esteban
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by TANE »

ziet er overzichtelijk uit..
wat is nu de beste keuze
wat is het verschil in bereik als je voor de 40 meter versie gaat, of maakt dat niet zo veel uit.

kan je achter elke device ook nog bij behorende doosje vermelden?

er zijn ook twee ontvangers: RS232 en USB versie
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Esteban »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">wat is nu de beste keuze<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Ik heb geen van deze dingen ooit in mn handen gehad, maar ik heb gisteren een beetje zitten spitten en vergelijken op de site. Ze zeggen dat de 'RF40315T-x' speciaal geschikt is voor vehicle use... Aan de andere kant zo te horen van mdamen werkt de 'RF40315T Active RFID 40 Meters Transmitting Module' ook prima in zijn auto, deze werkt echter op batterijen, de 'RF40315T-x' niet.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">wat is het verschil in bereik als je voor de 40 meter versie gaat, of maakt dat niet zo veel uit.<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Tussen die 3 transmitters? Geen idee, daar zou je ze alle drie voor moeten testen lijkt me. Mijn vermoede is dat er niet zoveel verschil in zit en dat het meer form factor is, maar who knows...

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">kan je achter elke device ook nog bij behorende doosje vermelden?<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Voor 100% antwoord kun je beter mgizmo vragen, die heeft contact met die lui. Maar, voor zover ik heb gezien, (als ik naar de maat kijk en naar de liniaal naast het doosje) passen alle drie 40 meter transmitters in het doosje 'RF40315T Enclosure'.

Voor de 8 meter transmitters is het weer anders want 1 komt volgens mij al met een doosje (RF8315T-sc Active RFID 8 Meters Transmitter), verder de RF8315T past niet in doosje (RF8315T Enclosure) als de afmetingen kloppen module is namelijk 1,8cm hoog en doosje is maar 1,5cm volgens specs. De resterende '8 meter transmitters' passen wel in het (RF8315T Enclosure) doosje, maar voor sommige is external power nodig (bijv penlights) en die passen er niet bij.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">er zijn ook twee ontvangers: RS232 en USB versie<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Dat is maar net wat je het beste uitkomt. Uit mdamen's fotos (http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=2461) van de binnenkant van de USB-versie lijkt het mij dat het gewoon de rs232 is met een Serial2USB-converter erin geprikt dus... take your pick.


Ciao,
Esteban

P.S: Het is al laat dus dubbel-check the facts desnoods zelf nog eens, zou best kunnen dat mn ogen niet 100% meer zijn [|)]
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Bastiaan »

@Esteban: Dankje dat is helder, ik neem aan dat de passive modules dan niet uitzenden maar alleen een veld verstoren en dus alleen heel dichtbij werken. Dat blijf ik toch ook wel een handige oplossing vinden.

Zag ook op de site een link voor IR sensors, daar maak ik even een nieuw topic voor aan. http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=2470
Ben benieuwd hoe Pieter denkt het te gaan gebruiken :-)
User avatar
RDNZL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1008
Joined: Sun Sep 24, 2006 1:45 pm
Location: Dordrecht, The Netherlands
Contact:

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by RDNZL »

Ik probeer ook de bomen in het bos te vinden... dus sorry als ik iets dubbel vermeld.
Maar ik las in de ebay advertenties dat de 40mtr ontvangers/transmitters elkaar niet meer zien als ze minder dan 2 mtr van elkaar verwijderd zijn. Had te maken met het type ontvanger.

Heb je dat ook ondervonden op de testbank Esteban?
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Esteban »

@Zebrafilm: Passieve RFID, hebben geen batterij en zenden niet actief uit en de afleesafstand is idd vrij klein. Als ik me niet vergis, gaat het bij passief grofweg als volgt: De tags power't zichzelf van de golven die de receiver uitzendt. Dus wanneer je de tags dichtbij de receiver houdt komt ie tot leven en stuurt zn ID uit.

@RDZNL: Ik heb geen van deze RFID's ooit in mn handen gehad, dus mijn testbank heeft de tags ook nog niet gezien ;) mdamen heeft er een paar al op de testbank liggen. De website kan nogal confusing zijn idd zonder vergelijkingstabel, maar tabbed browsing helpt.

Ik heb de ebay pagina niet grondig doorgekeken, voornamelijk de eigen website. Maar idd, dit vermelden ze ook op hun eigen site: De 8 meter transmitters zijn leesbaar vanaf 1 meter, en de 40 meter transmitters vanaf 2 meter. De receiver voor de 40m en 8m is hetzelfde. In de praktijk zal het geen probleem zijn aangezien je de ontvanger altijd binnen hebt staan en de 40m tags alleen voor buitengebruik zijn, dus aan die twee meter kom je altijd wel.

Ciao,
Esteban

PS: Ik heb het allebij al een keer gezegd in deze thread maar herhaal het nog even: Volgens mij is het doosje (als ik de foto mag geloven) van de 8 meter transmitter 'RF8315T-sc' kleiner dan het generic doosje. Iets wat van belang kan zijn als je dat op je persoon wil dragen.

PS2: Het is goedkoper om een setje (transmitter and receiver) te kopen, zoals bijv. de 'RF40315RT' en 'RF8315RT-u', bij sommige zit er ook al een behuizing bij.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Alexander »

ik zal een compare document maken. Even geduld want vandaag heb ik ruzie met vadertje tijd.
Post Reply

Return to “Groups purchases or -ideas”