Welke output

Forum over de Homeseer IPPower plugin van Rene Klootwijk (DUTCH forum)

Moderator: Rene

Post Reply
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Welke output

Post by TANE »

Welke output gebruiken jullie voor de Visonic keyFob?

Ik heb het nu op de laatste 4 posities.
eerste 4 zou beter zijn maar hier is de connectie andersom..bij een stroomuitval wordt de actie gelijk uitgevoerd.

Wick Air heb ik op de eerste aansluit punt
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Welke output

Post by Rene »

Ik gebruik de laatste 3, de * toets heb ik niet aangesloten.

Rene.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Welke output

Post by TANE »

Om te kijken wat de effecten van een powerdip op IPPower zijn heb ik de power even onderbroken.
Als de power weer terug komt worden de eerste 4 contacten gelijk geactiveerd...dus pas op met je alarm ed.
Ik heb op contact 1 Wick Air aangesloten..gevolg is dan dat er elke aangeven tijdstip een puff is..(instelling Wick) dit is iets minder erg als je alarm wordt uitgeschakeld...of je deur open...:(
Ik begreep dat het mogelijk is om de contacten anders om te maken weet iemand hoe dit moet?
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Welke output

Post by Bastiaan »

Ik heb ze ook op de vier laatste. Volgens mij was het instellen van de ingangen een kwestie van dipswitches maar het omzetten van de uitgangen printbanen doorkrassen. Volgens mij stond het ook op de pagina met de NL firmware.
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Welke output

Post by Rene »

Ik weist dat ik het ergens gelezen had. Bedankt Bastiaan. Hierbij het betreffende stukje over het doorkrassen van de printbanen:
"Voor mensen die niet met die 4 NC contacten kunnen leven is er overigens goed nieuws: het output kastje bevat gewoon 8 identieke "1 x om" relais. Bij de ene helft heeft Aviosys de NC contacten met de aansluitstrip verbonden en bij de andere helft de NO contacten. Door de printbanen van de NC contacten van relais 1 t/m 4 naar de aansluitstrip te onderbreken en de NO aansluitingen van de relais vervolgens met een (geschikte) draad weer met de aansluitstrip te verbinden kun je in een kwartierje het doosje ombouwen naar gewoon 8 x NO. Let daarbij wel op: Aviosys heeft (keurig!) aan beide zijden van de printplaat de relaiscontacten met de aansluitstrip verbonden om de (max. 7A) stroom te verdelen .... dus als je ze niet aan beide zijden onderbreekt eindig je niet met een NO maar een AC (Always Closed) contact!"

Rene.
Lennart
Member
Member
Posts: 497
Joined: Sat Jul 22, 2006 10:58 am
Location: Netherlands

Welke output

Post by Lennart »

@Chak: wat je kunt doen in je HS startup event is een power restore inbouwen die een aantal devices terugzet die t.g.v. de stroomonderbreking geschakeld zijn (de Airwick, maar b.v. ook Plugwise devices). Wat ook een goede tip van Henk was bij de Xanura cursus was een dagelijkse reset van alle devices: laat om 4 uur 's nachts een event lopen dat devices in de uitgangspositie zet ongeacht de huidige stand (eventueel wel rekening houdend met of je thuis bent of niet).

Voor wat betreft die in- en uitgangen ombouwen: de ingangen gaat via dipswitches; die heb ik inmiddels allemaal als "resistance" (wet) i.p.v. "voltage" (dry) gedefinieerd. V.w.b. de uitgangen werd het meen ik ook solderen (niet geprobeerd).

Lennart
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Welke output

Post by TANE »

Lennart,
Dat ben ik nog van plan..eerst een mooi kastje om heen dat ik van de kabel berg af ben.
de 4 laatste opties kan je dus ook beste veranderen?
ze werken nu zonder verandering
User avatar
Fantic
Member
Member
Posts: 201
Joined: Sat Feb 21, 2009 2:11 pm
Location: Loenen, UT, Netherlands
Contact:

Welke output

Post by Fantic »

Als je nog ergens in het bezit bent van een contacten strip met 8 aansluitingen, kun je ook denken om deze erbij te plaatsen met 8 draden aan de nu niet gebruikte contacten, zodat je dus uiteindelijk gewoon op de contactstrip kan kiezen voor NC of NO.
Bij de 4 NO soldeer je een draar aan het NC contact naar de extra strip en zo ook van de andere 4, hoef je nik door te krassen en heb je de keus, enige is dat dit niet binnen het kastje te realiseren valt.

Regards, Maarten.
Never let a computer know you're in a hurry.
Lennart
Member
Member
Posts: 497
Joined: Sat Jul 22, 2006 10:58 am
Location: Netherlands

Welke output

Post by Lennart »

Vandaag heb ik de eerste vier outputs van mijn IPPower van NC naar NO omgebouwd. Tenminste, ik heb de tip van Maarten opgevolgd (thanks!) en bij de eerste vier relais aan de onderzijde van de print draden aan het NC contact en aan de common gesoldeerd. Deze draden heb ik via de ventilatieopeningen naar buiten gevoerd en daar met een kroonsteentje verbonden. Het kroonsteentje heb ik aan de zijkant van de IPPower vastgemaakt met een dubbelzijdige plakker. Ik heb nu dus 8 NO outputs waarvan de eerste vier ook direct als NC te te gebruiken zijn via de oorspronkelijke contactstrip. Werkt prima! :-) Voordeel van deze werkwijze: de modificatie kan op elk moment weer ongedaan gemaakt worden zonder blijvende sporen.

Lennart
Post Reply

Return to “Homeseer IPPower Plugin Forum”