LEMF's Ambilight oplossing

Groeps purchaes, ideas en initiatives of forum members.

Moderator: Alexander

Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Alexander »

Op het samenkopen forum post iemand dat ie een homeseer plugin wilt maken voor het Ambilight project van LEMF. Ik heb op de userid gezocht hier op het forum of er een match is.
Vandaar nu mijn vraag: Is die persoon in die topic (http://samenkopen.net/action_topic/1962 ... 07#5226507) een bekende onder ons?
User avatar
simjoc
Member
Member
Posts: 210
Joined: Sat Dec 27, 2008 5:59 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by simjoc »

Ik ben dat dus niet, maar ik doe wel mee. Ik ben benieuwd!
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Alexander »

Verstandig als wij die persoon dan naar het forum toe trekken, ook omdat er mensen hier zijn die ervaring hebben met plugins schrijven. Kan natuurlijk zijn dat die persoon doorgewinterd is en dus is het ook wel weer een aanwinst voor het forum.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Snelvuur »

ik zou zeggen laat iemand even wat posten of degene die de homeseer wil maken even hier op het forum kan komen voor hulp/ondersteuning/vriendjes maken ofzo.

// Erik (binkey.nl)
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Alexander »

done
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Esteban »

Goed initiatief, mgizmo.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Alexander »

Ja moet ie wel reageren. Nu heb ik zelf dadelijk ook die sets, dus ik kan nog zelf uitvogelen, maar het is fijner in samenwerking.

Alexander
Tazzios
Starting Member
Starting Member
Posts: 5
Joined: Fri Jul 31, 2009 10:27 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Tazzios »

Hey Gizmo!

ik voel me vereerd nog niet eens lid en nu al topic voor mij geopend zonder dat ik op dit forum lid ben(net even aangemeld).
maar goed ik zal even mijn motieven en planning uit een zetten.

Motieven:
Ik ben op m`n werk net 1 maand weer druk aan het programmeren in visual studio 2008 (VB) en heb de smaak wel te pakken.Daarvoor op school ook wel in 2005 gewerkt daar was het minder leuk.
Omdat ik het 1 en ander aan x10 heb liggen heb ik homeseer is geinstalleerd , ik kwam tot de conclusie dat ik dit 2jaar geleden ook al is had gedaan. Bij m`n (nog te kopen huis) wil ik dit graag gaan gebruiken.

De set van LEMF kan ook aangesloten worden op een computer en daarom zou het dacht ik mooi zijn om de ambilight set ook via de touchscreen interface te kunnen bedienen. elke RGB kleur een aparte slider audio tv of Pc mode aan zetten etc..
Via de plugin zou je dan ook een x10 afstandbediening(logitech harmony ;)) kunnen gebruiken om de kamer een andere kleur te geven (d.m.v. events ,met x10 als trigger).

Planning:
De komende tijd( dit weekend in iedergeval) ga ik de plugin-api van homeseer is bekijken voor het aanmaken van nieuwe apparaten. De softwareontwikkeling van LEMF is echter nog onbekend. Ik neem aan dat hij eerst een eigen applicatie ontwikkeld en daarna pas een api om de boel aan te spreken.ik zal hem hier nog even over vragen via de mail wat zijn planning is omtrent de pcsoftware, api en documentatie.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Alexander »

Hey,

Fijn dat je jezelf hebt aangemeld. Ik weet niet of je het forum zelf nog een beetje hebt bekeken, maar er zitten nogal veel HS gebruikers hier (niet alleen NL). Nu is HS niet de main subjects hier. Er zijn hier voornamelijk Domotica gekken.
In ieder geval, als je in het main page terecht komt zie je aparte fora voor Homeseer maar ook Homeseer Plugins (IPPower, Plugwise, RFXcom, Alphatronics Visonic Receiver). Wellicht is dat nog niet opgevallen, maar dat zijn plugins gebouwd door een aantal forumleden (Digit, rklootwijk, b_wijenberg).

Ik heb zelf twee sets van LEMF besteld. Ik had hier ook nog melding van gemaakt op het forum, maar naast simjoc heeft zich volgens mij niemand hiervoor aangemeld. Het leuke is wel dat als er een paar mensen hier op het forum een bepaald product hebben wat werkt en samenwerkt met HS dan snel andere mensen volgen. Ik weet niet of LEMF zit te wachten op nog meer verkoop (dat liet ie wel een beetje doorschemeren dat het enorm druk begon te worden), maar een plugin zou kunnen helpen.

Ik heb zelf programmeerervaring, maar niet in de API gedoken van Homeseer om plugins te schrijven. Aangezien ik dus ook de modules heb besteld is het wellicht handig om in ieder geval mijn deelname in het testen van de plugin en/of samen te ontwikkelen van de plugin. Nadeel is wel dat het via de USB aansluiting dan zou moeten, terwijl het systeem ook met een remote aan te sturen is. Onze vriend Bert (b_wijenberg) onderhoudt RFXCOM(.com) producten waarmee je 433 MHz producten kunt aansturen of kunt schakelen op 433 MHz producten (zijn ook andere varianten op). Denk aan gordijnrailsen, temp. sensoren, deursensoren, weegschaal, rookmelders, Klik-Aan-Klik-Uit, e.a. Wellicht dat we Bert zover kunnen krijgen om de LEMF producten ook aan te sturen met zijn 433 MHz transmitter. Ik denk alleen dat de kans niet erg groot is, omdat de huidige gebruikers van RFXCOM niet zo snel de LEMF producten nodig hebben dan wel bestellen. Aan de andere kant, als wij de kopers op samenkopen.net kunnen melden dat RFXCOM met zijn hardware en software ook de LEMF product ondersteunt, dat dit ook weer een extra verkoop kan betekenen voor Bert.

Alexander
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Bwired »

Alexander
Heb jij ook een link naar de hardware?
De bovenstaande link heeft het alleen over de software.

ps: heb hem al :-)
deze? http://samenkopen.net/action/196205
Dank.Pieter
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by r_255 »

Huh, LEMF setje was toch uitverkocht tot ergens in september ?
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Alexander »

@pieter: yep dat is hem. Zoals je ziet in de afronding sectie.
@robin: ja, maar wij zitten in de eerste ronde. Hij begint later een tweede ronde (ook de TV ondersteuning).

Alexander
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Bwired »

Op mijn Tv heb ik al Ambilight, maar lijkt me wel leuk om voor andere dingen te gebruiken.
Ik wacht de tweede ronde wel af, hopelijk is mijn ToDo lijstje dan ook wat kleiner :-)

<hr noshade size="1"><font size="1">Pieter Knuvers
http://www.bwired.nl <i>Online House in the netherlands. Domotica, Home Automation.</i></font id="size1">
Tazzios
Starting Member
Starting Member
Posts: 5
Joined: Fri Jul 31, 2009 10:27 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Tazzios »

@MGizmo

zou jij contact op kunnen nemen met r_255 ik mag nog geen pm`s versturen op dit forum.
Rede is dat hij een soort gelijk code heeft geschreven als die nodig is voor de set van LEMF zie link:
http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=2545

Als we zijn code zouden mogen gebruiken zou dat mij aardig wat tijd schelen in het uitzoeken van de homeseer API.
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by r_255 »

Hoho, dat is even teveel credits voor het geen ik aanelkaar geknoopt heb.

Wat ik heb gedaan is de 3 waardes van ( R,G,B ) slider in hstouch door geven aan Homeseer. Die vervolgens een event op start met de (Estebans) .exe en dan de waardes als variableen mee stuurt.

Het is een kwestie van hoe de controller wordt aangestuurd,
Even loeren met een sniffer wat voor data er verzonden wordt en deze code her genereren vanuit een programma.

http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=749

Mischien LEMF zelf even vragen hoe hij de aansturing doet dan zou je in theorie al aan de slag kunnen ;)

PS @hotmail.com kan je me gewoon mailen wel even mijn nick er voorzetten dan.
Post Reply

Return to “Groups purchases or -ideas”