Wat kan er nu exact mee?

Alles wat betrekking heeft op dit Dutch boek. (DUTCH forum)
Post Reply
erik_
Starting Member
Starting Member
Posts: 1
Joined: Sat Oct 31, 2009 8:26 pm
Location: Netherlands

Wat kan er nu exact mee?

Post by erik_ »

Hoi iedereen,

Ik heb alle topics een beetje doorgelezen en het boek, dvd en de printplaten besteld bij electuur.

Maar wat ik me wel nog afvroeg en nog niet echt weet is wat er nu exact kan met dit systeem?
Hoeveel lampen, schakelaars etc. kan ik hierop aansluiten?
Moeten er draden naar iedere schakelaar?
Wat is het verschil met bijv. X10?

Heeft er misschien iemand een korte omschrijving hiervan voor mensen die het boek nog niet gekocht hebben, maar wel interesse hebben?

Ben best wel benieuwd aangezien ik volgende week ga beginnen met verbouwen in mijn huis en het het wil voorbereiden zodat ik dit systeem op een rustiger moment kan implementeren. Ben op dit moment van plan om er voor te zorgen dat ik gewoon lege pvc buizen heb, maar meer weet ik eigenlijk nog niet, dus ik hoop dat ze dat boek snel versturen :[:)]

Alvast bedankt,

Erik
Tiz
Member
Member
Posts: 146
Joined: Tue May 19, 2009 12:21 pm
Location: Netherlands

Wat kan er nu exact mee?

Post by Tiz »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by erik_</i>
<br />Hoi iedereen,

Ik heb alle topics een beetje doorgelezen en het boek, dvd en de printplaten besteld bij electuur.

Maar wat ik me wel nog afvroeg en nog niet echt weet is wat er nu exact kan met dit systeem?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Eerlijk gezegd is dit echt een te brede vraag. As je het boek leest kom je veel te weten. Het principe is superuniverseel in de zin dat je inputs en outputs hebt. In het boek staan vervolgens legio voorbeelden van sensoren (van infrarood of gewone schakelaars tot een zelfbouw weerstation) en actoren.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Hoeveel lampen, schakelaars etc. kan ik hierop aansluiten?<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote"> Per Iomodule zijn er standaard 8 digitale inputs, 1 analoge, 1 voor temperatuur sensor en 4 voor flanksensoren (2 opgaand, 2 neergaand). Uitgangen zijn er 8.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"> Moeten er draden naar iedere schakelaar? <hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote"> Het is een bedraad systeem, dus alles wat je wilt bedienen daar moeten idd kabels naar toe.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"> Wat is het verschil met bijv. X10? <hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Het is een totaal ander systeem, andere hardware, ander communicatieprotocol etc.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Heeft er misschien iemand een korte omschrijving hiervan voor mensen die het boek nog niet gekocht hebben, maar wel interesse hebben?<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Deze laat ik even aan mij voorbijgaan. Maar in mijn ogen bestaat de doelgroep uit mensen die hun Domotica installatie op zjin minst gedeeltelijke zelf willen bouwen / ontwerpen vanuit diverse redenen. Zelf ga ik meerdere technieken combineren. Sensoren/inputs zal ik waarschijnlijk voornamelijk met dit Domotica systeem verbinden, actoren met een systeem dat de juiste keurmerken heeft om onenigheid te voorkomen in geval van brand. Software ga ik zelf schrijven zoals op dit moment ook nog moet om met deze hardware te kunnen werken.
Post Reply

Return to “Domoticaboek Heino Peters”