Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

Locked
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Alexander »

404 betekent dat een bestand niet gevonden kan worden. Staat er ook nog achter, maar goed.
Dus de webserver draait wel, maar kennelijk mist ie iets. Dat xml bestandje wellicht?
Alexander
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Wim2008 »

Welk xml bestandje bedoel je?

Mvgr Wim :)
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Rene »

Er moeten 2 bestanden in de document root van de plugwise server worden geinstalleerd. switch.html en statistics.xml.
Rene.
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Wim2008 »

Bedankt, allen voor de snelle info.
Ga ik vanavond aan werken.

mvgr Wim :)
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Wim2008 »

Alles werkt nu weer als van ouds. Alle devices zijn weer aan te sturen in HS.
Hartelijk dank allen voor jullie positieve bijdragen.

Mvgr Wim :) :wink:
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Alexander »

Wat was het Wim?
Alexander
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Wim2008 »

Een van de beide bestanden stonden er niet meer in, en wel de 'switch.html'. De tweede file 'statistics.xml' was nog wel op zijn plaats.
Misschien is die ene file verdwenen bij het upgraden naar plugwise source 2.16 en naar 2.17 beta. Of bij het verwijderen naderhand van de beta versie.

Mvgr Wim :) :wink:
labium
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Sat Feb 06, 2010 10:56 am
Location: netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by labium »

die 2.17 beta kan die 2 sticks aansturen ? plugwise is de enige home automation systeem wat vooralsnog in de home setting locatieonafhankelijk is met 1 stick.

labium
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Rene »

Dit topic gaat over de Homeseer plugin, niet over de Plugwise Source software.
Rene.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by RdP »

Rene wrote:In de volgende versie worden dingen niet echt mooier, ik ben de code alleen wat beter aan het maken. Het gedeelte dat historie bijhoudt en grafieken maakt is er helemaal uit. Een andere plugin, die ikzelf al tijden gebruik maar nog steeds niet klaar is te uploaden (dan krijg ik teveel vragen ;-) ), maakt alle devices in Homeseer toegankelijk via XMLRPC en JSONRPC voor monitoring en besturing. Tevens biedt deze plugin de mogelijkheid om van alle devices historische gegevens bij te houden. Ik ben nu druk met een stukje documentatie en als dat klaar is zal ik een eerste versie van die laatste plugin uploaden. Maar ik zit met een hernia en moet ook nog wat geld verdienen, dus de uurtjes dat het redelijk gaat moet ik verdelen tussen geld verdienen en lol.
Hi Rene,

Kan je een update geven van de status van met name de mogelijkheid voor het monitoren van devices ? Of ben je nog aan het geld verdienen en lol aant maken :D

Alvast bedankt,
Rien
Rien
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by bartbakels »

He,

Gewledige Plugin, Gebruik hem nu enkele weken. Echter heb nog steeds een probleem met status updates in hstouch op android. Enig zicht op de 1.3 update? :P

Bedankt en keep up the good work

B Bakels
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Rene »

Ik was druk bezig, maar HouseAgent heeft op dit moment mijn volledige aandacht. Overigens zal de volgende versie geen 1.3 worden, maar 2.0. Ik heb de plugin volledig herschreven.

Wat is het probleem met de status updates op Android? Is dit Android specifiek of treedt dit bij alle HSTouch platformen op?
Rene.
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by bartbakels »

De status tracking werkt niet aangezien de value van de plugwise devices het verbruik is en niet de on off status. Is dit iets wat ik kan wijzigen? Ik zie het niet in de plugin config staan. Tevens krijge ik de plugwise charts niet aan de praat, volgens mij dien je voor deze chartpliging te betalen inmiddels.

MVG

B Bakels
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Rene »

Hier zijn ellelange discusies over geweest op het forum. Homeseer device kennen een status veld en een value veld (en ook niet meer dan dat). De plugin gebruikt het status veld voor het weergeven van de status en het value veld voor het weergeven van het verbruik (klinkt logisch toch?). Overigens zijn er verschillende mensen, waaronder Enver, die de status prima kunnen uitlezen met HSTouch (ik weet niet wat ze daarvoor hebben moeten doen). In eerste instantie wilde de toggle optie niet werken, na een kleine aanpassing in de plugin werkt deze optie nu ook in HSTouch (overigens was dit een probleem van HSTouch).
Rene.
vanisher

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by vanisher »

Gister ook mijn plugwise pakket binnen gehad.

Dit is direct mijn eerste ervaring met Homeseer.
De plugwise plugin geinstalleerd allleen de charts werken niet ivm visifire2.js die mist.
op visifire.com is deze niet meer te downloaden.

Wil iemand de voor mij even in de mail gooien?
Locked

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”