Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by RdP »

Rene wrote:In de volgende versie worden dingen niet echt mooier, ik ben de code alleen wat beter aan het maken. Het gedeelte dat historie bijhoudt en grafieken maakt is er helemaal uit. Een andere plugin, die ikzelf al tijden gebruik maar nog steeds niet klaar is te uploaden (dan krijg ik teveel vragen ;-) ), maakt alle devices in Homeseer toegankelijk via XMLRPC en JSONRPC voor monitoring en besturing. Tevens biedt deze plugin de mogelijkheid om van alle devices historische gegevens bij te houden. Ik ben nu druk met een stukje documentatie en als dat klaar is zal ik een eerste versie van die laatste plugin uploaden. Maar ik zit met een hernia en moet ook nog wat geld verdienen, dus de uurtjes dat het redelijk gaat moet ik verdelen tussen geld verdienen en lol.
Rene,

een paar maanden geleden schreef je over een monitoring plugin en dat ie op de documentatie na bijan klaar was. Zou je me kunnen zeggen wat de status is ? Ik ben namelijk zeer benieuwd, want nadat RFXCharts versie 2 aan een langzame dood is gestorven, is dit mijn enige hoop om charts met historische data te kan ophoesten in HomeSeer

Alvast bedankt voor je antwoord,

Groet,
Rien
Rien
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Rene »

Ik heb er vrijwel niets aan gedaan sindsdien. Status is dus niet veranderd. Overigens levert de plugin geen charts maar alleen de mogelijkheid om historische data op te slaan en op te vragen. Charts zullen dus nog zelf moeten worden gebouwd. Voorlopig ga ik er niet aan toekomen om het af te maken, de prioriteiten liggen even anders, zoals je wellicht gezien hebt ben ik druk met de Powermax, maar ook JeeNodes hebben op het moment een hogere prioriteit. Maar de allerhoogste prioriteit heeft vakantie en die is aanstaande. Ik zal na m'n vakantie proberen de plugin af te ronden, een nieuwe versie van de Plugwise plugin uit te brengen en dan ga ik al mijn effort steken in HouseAgent en ga ik Homeseer afbouwen.
Rene.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by RdP »

Okay,

Veel plezier op je vakantie !!!

We hebben na je vakantie wel even contact en misschien kan ik je wat hulp bieden...

Gr,
Rien
Rien
rdsdordt
Starting Member
Starting Member
Posts: 7
Joined: Thu Aug 25, 2011 12:17 am

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by rdsdordt »

Ik ben gestart met plugwise en heb de plugin geïnstalleerd, krijg alleen de charts niet werken, omdat de plugin om visifire2.js vraagt en die er in de laatste versie niet meer in zit, kan iemand die misschien mailen naar mij, want het bestand hernoemen werkt ook niet.

ron ad deswart punt biz

alvast bedankt

gr,
Ron
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by RdP »

Rene wrote:Ik heb er vrijwel niets aan gedaan sindsdien. Status is dus niet veranderd. Overigens levert de plugin geen charts maar alleen de mogelijkheid om historische data op te slaan en op te vragen. Charts zullen dus nog zelf moeten worden gebouwd. Voorlopig ga ik er niet aan toekomen om het af te maken, de prioriteiten liggen even anders, zoals je wellicht gezien hebt ben ik druk met de Powermax, maar ook JeeNodes hebben op het moment een hogere prioriteit. Maar de allerhoogste prioriteit heeft vakantie en die is aanstaande. Ik zal na m'n vakantie proberen de plugin af te ronden, een nieuwe versie van de Plugwise plugin uit te brengen en dan ga ik al mijn effort steken in HouseAgent en ga ik Homeseer afbouwen.
Hi Rene,

Kan je een status update geven mbt de nieuwe versie van de plug-in ?

Thx,
Rien
Rien
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Rene »

Er is niets noemenswaardigs gewijzigd.
Rene.
freakstar
Member
Member
Posts: 118
Joined: Thu Sep 22, 2011 4:07 pm

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by freakstar »

Is er nog kans dat de charts vanuit HS gaan werken? Of moet ik op zoek naar een ander alternatief?
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by RdP »

freakstar wrote:Is er nog kans dat de charts vanuit HS gaan werken? Of moet ik op zoek naar een ander alternatief?
Ik heb precies dezelfde vraag.....
Rien
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Rene »

De versie waar ik mee bezig ben, heeft geen charts meer. Je zal dus moeten zoeken naar een alternatief.
Rene.
labium
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Sat Feb 06, 2010 10:56 am
Location: netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by labium »

ik begrijp dat hs3 nog even op zich laat wachten als je voor hs2 een plugin herschrijft ?
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Rene »

Ik heb geen idee wanneer HS3 komt. Ik ben al meer dan een jaar geleden aan de nieuwe versie begonnen alleen door andere prioriteiten heb ik deze nog steeds niet afgerond.
Rene.
vanisher

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by vanisher »

Ik heb wat problemen met de huidige plugin versie.

Zodra ik deze in schakel crasht mijn W7 x64 op willekeurige tijdstippen. Soms gaat het een paar dagen goed, soms nog geen halve dag.

Enig idee waar dat aan kan liggen?
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Rene »

Nee geen idee, zulke spannende dingen worden er niet gedaan in de plugin. Dit is ook voor het eerst dat ik dit hoor (nu weet ik niet of er veel gebruikers zijn dit 64 bits windows 7 gebruiken). Ik heb ook geen idee waar ik het zou moeten zoeken. Crasht windows of Homeseer? Zie je iets in de logs (Windows event log of Homeseer log)?
Rene.
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Rutger »

Ik heb W7 64bit en geen enkel probleem mbt het functioneren van deze plugin.
Visifire krijg ik niet werkend, maar dat is niet zo erg. Ik heb mbt Linkeditor een pluginlink toegevoegd naar de build-in webserver. Je ziet dan ook alle modules, verbruik en 'charts', net zoals in de Source software.
My home automation blog: https://rutg3r.com
psmaaswinkel
Member
Member
Posts: 88
Joined: Wed Oct 27, 2010 8:36 pm

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by psmaaswinkel »

Momenteel loop ik tegen een kleine beperking van deze plugin aan. In tegenstelling tot bv de RFXcom plugin wordt de deviceValue bij de plugwize plugin opgeslagen afgerond op een hele watt.
Dit betekend dat wanneer een circle aangeeft 13,40 watt te verbruiken de devicestring netjes 13,40 watt aangeeft, maar de devicevalue 13 is... Ik weet dat de statistics.xml de waarde netjes in vier cijfers geeft zodat delen door 100 de exacte waarde van 13,40 watt zou geven.

Is het mogelijk een aangepaste plugin te krijgen welke de devicevalue ook opslaat cf de statistics.xml?? Op deze manier worden de grafieken die ik maak even wat netter, en geven ze ook exact de juiste waarde aan..

Alvast bedankt!
___________________________________________________________________
iEase Home Control
Locked

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”