Weerstation/weerbericht script

Forum over Homeseer scripts (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Weerstation/weerbericht script

Post by AshaiRey »

Hoi,

Ik wil niet de regen monitor script 'hijacken' vandaar dat ik maar even een nieuwe thread aan maakt.

Op het moment ben ik een beetje aan het rommelen om een weerbericht script in elkaar te knutselen. Wat mijn betreft kan het ook gewoon een gezamelijk project(je) worden met overige forum leden.

Wat ik wil ik wil bereiken is een script dat het volgende doet
Actuele weergegevens ophalen zoals
- Temperatuur
- wind richting
- regen kans (regen monitor scrpt)
1-3 daagse vooruitzichten
Mogelijkheid tot berichten omroepen.
Nederlandstalig
Eenvoudig, geen overbodige 'frutsels'

Deze punten heb ik merendeels rond maar ik vraag me nu af wat jullie zoal belangrijk vinden wat een dergelijk script zou moeten kunnen?
Bram
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Thu Jul 23, 2009 1:00 pm
Location: Netherlands

Re: Weerstation/weerbericht script

Post by phoenixb »

Beste,

En waar wil je de gegevens ophalen? Ik ben namelijk in het verleden al eens bezig geweest met het soort van rippen van de site van www.meteo-bleiswijk.nl en www.weerstation-alblasserdam.nl

Ik hoor het wel.
Gr,
__________________
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Weerstation/weerbericht script

Post by AshaiRey »

Dat is toch niet zo'n punt vanwaar de gegevens vandaan komen?
Op het moment gebruik ik http://www.weather.com/ voor de paar gegevens die ik wil gebruiken.

De vraag is echter wat voor gegevens vinden jullie belangrijk om getoond te worden?
Bram
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Thu Jul 23, 2009 1:00 pm
Location: Netherlands

Re: Weerstation/weerbericht script

Post by phoenixb »

Sorry, begreep hem ff niet.
Maar extra waarde die ik eventueel wel gezien zou willen
hebben is de zon index aangevult met de gevoels temperatuur en rv.
Gr,
__________________
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Weerstation/weerbericht script

Post by RdP »

Hi,

Ik ben al heel lang aan het nadenken hoe ik 'zeg maar' een weerstation ' alike' gegevens in HS of eigenlijk HSTouch kan gaan tonen.

Ik wil dit dan wel doen op basis van mijn eigen metingen aangevuld met externe verwachtings gegevens.
Mijn eigen gegevens komen uit RFXCOM, via alle mogelijke Oregon Scientific sensors en de virtuele sensoren die de plugin zelf biedt (daily rain, high-low metingen, heatindex etc...)

Ik kom natuurlijk een heel eind, maar dit zijn allemaal actuele gegevens die door de RFXCOM plugin in device codes wordt gezet. Ik zou ook graag de historische metingen willen laten zien (regen deze maand, laagste temperatuur dit jaar etc...) en dan het liefst ook middels grafieken. RFXcharts V1 kan al redelijk wat betekenen, maar mist toch te veel om het goed te kunnen doen. Ik was al in een vergevorderd stadium met de beta tests van RFXcharts V2 en dit zou aan al mijn eisen voldoen, maar door drukte en persoonlijke omstandigheden is de ontwikkelaar van RFXcharts(Paul) niet in staat om op redelijke termijn iets werkend op te leveren. Dat is jammer, want Paul is echt heel goed in dit soort dingen. Maar de ontwikkeling van RFXCharts V2 is al meer dan anderhalf jaar onderweg en het is nu tijd om naar alternatieven te kijken. Ik heb hiervoor contact opgenomen met Bert (van RFXCOM) om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Het zou natuurlijk een verrijking zijn voor RFXCOM en dus ook in zijn voordeel.

In de tussentijd ga ik alvast aan de slag met de actuele data die beschikbaar is, aangevuld met verwachtings gegevens.

Heb nog een weekje vakantie, dus ik hoop de komende week iets tastbaars te hebben.

Keep you posted,

Rien
Rien
Post Reply

Return to “Homeseer Scripts Forum”