RFXCOM and CM15

Forum over de RFXCOM plugin (DUTCH forum)

Moderator: b_weijenberg

Post Reply
leo
Member
Member
Posts: 68
Joined: Wed Aug 13, 2008 11:55 pm
Location: Netherlands

RFXCOM and CM15

Post by leo »

Omdat ik problemen heb om een CM11 via USB aan te sturen was het plan om een CM15 zo in te stellen dat het RF gedeelte is uitgeschakeld en alleen de X10 230V interface functioneert en een RFXCOM te gebruiken voor de ontvangst van o.a. X10 en Oregon signalen. Nu blijkt echter dat ik met mijn RFXCOM wel alles codes kan ontvangen, ik zie dit in het HS logscherm en in mijn HS statusscherm, maar de CM15 voert de 230V "commands" niet uit.....

(Als ik het RF gedeelte van de CM15 inschakel dan worden de ontvangen codes wel omgezet naar X10 230V en functioneert alles maar omdat de RFXCOM over een grotere afstand kan ontvangen wil ik daar graag gebruik van maken).

Iemand enig idee waarom in HS de RFXCOM signalen de CM15 niet laten schakelen en is het uberhaupt een probleem om een RFXCOM en CM15 (met de ontvanger geactiveerd) naast elkaar te laten werken???

vr.gr. Leo
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Re: RFXCOM and CM15

Post by b_weijenberg »

heb je op de RFXCOM X10 Config pagina "Full Control" aangevinkt voor de betreffende huiscode(s)?
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: RFXCOM and CM15

Post by Rene »

Wat is je probleem met het aansturen van de CM11 via USB?
Rene.
leo
Member
Member
Posts: 68
Joined: Wed Aug 13, 2008 11:55 pm
Location: Netherlands

Re: RFXCOM and CM15

Post by leo »

Bert, ik heb in X10 tabblad alles op Full Controle staan...

en Rene v.w.b. het aansturen van de CM11 via USB; ik heb allerlei serieel naar USB omzetters en drivers geprobeerd maar ik krijg geen communicatie met de CM11. Gebruik overigens XP..

vr.gr. Leo
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Re: RFXCOM and CM15

Post by b_weijenberg »

Als ik me goed herinner, maar ben er niet 100% zeker van, maakt een CM11 gebruik van de RS232 besturingslijnen. De USB-RS232 omzetter moet die dan wel ondersteunen.

1. Kan je met het meegeleverde programma van de CM15 wel X10 powerline commando's versturen?
2. Als je een X10 device op de Homeseer Status pagina aanmaakt, kan je dan het X10 device aansturen over de powerline.
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: RFXCOM and CM15

Post by Rene »

Ik heb 2 CM11a's die ik beide via een RS232-USB converter (ook nog via een Belkin network USB hub) gebruik vanuit zowel XP als Windows7 zonder problemen. Ook heb ik diverse USB-RS232 gebruikt in de loop van de tijd. Het probleem zit dus ergens anders denk ik.
Rene.
leo
Member
Member
Posts: 68
Joined: Wed Aug 13, 2008 11:55 pm
Location: Netherlands

Re: RFXCOM and CM15

Post by leo »

Bert, ik kan vanuit HS gewoon X10 devices besturen via de CM15. Die CM15 werkt dus volgens mij. Het lijkt wel of X10 signalen ontvangen door RFXCOM niet worden "doorgegeven" naar de CM15.....

Leo
Post Reply

Return to “Homeseer Rfxcom Plugin Forum”