Testresultaten/vragen beta versie plugin

Alles m.b.t. de Visonic Powermax plugin van Rene Klootwijk (DUTCH forum)

Moderator: Rene

bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by bartbakels »

Thanks htere,

Ja ik gebruik zelfs 5 usb naar rs232 converters. Voor andere interfaces begin er ook langzaam aan te twijfelen. Maar voor de visonic moet ik wel ivm de ttl niveaus. Besteld bij rs. Mss eens kijken voor een moxa ip rs232

Heb ook sterk t vermoedde dat t iets met de plugwise plugin te maken heeft. Denk dat ik maar eens moet gaan testen.
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
User avatar
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 805
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:48 pm
Location: Uithoorn / Netherlands

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Willem4ever »

1 x in de 3 maanden loopt de boel vast, maar dat zoek ik eerder bij homeseer zelf.
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by bartbakels »

heren,

Ik heb een vraag/uitdaging. Ik ben inmiddels druk met de migratie naar HS3. ik heb dmv Jon00 HS2--HS3 gateway de visonic sensoren beschikbaar in HS3, dit werkt perfect. Nu robeer ik vanuit HS3 events te triggerren in HS2 om het visonic panel te armen /disarmen etc.

Ik kan het visonic alarm echter niet armen of disarmen via een event, of zie ik iets over het hoofd? Is er een mogelijkheid via scripting om een button press te simuleren of andere mogelijkheden om via een event hetpane te armen of disarmen?


Bij voorbat dank.

Bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by bartbakels »

Rene,

Enig idee welke functie we kunnen aanroepen vanuit scripting om te armen disarmen?

Ik ben nu ism met jon00 aan t kijken of we de buttons via waarschijnlijk httppost acties kunnen triggeren.

Als iemand nog tips heeft, heel graag ;)

Mvg

Bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Rene »

Er is geen functie die je vanuit scripting kan aansturen. Dit stond nog op mijn lijstje om te doen, maar zoals je gemerkt hebt staat de ontwikkeling op een laag pitje.
Rene.
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by bartbakels »

heren

de oplossing is daar! ;)


Ik heb samen met jon00 zijn geupdate versie van zij HS/HS3gateway getest. Hierin zit nu de mogelijkheid om vanuit HS3 button presses te simuleren van devices in HS2. En dit werkt dus ook met de visonic plugin. men kan dus de arm disarm etc buttons sturen vanuit HS3. tevens was het al mogelijk met Jon00 zijn applicatie devices te mirrorren van HS2 naar HS3. meer info in de laatste post van het Homeseer forum;

board.homeseer.com/showthread.php?t=162 ... amp;page=7

Echter ik heb nog een vraag voor rene; klopt het dat de deursensoren geen status of value update geven bij open of closen? enkel een textuele change? de motionsensors doen die overigens wel. Dit maakt het wat moeilijker om deze devices events te laten triggeren in HS3.

MVG

Bart Bakels
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
nikagl
Member
Member
Posts: 54
Joined: Sun Jun 20, 2010 9:30 pm

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by nikagl »

Hoi Bart,

Ja, dat had ik volgens mij ook al eens geconstateerd toen ik m'n HSTouch scherm aan het inrichten was (waarbij het volgens mij bij mij ook een probleem was met de bewegingsmelders, als ik de code doorkijk). Ik heb toen het volgende script ervoor geschreven:

Code: Select all

Sub Main
	dim en
	dim dv

        Set en = hs.GetDeviceEnumerator
        if IsObject(en) then
        else
        	hs.WriteLog "Enumerator","----------- The device enumerator is invalid ---------"
        end if
        
        Do while not en.Finished
		if enCountChanged then
			hs.WriteLog "Enumerator","----------- The device count has changed ---------"
		end if

		Set dv = en.GetNext
		if not dv is nothing then
			if dv.dev_type_string = "Powermax Zone: Delay 1" or dv.dev_type_string = "Powermax Zone: Perimeter" then
'				hs.WriteLog "DEBUG", "Device Name: " & dv.name 
'				hs.WriteLog "DEBUG", "Device Code: " & dv.hc&dv.dc
'				hs.WriteLog "DEBUG", "Device String: " & hs.DeviceString(dv.hc&dv.dc)

				if hs.DeviceString(dv.hc&dv.dc) = "Closed" then
					 hs.SetDeviceValue dv.hc&dv.dc, 1
				else
					 hs.SetDeviceValue dv.hc&dv.dc, 2
				end if
	                end if
		end if
	Loop
End Sub
Debug regels kun je er uiteraard uitlaten (zijn nu een "comment"), was alleen om te kijken of het allemaal werkte :)

Script draait bij mij iedere 30 seconden, maar kan vast ook efficienter ;)

Groet,

Nika.
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by bartbakels »

bedankt voor t script, zal t morgen even testen. Wellicht een tip voor jouw. in HS2 kun je ook triggeren aaan de hand van de powermax zones wellicht een idee om op die miner t script te triggerren.

Overings phaeton nog bedankt voor het testen van de plugin van Jon00

mvg Bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
nikagl
Member
Member
Posts: 54
Joined: Sun Jun 20, 2010 9:30 pm

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by nikagl »

Hoi allemaal,

Om nog even een oude thread op te rakelen - heb je de source nog van de HS2 plugin? Volgens mij is nl. soms de Master/Installer en bij andere functies juist de User Code nodig.

Als ik nl. m'n alarm aan/uit wil zetten moet ik één van de panel gebruikers User Codes invoeren in het User Code (anders crasht Homeseer bij aan/uitzetten) veld.

Maar als ik m'n Event Log wil uitlezen moet ik de Installer of Master Code in het User Code veld invoeren (anders foutmelding in eventlog: Unauthorized to execute the command 'GetEventLog').

Je zou dus naast de User Code ook nog een derde veld Master/Installer Code moeten hebben om hem uit te kunnen lezen...

Groet,

Nika.
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Rene »

Het klopt dat je de master code nodig hebt om de event log uit te lezen, maar hier zou je ook het alarm mee aan en uit moeten kunnen zetten. Ik gebruik al tijden geen Homeseer meer dus kan het niet even uit proberen.
Rene.
nikagl
Member
Member
Posts: 54
Joined: Sun Jun 20, 2010 9:30 pm

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by nikagl »

Waarschijnlijk wel als je master code en één van de user codes hetzelfde zijn. Dat ga ik zo even proberen :)

Anders krijg je de volgende foutmelding (met de master code):

Code: Select all

10/18/2014 11:15:00 AM ~!~Powermax~!~DEBUG3: PM_Process_Unauthorized: Entering
10/18/2014 11:15:00 AM ~!~Web Server~!~Web Server stopped
En crasht Homeseer:

Code: Select all

10/18/2014 11:15:00 AM
Object reference not set to an instance of an object.
HomeSeer version: 2.5.0.81
Source: hspi_Powermax
Target: Boolean PM_Process_Unauthorized()
Stack trace: 
   at HSPI_POWERMAX.Powermax.PM_Process_Unauthorized()
   at HSPI_POWERMAX.Powermax.ProcessData(Byte[] aMsg)
   at HSPI_POWERMAX.Serial.serialPort_DataReceived(Object sender, SerialDataReceivedEventArgs e)
   at System.IO.Ports.SerialDataReceivedEventHandler.Invoke(Object sender, SerialDataReceivedEventArgs e)
   at System.IO.Ports.SerialPort.CatchReceivedEvents(Object src, SerialDataReceivedEventArgs e)
   at System.IO.Ports.SerialStream.EventLoopRunner.CallReceiveEvents(Object state)
   at System.Threading._ThreadPoolWaitCallback.WaitCallback_Context(Object state)
   at System.Threading.ExecutionContext.runTryCode(Object userData)
   at System.Runtime.CompilerServices.RuntimeHelpers.ExecuteCodeWithGuaranteedCleanup(TryCode code, CleanupCode backoutCode, Object userData)
   at System.Threading.ExecutionContext.RunInternal(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
   at System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
   at System.Threading._ThreadPoolWaitCallback.PerformWaitCallbackInternal(_ThreadPoolWaitCallback tpWaitCallBack)
   at System.Threading._ThreadPoolWaitCallback.PerformWaitCallback(Object state)
Groet,

Nika.
nikagl
Member
Member
Posts: 54
Joined: Sun Jun 20, 2010 9:30 pm

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by nikagl »

Noppes, master/installer code mag niet hetzelfde zijn als één van de user codes:
Image
Post Reply

Return to “Homeseer Visonic Powermax plugin Forum”