Inkoopactie z-wave tagreader

Groeps purchaes, ideas en initiatives of forum members.

Moderator: Alexander

daferra
Starting Member
Starting Member
Posts: 42
Joined: Wed Jul 15, 2009 10:42 am
Location: Netherlands

Inkoopactie z-wave tagreader

Post by daferra »

Hoi,

Sinds kort is de firma BeNeXT B.V. met een aantal interessante producten op de markt gekomen, nu nog alleen in pakketvorm te koop. De tag-reader lijkt mij het ideale product voor toegangscontrole. Zie de beschrijving en het filmpje hieronder.

http://www.2myhome.info/images/stories/ ... Reader.pdf
http://www.2myhome.info/images/stories/ ... Reader.pdf



Ik heb BeNeXT B.V. gesproken en gevraagd of deze apparaten los te verkrijgen zijn. Het antwoord daarop was dat ze dit aan het overwegen zijn, en wellicht na de zomer een beslissing nemen.

Zelf zou ik graag zien dat dit ondersteund gaat worden door DomotiGa. Als jullie er ook zo over denken? zouden we een gezamenlijk inkoop actie kunnen starten. Nu mijn vragen aan jullie

- Vinden jullie dit ook zo'n goed product, en zien jullie ook de toegevoegde waarde om een eenvoudige toegangscontrole unit te hebben?
- Zijn jullie bereid om samen met mij een gezamenlijk inkoopactie te starten.
- Op welke software zou je dit graag zien werken?

Met vriendelijk groeten, Ferdi
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by Akatar »

het lijkt me dat ondersteuning door o.a. homeseer en domotiga wel gewenst is
airox
Member
Member
Posts: 214
Joined: Sat May 15, 2010 10:42 pm

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by airox »

Hallo allemaal,

Ik heb deze inmiddels anderhalve maand in gebruik. De ondersteuning heb ik zelf ingebouwd in mijn eigen PHP drivertje. Open-zwave ondersteund deze ook gewoon zoals ik kan opmaken uit de code. Wat betreft mijn ervaringen:

- Er zit geen security ondersteuning op, dus alles gaat unencrypted door de lucht (in mijn geval geen probleem).
- Je koppelt een code of een RFID-tag aan een user code. Dit is een simpel nummer zoals 1, 2, etc. Vervolgens stuurt het apparaat bij een scan het event plus de user code door.
- Mijn vriendin en ik vinden hem uitermate goed werken. Ook een leuk effect is dat je bij het scannen een SET commando er naartoe kan sturen. Dan maakt hij kortstondig een geluidje dat het alarm erop wordt gezet. Lijkt veel op alarmsystemen denk ik.
- Ondersteuning voor battery level moet ik nog even aanzetten, maar tot nu toe is de batterij nog niet op in ieder geval :-)
- De RFID-tags zijn in vergelijking met diegene die we eerder gebruiken wel aardig fors aan de sleutelbos, gelukkig nog wel kleiner dan mijn autosleutels.
- De plek waar je je RFID-tag overheen haalt is dus ook het gedeelte waar je de code in toets. Soms beetje vreemd.
- Wij gebruiken de code variant niet, maar alleen de RFID-tags. Wellicht ooit in de toekomst een "vakantie" modus met een code ofzo. Maar geen security aan/uit actie in ieder geval.
- Voor de rest staat het allemaal in de manual.

Al met al zijn we er erg tevreden over en een succesvolle vervanger van mijn eerder gebouwde Jeenode based RFID-lezer.

Groeten,

Gijs
Jeffrey
Member
Member
Posts: 136
Joined: Tue Jun 09, 2009 3:34 pm
Location: Netherlands

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by Jeffrey »

Goed apparaat, maar dat de data unencrypted door de lucht gaat lijkt me nogal een fail.

Waarom is dit geen probleem voor jou Gijs?
airox
Member
Member
Posts: 214
Joined: Sat May 15, 2010 10:42 pm

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by airox »

Ik heb het allemaal zo ingesteld dat bij het aanzetten en uitzetten van het alarm er notificaties richting mijn mobiele telefoon gaan.
Ook moet je eerste de voordeur door en dan draadloos het signaal sturen om het alarm eraf te zetten om het huis binnen te komen.
Dus je moet aardig wat weten / doen om ongemerkt het huis in te komen. Ik vind het risico niet zo groot met deze reden.

Maar liever zou ik het natuurlijk ook encrypted zien, al was de integratie in mijn eigen software wellicht ook moeilijker geweest.
uAlex73
Member
Member
Posts: 218
Joined: Sun Jan 01, 2012 3:42 pm
Contact:

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by uAlex73 »

Ja, een leuk apparaat ... maar wel irritant dat BeNext alleen pakketten wilt verkopen (tot die tijd, koop ik niets van ze). Anders zou dit een leuke toevoeging/speeldingetje zijn voor mijn huis.
DomotiGa / Z-Wave / RFXCom / Visonic PowerMaster / Home Assistant / Zigbee2MQTT / DSMR Reader / Toon1 (rooted)
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by Phaeton »

kan deze apparatuur ook gebruikt worden met Homeseer? Hebben wij daarvoor jullie gateway nodig, of kan het ook gewoon gebruikt worden met een aeon labs z-wave stick?
groeten,
Harry
BeNext-iHome
Starting Member
Starting Member
Posts: 7
Joined: Sat Nov 10, 2012 3:05 pm
Location: Amsterdam, Netherlands
Contact:

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by BeNext-iHome »

De producten zijn Z-Wave gecertificeerd en moeten dus met alle z-wave controllers en slaves in de basis kunnen werken.

Ik weet niet in hoeverre andere controllers zoals HomeSeer of de VeraBox ook alle details zoals temperatuur, wakeup, alarm cmd, configuratie parameters etc etc van onze producten ondersteunen, ze zouden dus in iedergeval de basis moeten ondersteunen.

Mocht je er niet zeker van zijn dan moet je of met hun contact opnemen of onze gateway gebruiken.
airox
Member
Member
Posts: 214
Joined: Sat May 15, 2010 10:42 pm

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by airox »

Ik heb hier het grote deel van de benext serie (wat nu verkrijgbaar is) en het werkt goed met een Aeon labs USB stick. Echter wel met een eigen driver ... dus niet met Homeseer. Maar het werkt met de USB stick in ieder geval :-)
daferra
Starting Member
Starting Member
Posts: 42
Joined: Wed Jul 15, 2009 10:42 am
Location: Netherlands

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by daferra »

Gebruikers van het DomoticaForum hebben 15% extra korting gekregen wanneer er per 5 stuks besteld zal worden. wie heeft interesse?

Vooralsnog zijn dit de mensen die een bestelling willen plaatsen.

1. Ferdi 2x incl. tag
2. Hans 1x incl. tag
3.
4.
5.

Alexander, Harry, iets voor jullie?
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by raymonvdm »

Ik weet nog niet of ik geïnteresseerd ben want ik kan nog niet bepalen wat ik er mee kan.

Kan ik hem nu gebruiken als knop om Home/Away te bepalen. Of moeten er nog losse RFID tags bij ?
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
daferra
Starting Member
Starting Member
Posts: 42
Joined: Wed Jul 15, 2009 10:42 am
Location: Netherlands

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by daferra »

Ook zonder tag is Home/Away in te schakelen. Support voor de tag functie is vooralsnog niet met open-zwave te gebruiken heb ik begrepen na wat navragen. Overige functies zouden geen probleem moeten zijn.
Er moet nog wel wat ontwikkeling op gedaan worden voordat we dit device 100% kunnen gebruiken.
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by raymonvdm »

Ik kijk nog even de kat uit de boom. Ik heb nog meer dingen op mijn verlanglijstje staan en die worden al wel door HomeSeer ondersteund :D
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by Akatar »

airox wrote:Ik heb hier het grote deel van de benext serie (wat nu verkrijgbaar is) en het werkt goed met een Aeon labs USB stick. Echter wel met een eigen driver ... dus niet met Homeseer. Maar het werkt met de USB stick in ieder geval :-)
even voor mijn beeldvorming.
het werkt NIET met homeseer?
airox
Member
Member
Posts: 214
Joined: Sat May 15, 2010 10:42 pm

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by airox »

Beetje foute formulering van me. Ik heb zelf geen Homeseer en weet dus niet of het wel/niet werkt.
Post Reply

Return to “Groups purchases or -ideas”