Listbox popup sluit niet

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Listbox popup sluit niet

Post by Rutger »

Ik heb al een tijdje de PioneerAVR plugin draaien en de receiver kan rechtreeks audiostreams afspelen. Er zijn dus een aantal voorkeuzezenders beschikbaar. Helaas geeft de plugin deze in een dropdown menu alleen weer met nummers 1, 2, 3 etc. Iemand die de programmering niet kent, weet niet welk station er onder welk nummer staat.
Mijn oplossing is een virtual device met dropdown menu en hier de namen van de radiostations in. Een event schakelt bij de keuze in het virtual device, de juiste voorkeuzender van de Pioneer in. So far so good.

In Hstouch (iPad) komt er mbv een button een popup met listbox met daarin de voorkeuzestations van het virtual device.
Ik heb bij ActionWhenSelected ingesteld dat de popup 1000ms getoond wordt (zodat duidelijk te zien is wel station aangeklikt wordt) en daarna de popup gesloten moet worden.
Je ziet de popup ook gesloten worden, want het scherm van de receiver wordt weer volledig zichtbaar.
De popup omvat dus alleen de listbox.

Het probleem is nu, dat als ik het scherm van de receiver sluit, de popup weer zichtbaar is, met rondom de zwarte achtergrond. Als ik de achtergrond transparant maakt, geeft dat trouwens geen verschil.

Een aparte knop op de popup te sluiten is vooralsnog geen optie :D
My home automation blog: https://rutg3r.com
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Listbox popup sluit niet

Post by AshaiRey »

Misschien een 'workaround' (niet getest)
Toch een button op dat popup scherm plaatsen maar hidden. Deze button alle functionaliteit geven om de popup te sluiten.
In het event waarmee je de reveiver sluit een actie opnemen om de 'button op een ander scherm' te bedienen, in dit geval de button op het popup scherm.
Eventueel met een kleine pauze er tussen.
Bram
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: Listbox popup sluit niet

Post by Rutger »

Ik heb m'n bestaande config getest via de Windows client, want daar kun je mooi zien welke schermen open staan en gesloten blijven. Hier wordt wel keurig de popup gesloten, maar op de iPad niet. Jouw workaround met de button geeft helaas hetzelfde effect. In Windows werkt ook dit perfect, maar niet op de iPad.

Als ik de button zichtbaar laat en hier op druk zonder een selectie in de listbox te maken, dan lijkt 't wel op de popup naar de achtergrond verdwijnt, ondanks dat het event de opdracht geeft om het scherm te sluiten. Op de Windows client zie je de popup dus echt wel sluiten in de taakbalk.
My home automation blog: https://rutg3r.com
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”