PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by RdP »

Allen,

Versie 2.0 van de PlugWise Plug-in is nu beschikbaar !!!

Ik wil Rene bedanken voor het leggen van de basis van deze versie en de beta testers, Roel, Jilles en Rutger bedanken voor het testen van de beta versies.

De plug-in zipfile is HIER te downloaden

De documentatie is HIER te downloaden (PDF document)

Er zullen best nog wel wat issues boven water komen, zie daarom eerst de documentatie daar is ook beschreven hoe te handelen bij het melden van problemen en bugs.....

Korte opsomming van de nieuwe/veranderde zaken:

New since version 1.2
  • - Support for PlugWise Sense
    - Support for Smile P1 (Gas and Electricity)
    - Support for 2 PlugWise networks
    - More configuration options
    - No on/off buttons when a device is locked, virtual or not a circle, stealth etc.
    - Support the use of PlugWise native icons
    - Indication icon for devices which generate power
    - Description off the type of the plugwise device (like Circle, Circle+, Sense, Stealth, etc..)
    - Support for a separate homeseer device which holds the total usage of a device (for events and calculations)
    - Support for a separate homeseer device which holds today's total usage of a device (for events and calculations)
    - Possibility to create separate temperature and humidity devices (for events and calculations)
    - Version 1.2 chart support has been removed/replaced. Now it's possible to create a chart as a .PNG file for all the devices automatically (For today's usage, monthly usage, and yearly usage)
    - If a device in skipped in totals in the source software, it will also be skipped in the homeseer totals device
Known issues
  • - Error in XML processing for modules, when new plugwise devices are not yet fully configured in Source
    - Config page freezes after save in Google Chrome (other browser don't have this issue)
Future plans
  • - HS3 version
    - Switch and Scan support (this depends on the support of the Plugwise development team)
    - Stretch support (as replacement for Source)
Veel plezier ermee,

Rien
Rien
rovinge
Member
Member
Posts: 53
Joined: Wed Oct 05, 2011 10:06 am
Location: The Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by rovinge »

Rien,

Bedankt voor de upgrade van de plug-in!

Ik waardeer dit zeer; ik kan nu (eindelijk) mijn Senses aflezen en gebruiken binnen HS.

Klasse!
Roel
knasen17
Starting Member
Starting Member
Posts: 43
Joined: Tue May 22, 2012 8:04 pm

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by knasen17 »

Hi Rien,
Thanks for your effort! (and sorry for not using Dutch :) )
I have tried to follow your manual, but at the step
"After the plug-in has been configured the new devices will automatically be created using an unique HomeSeer housecode."
I dont really see any devices automatically pop up... What am I doing wrong? :(
Regards!
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by RdP »

Hi,

Did you enable at least one network and set the connection parameters to your source web server in the plug-in configuration page?

If you did this allready, sent me an email with the requested info as stated at the end of the installation document.

Best regards,
Rien
Rien
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Thu Jul 23, 2009 1:00 pm
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by phoenixb »

Hallo Rien,

Ik heb zojuist de nieuwe plugin over de oud heen gezet volgens de update procedure en heb daarbij in de config menu alle instellingen netjes ingevuld
alleen krijg ik mijn modules niet meer te zien.

En wanneer ik in de logfile kijk zie ik de volgende melding voorbij komen:
7-4-2013 16:31:43 - Plugwise - DEBUG1: HSInitDeviceList: No Plugwise devices found.
Zie ik iets over het hoofd?

Ik hoor het graag.
Gr,
DJ
__________________
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by RdP »

djdive wrote:Hallo Rien,

Ik heb zojuist de nieuwe plugin over de oud heen gezet volgens de update procedure en heb daarbij in de config menu alle instellingen netjes ingevuld
alleen krijg ik mijn modules niet meer te zien.

En wanneer ik in de logfile kijk zie ik de volgende melding voorbij komen:
7-4-2013 16:31:43 - Plugwise - DEBUG1: HSInitDeviceList: No Plugwise devices found.
Zie ik iets over het hoofd?

Ik hoor het graag.
Gr,
DJ
Denk dat het ophalen van de devices met de xml file niet goed gaat.

Stuur me anders even de log file met debug level 3 aan en xml output naar me toe.
Zie handleiding voor mijn mail adres

Gr.
Rien
Rien
User avatar
Harry
Member
Member
Posts: 329
Joined: Mon Apr 10, 2006 1:43 am
Location: Drachten

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by Harry »

he dit is geweldig nieuws, zodra ik tijd heb ga ik direct de update proberen.....zit nu er wel over na te denken om de sense te gaan opnemen in het systeem geeft dit device nu een belangrijke meerwaarde,.zijn er ook nog plannen om de scan op te nemen ? of is dit technische niet mogelijk?
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by RdP »

Harry wrote:he dit is geweldig nieuws, zodra ik tijd heb ga ik direct de update proberen.....zit nu er wel over na te denken om de sense te gaan opnemen in het systeem geeft dit device nu een belangrijke meerwaarde,.zijn er ook nog plannen om de scan op te nemen ? of is dit technische niet mogelijk?
The Scan en Switch modules kan ik (nog) niet opnemen in de plug-in omdat er geen mogelijkheid is om modules te pollen. Ik ben nog bezig met de mensen van Plugwise om de laatste schakel datum/tijd en de last motion date/time toegevoegd te krijgen aan de scripting interface, dan kan ik dat in ieder geval nog weergeven in een HomeSeer device maar meer lijkt niet mogelijk :-(

Daarnaast ga ik ook proberen om een interface te bouwen naar de Stretch (ipv de Source) wie weet biedt dat ook nog een mogelijkheid....

Gr,
Rien
Rien
knasen17
Starting Member
Starting Member
Posts: 43
Joined: Tue May 22, 2012 8:04 pm

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by knasen17 »

Hello Rien,
Many thanks for helping me with the installation! Now it works Great! :)
Best Regards!
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by Ruud »

Komt er in de toekomst ook nog een connectie met de stretch ? :-)
Ruud (rualblas)
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by RdP »

Ruud wrote:Komt er in de toekomst ook nog een connectie met de stretch ? :-)
Zie mijn eerdere bericht.....Dit staat op mijn lijstje...

Die komt er zodra de publieke API's van de Stretch zijn vrij gegeven, de verwachting is dat dit in juni zal zijn.... (en als ik zelf de beschikking heb over een Stretch :shock: )

Gr,
Rien
Rien
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by Ruud »

Hoi Rien,
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D het werkt perfect!!!!!!
Hoop dat het gaat werken met een stretch zit nu in een schemer gebied tussen homeseer en de stretch.
Ruud (rualblas)
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by Ruud »

Rien,
Als ik een device uit zet verdwijnt het plaatje en verschijnt er een wit vlakje met een rood kruis
Ruud (rualblas)
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by RdP »

Ruud wrote:Rien,
Als ik een device uit zet verdwijnt het plaatje en verschijnt er een wit vlakje met een rood kruis
Hi Ruud,

Dit lost zichzelf vanzelf op, elke poll cycle haalt de plugin de huidige icon op van het device op basis van de status van dat moment . Elke status (on/off/unknown) heeft zijn eigen icon, als een icon eenmaal opgehaald is wordt deze opgeslagen voor toekomstig gebruik. Als een device voor het eerst van status wisselt, kan het zijn dat het icon nog niet opgeslagen was. Maar na de eerstvolgende poll cycle wordt het nieuwe status icon opgehaald en na een webpage refresh klopt het icon wel.

Ik had ook kunnen kiezen om alle plugwise iconen in de plug-in installatie op te nemen, maar dat zijn er nogal wat en vele zullen waarschijnlijk nooit nodig zijn. Ook worden nieuwe iconen die PlugWise in de toekomst toe zal voegen automatisch opgehaald.

Nadeel is dat na een status change tot de volgende poll het icon nog niet opgehaald is, maar ik denk dat dat nadeel niet opweegt tegen de voordelen :-)

Gr,
Rien
Rien
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by Ruud »

Oke ik wacht af , maar nog steeds erg te vreden.
Ik zag wel in die icon dir de switch staan ?
Ruud (rualblas)
Locked

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”