HS3 Visonic Powermax Plugin

Alles m.b.t. de Visonic Powermax plugin van Rene Klootwijk (DUTCH forum)

Moderator: Rene

bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: HS3 Visonic Powermax Plugin

Post by bartbakels »

hi Labtec,

No still no HS3 plugin.. For now using HS2 with only the visonic plugin, and communication tru JSON an tenhserver between HS2 and HS3.


Bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: HS3 Visonic Powermax Plugin

Post by labtec »

Hi Bart,

Oke, can you help me setting up the json solution (instructions how to), I understand that you have both versions installed HS2 en HS3 running? don't you have any conflicts between the several interface (plugin) com poorts? or are you only running the Visonic plugin on HS2 and all the others on HS3?

Greetz
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: HS3 Visonic Powermax Plugin

Post by Phaeton »

bartbakels wrote:hi Labtec,

No still no HS3 plugin.. For now using HS2 with only the visonic plugin, and communication tru JSON an tenhserver between HS2 and HS3.


Bart
I use the same and it works pretty solid!
groeten,
Harry
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: HS3 Visonic Powermax Plugin

Post by labtec »

Do you have a guide/instructions for me? what do I need? I have also another challenge/issue, I don't have a free USB serial poort so I think I must
use a USB hub for sharing the serial poorts. I hope that this works.

What I have now is, 1xUSB serial poort for Z-wave stick, 1xUSB serial poort for Plugwise stick and 1x USB serial poort for P1 smartmeter.

Thanks.
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: HS3 Visonic Powermax Plugin

Post by Phaeton »

The USB2serial works. Please buy one with an ftdi chip. Far more solid. I send the instructions to bart. I'll see if I can dig that up and place here
groeten,
Harry
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: HS3 Visonic Powermax Plugin

Post by labtec »

Hi,

Thanks for your support.

Greetz
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: HS3 Visonic Powermax Plugin

Post by bartbakels »

Phaeton,

Thanks for your solution again ;)

Bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: HS3 Visonic Powermax Plugin

Post by labtec »

Ondertussen heeft Rien aangeboden om te kijken wat hij hierin kan betekenen, zoals hij hieronder aangeeft belooft hij nog niks :)

De vraag is hoeveel animo van de forumleden er is om een HS3 plugin te maken voor de Visonic Powermax Pro, en uiteraard op welke wijze wij
Rien in de ontwikkeling kunnen steunen, denk hierbij aan het beschikbaar stellen van Visonic componenten, financiele bijdrage, etc

Kortom, wie is er geïnteresseerd en op welke wijze kan je bijdragen om de plugin te laten ontwikkelen door Rien. Ik heb zelf geen ervaring met
het opzetten van een poll dus alle hulp is welkom :)

Greetz


Hi,

Ik heb dit al eens aangeboden :shock:

Ik heb zelf geen enkel component, dus dat was het eerste probleem. Daarnaast heb ik zoveel tijd in de Caddx plug-in gestoken, dat ik me eerst weer even moeten voorstellen aan m'n gezinsleden :wink:

Maar laat me maar eens weten wat de mogelijkheden zijn, dan kijk ik wat ik kan doen. (maar beloof nog niks :roll: )
User avatar
simjoc
Member
Member
Posts: 210
Joined: Sat Dec 27, 2008 5:59 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Visonic Powermax Plugin

Post by simjoc »

Ik heb zeer veel interesse en wil ook meebetalen aan een plugin! Dit is eigenlijk de enige plugin welke mij weerhoud om over te gaan naar HS3
johnz
Member
Member
Posts: 144
Joined: Wed May 06, 2009 10:12 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Visonic Powermax Plugin

Post by johnz »

Ook ik heb veel interesse in een HS3 plugin en wil er voor betalen.

John
User avatar
simjoc
Member
Member
Posts: 210
Joined: Sat Dec 27, 2008 5:59 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Visonic Powermax Plugin

Post by simjoc »

Ik had wel wat meer gegadigden verwacht... Op het Homeseer forum ging het ook over deze plugin. Ik heb eventueel nog wat sensoren liggen welke voor voor testen gebruikt kunnen worden.
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: HS3 Visonic Powermax Plugin

Post by Phaeton »

Mij eerlijk gezegd ook. Niet heel fijn aangezien dat de kansen verkleind.
groeten,
Harry
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: HS3 Visonic Powermax Plugin

Post by labtec »

Ik verwacht zelf ook dat er meer gegadigden zijn.

Ligt er aan welke support Rien nodig heeft, als hij geen enkel Visonic component heeft dan hebben we dit zo wie zo nodig :) er staan
wel een aantal Visonic componenten op MP, wellicht kunnen we deze met een aantal geïnteresseerden aanschaffen voor Rien (combi componenten en fin.bijdrage)
tenzij hij natuurlijk helemaal geen permanente behoefte heeft aan Visonic componenten ;_-)

Verder heb ik geen idee wat Rien verwacht qua fin.ondersteuning.

Overigens zijn er nog geen concrete afspraken gemaakt met Rien, hij had natuurlijk aangegeven dat het nog niet zeker was dat
hij tijd ging investeren in deze plugin.

Greetz
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: HS3 Visonic Powermax Plugin

Post by RdP »

Hi Guys,

Ik heb helemaal geen Visonic componenten en heb geen idee hoe eenvoudig het is om connectie te maken en hoe goed de API is.

Ik ben op dit moment druk met de Caddx/Networx (ook alarm) plugin, deze gebruik ik zelf :-) Ik heb dan ook niet echt wat aan een bijdrage in de vorm van Visonic componenten.

Als gezegt zou ik eerst wel willen weten hoe de interface werkt om een tijdinschatting te maken. Daarna laat ik me verassen hoe mijn inspanning kunnen compenseren :wink:

Ik zal eens even wat gaan lezen over de Vistonic

Gr,
Rien
Rien
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: HS3 Visonic Powermax Plugin

Post by labtec »

Hi Rien,

Oke. duidelijk, we horen het graag.

Wellicht kan Rene de sourcecode van de HS2 plugin met jou delen? weet niet of dit op enige wijze kan bijdragen in de ontwikkeling van de HS3 plugin.............maar wie weet :)

Greetz
Post Reply

Return to “Homeseer Visonic Powermax plugin Forum”