Versie 3.0.0.5

Moderator: stefxx

genoenhuis
Starting Member
Starting Member
Posts: 19
Joined: Wed Mar 14, 2007 1:32 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.5

Post by genoenhuis »

HET WERKT!

Geweldig, ik zie inmiddels ook de devices verschijnen in homeseer/view/energy, natuurlijk nog geen data, maar dat zal wel goed komen.

Bedankt voor de geweldige plugin!
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.5

Post by stefxx »

Mooi zo! Succes ermee. Vergeet niet de energy logging ook aan te zetten in de setup :-)
rvdvoort
Starting Member
Starting Member
Posts: 14
Joined: Sun Sep 28, 2014 3:35 pm

Re: Versie 3.0.0.5

Post by rvdvoort »

Heb mijn P1 wifi versie uiteindelijk toch werkend gekregen door gebruik te maken van "serial to IP" emulator. Werkt prima.

Echter nu in de laatste versie 3.0.0.5 kreeg ik problemen met het schrijven naar de energy database. Kreeg elke keer de foutmelding: Energy Data Processing Thread Encountered an exception: Input string was not in the correct format.

Ben er achter gekomen dat dit aan de regionale settings ligt. Nadat ik deze omgezet had van Nederlands naar US is het probleem verdwenen en gaat de logging goed. Weet niet of dit aan homeseer (3.0.0.130) ligt of aan de P1 plug-in. Neem echter aan dat ik niet de enige met dit probleem ben ( en ik zou natuurlijk wel graag de Nederlandse settings gebruiken :) )

Rob
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.5

Post by stefxx »

Allereerst, goed dat je het aan de praat hebt gekregen. Welke software heb je exact gebruikt? Daar hebben andere gebruikers wellicht weer voordeel bij.

Dat met die energy logging en regionale settings is toch wel een interessant issue. Heb daar zelfs een bug report bij Homeseer voor gehad een tijdje, maar sinds .126 heb ik zelf dat probleem helemaal niet meer. En ik heb echt gewoon oer-hollandse settings op mijn Windows 8 Homeseer PCtje. En ik ben met Rien bezig met de Plugwise plugin, maar ook Rien heeft issues met het loggen van Energy data. Hier is overigens het bug report: http://bugzilla.homeseer.com/bugzilla/s ... gi?id=2194

Ik zou nou toch wel eens graag willen weten wat nou echt de oorzaak is van die foutmelding. Hoe komen we daar nou achter? Want ik kan het niet langer reproduceren. Wie heeft het nog meer en bij wie werkt het wel gewoon?
rvdvoort
Starting Member
Starting Member
Posts: 14
Joined: Sun Sep 28, 2014 3:35 pm

Re: Versie 3.0.0.5

Post by rvdvoort »

De software die ik gebruikt heb om via de plug-in met de wifi P1 adapter te communiceren is "HW VSP3" (google :) ). Dit is freeware en hiermee kun je een virtuele com poort maken die je aan het ip adress van de wifi adapter kan koppelen.

Kan zelf de bewuste fout heel eenvoudig reproduceren. Bij de "default" windows landinstellingen "Nederland" krijg ik na het opstarten van HS3 gelijk dezelfde fout als in het bugzilla report. Zet ik de landinstellingen op US dan werkt de logging na het opstarten van HS3 gewoon.

HS3 op draait bij mij op windows 7 en niet 8. Misschien dat daar het verschil in zit of mogelijk was de issue opgelost in 3.0.0.126 en is het probleem terug in 3.0.0.130 :roll:
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.5

Post by stefxx »

rvdvoort wrote:HS3 op draait bij mij op windows 7 en niet 8. Misschien dat daar het verschil in zit of mogelijk was de issue opgelost in 3.0.0.126 en is het probleem terug in 3.0.0.130 :roll:
Nope. Ik draai ook alweer een tijdje .130.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.5

Post by stefxx »

Check anders even je Homeseer DLLs. Dat zat bij mij vorige keer in de weg. Dit zijn je juiste:

HomeSeerAPI.dll 1.0.2.1 02-10-2014 13:52
Scheduler.dll 3.0.0.0 02-10-2014 14:06
HSCF.dll 1.0.0.2 19-09-2014 09:24

Zorg ook dat je deze niet dubbel hebt staan op je PC en reboot zodat je geen oude meer in je geheugen hebt geladen. Deze DLLs zijn geupdate bij de laatste versies van Homeseer.
rvdvoort
Starting Member
Starting Member
Posts: 14
Joined: Sun Sep 28, 2014 3:35 pm

Re: Versie 3.0.0.5

Post by rvdvoort »

Ik heb de DLL's gecontroleerd maar de versies zijn correct en zover ik kan vaststellen zijn er ook geen dubbelen. Een reboot helpt ook niet.

Ik heb trouwens wel de Regional_Settings file van Homeseer verwijderd. Ik had een versie van HS2 (Nederlandse settings) en een versie van HS3 (Engelse settings). De Regional_Settings file schijnt bij mij niks te doen. Homeseer reageert alleen op de keuzes die ik maak in de windows land-instellingen en niet op veranderingen in de Regional_Settings file :?:

Ik heb geen idee waar ik het verder nog moet zoeken.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.5

Post by stefxx »

Sinds HS versie 3.0.0.70 ofzo wordt de settings_regional.xml niet meer gebruikt, dat klopt.

Gebruik je een NL of EN Windows versie?
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.5

Post by stefxx »

Ik heb het bugreport weer geopend bij Homeseer: http://bugzilla.homeseer.com/bugzilla/s ... gi?id=2194
rvdvoort
Starting Member
Starting Member
Posts: 14
Joined: Sun Sep 28, 2014 3:35 pm

Re: Versie 3.0.0.5

Post by rvdvoort »

Ik gebruik zelf de Nederlanse Windows 7 home premium versie met service pack 1. Gewoon de normale "legale" OEM versie.

Bedankt voor het heropenen van het bugreport. Even afwachten dus maar.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.5

Post by stefxx »

rvdvoort wrote:Ik gebruik zelf de Nederlanse Windows 7 home premium versie met service pack 1. Gewoon de normale "legale" OEM versie.

Bedankt voor het heropenen van het bugreport. Even afwachten dus maar.
Misschien een andere oplossing: Kun je eens in de setup van Homeseer, eerste tabblad (General) helemaal onderaan een tarief invullen bij “Default Energy Rate (cost per KWH)”? Maakt niet uit wat, als je de standaard (ik meen 0,13) maar aanpast naar iets anders?
rvdvoort
Starting Member
Starting Member
Posts: 14
Joined: Sun Sep 28, 2014 3:35 pm

Re: Versie 3.0.0.5

Post by rvdvoort »

Zojuist de "default" rate aangepast en de landsettings terug gezet na NL.
Homeseer daarna opnieuw opgestart en het probleem is verdwenen.... :)

Bedankt voor de oplossing maar lijkt me toch wel een "bugje" in HS3
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.5

Post by stefxx »

Zeker een bugje, heb het bugreport ook aangepast. Hopelijk volgt nu snel een fix, het lijkt nu duidelijk waar het probleem zit.

Dank voor de terugkoppeling!
Post Reply

Return to “Homeseer P1 Smart Meter - Plugin HS3”