Zoals ik het begrijp uit de documentatie kan je de temperatuur (setpoint) op 2 manieren instellen:
- TT=temperature
Temperature, Temporary — Temporarily change the thermostat setpoint. The thermostat program will resume at the next programmed setpoint change. Values between 0.0 and 30.0 are allowed. A value of 0 indicates no remote override is to be applied.
Examples: TT=19.5, TT=0
TC=temperature
Temperature, Constant — Change the thermostat setpoint. The thermostat program will not change this setting. Values between 0.0 and 30.0 are allowed. A value of 0 cancels the remote override.
Examples: TC=16.0, TC=0
Bij TC zal ik verwachten dat dit de thermostaat instelt op de 'continu modus', waarbij de ingestelde temperatuur vasthoudt tot deze handmatig wordt aangepast of tot dat handmatig het programma wordt vervolgt.
Echter blijkt het hier anders te werken:
- TT: De temperatuur wordt 'zeer' tijdelijk ingesteld, maar wordt doorgaans binnen 1 tot 2 minuten door de thermostaat weer teruggezet op de instelling die bij de fase van het lopende programma hoort.
TC: De temperatuur wordt ingesteld en blijft ingesteld tot dit handmatig wordt aangepast of de het TC=0 commando wordt gestuurd. Dit werkt dus wel zoals verwacht.
Ligt dit aan mij? Begrijp ik het niet? Kan iemand hier dit wellicht verklaren of toelichten?
--------------------------------------------------------------
OTGW versie:
- Firmware Version: 0.10.3+e334c42 (Robert van den Breemen)
PIC Firmware Version: 5.8
PIC Device ID: pic16f88
- Honeywell Chronotherm Touch
- Remeha Avanta
- 2025.1.4