event met time conditie

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Alexander
Global Moderator
Global Moderator

event met time conditie

Post by Alexander »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by willem4ever</i>
<br />Ehh, was niet helemaal scherp en heb naar de sunset time gekeken. Deze constructies werken niet goed in HS, wat je kan doen is een virtual device maken wat aan is op de tijden dat je je hallicht wilt laten schakelen.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Werkt ook niet. Ik heb de time condities vervangen door een virtual device genaamd "nachtrust" en die in de conditie erbij gezet dat deze off moet zijn. Ik zet deze device op on en de verlichting gaat alsnog aan die in de action staat vermeld.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

event met time conditie

Post by Alexander »

21-7-2009 22:58:19 Info Event Trigger "Verlichting hal aan na beweging"
21-7-2009 22:58:19 Info Running script and waiting: runevent.vb("Main","Verlichting hal aan")
21-7-2009 22:58:19 Info Running script and waiting: runevent.vb("Main","Vloerspots hal aan")
21-7-2009 22:58:19 Info Event Trigger "Verlichting hal aan"
21-7-2009 22:58:19 Info Device: Plafond Hal Verlichting (A11) ON
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

event met time conditie

Post by Alexander »

R_255 en lennart zijn er overigens ook op terechtgekomen: http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=2121
Lennart heeft de oplossing gepost:

"If you wish to use conditions with the manual trigger, there are two additional steps to take:
1. Click on "Apply Conditions" so that conditions can be added to the event, then add the conditions you wish to have checked when this event is set to be run.
2. When using this event in a Run Event action in another event, enable the Run Only If Conditions are TRUE option."

probleem alleen is, ik run een script...
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator

event met time conditie

Post by Willem4ever »

Misschien een conditie check in je script doen ?
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

event met time conditie

Post by Alexander »

Ja ik moet even in de manual duiken om te kijken of dat niet al te ingewikkeld is. Ik hoop op een bestaande functie, maar ben bang dat ik ze zelf allemaal moet nalopen.
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator

event met time conditie

Post by Willem4ever »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mgizmo</i>
<br />Ja ik moet even in de manual duiken om te kijken of dat niet al te ingewikkeld is. Ik hoop op een bestaande functie, maar ben bang dat ik ze zelf allemaal moet nalopen.

Als het alleen om tijd gaat dan moet het niet al te ingewikkeld zijn. Het tijd-window geef je dan als parameter mee.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

event met time conditie

Post by Alexander »

Ik probeer dan wel netjes te doen door de conditions van de event die ik probeer aan te roepen eerst te evalueren voordat ik daadwerkelijk trigger.
Uriel
Member
Member

event met time conditie

Post by Uriel »

Ik ben ook met een dergelijk probleem bezig, het ganglicht aan bij openen voordeur en weer uit als de voordeur 20 sec dicht is. Dit alles moet gaan werken na circa 22:00 uur en voor 07:00 uur. Als ik de conditities op deze manier instel dan werkt het niet. Gebruik ik de standaard "nighttime" instelling van Homeseer (na "sunset" en voor "sunrise") dan werkt het wel....

Zou toch ook moeten werken op de manier die ik wil... Ik volg je resultaten, als ik wat vind meld ik het ook.
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

event met time conditie

Post by TANE »

Night time is toch veel beter dan een vaste tijd?
Ik heb deze optie ook werkend gehad via nighttime...nu in Doomotion ondergebracht.

<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... dware.html<i> My Domotica Hardware Software</i></font id="size1">
Uriel
Member
Member

event met time conditie

Post by Uriel »

Gebruik nu een tijdje "nighttime" en het werkt inderdaad wel goed. Moet wel 4 x een "on" commando laten versturen na dat het signaal "voordeur open" er is om het licht aan te laten gaan bij simpel 1 x een on commando verzenden ging het licht niet aan terwijl het commando netjes werd verzonden volgens de log. Kleinigheidje, maar wel even puzzelen voordat ik daar achter kwam.

Ga het Doomotion verhaal ook eens bekijken. Bedankt.
Reemster
Member
Member

event met time conditie

Post by Reemster »

Grr, ik ben ook al een paar dagen bezig met time conditions..

Heb 3 events aangemaakt die aangestuurd worden door motion sensors.

Nou wil ik dus dat s'avonds om 21 uur (after 9:00 PM) de lichtsterkte op 40% gaat. En na 00:00 uur (12:00 AM) de lichtsterkte naar 15% gaat.. MAAR hoe krijg ik dit voor elkaar? want ik heb bij de 15% event ingesteld: Time is after 12:00 AM, maar dit event wordt toch geactiveerd voor 12:00 AM... En alle vinkjes bij de event (run only if conditions are true) staan aangevinkt...
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator

event met time conditie

Post by Ruud »

@ Enver Doomotion???? niet in Blradar?

Ruud
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

event met time conditie

Post by TANE »

ik had doomotion...het is een oud bericht

<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
Twitter http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... tane.nl/wp</font id="size1">
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

event met time conditie

Post by Alexander »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Reemster</i>
<br />MAAR hoe krijg ik dit voor elkaar? want ik heb bij de 15% event ingesteld: Time is after 12:00 AM, maar dit event wordt toch geactiveerd voor 12:00 AM... En alle vinkjes bij de event (run only if conditions are true) staan aangevinkt...

Maar dat klopt toch? (* denkt als HS systeem), Je wilt het event na 12 uur 's nachts geactiveerd hebben, dat is 23:59 ook namelijk. Alleen 23 uren en 59 minuten na 00:00. Je zal dus op moeten geven "tussen" welke momenten.

Alexander
Reemster
Member
Member

event met time conditie

Post by Reemster »

@Alexander: hmmz, zit wat in.. Dacht toch dat het wat makkelijker zou werken dat time conditions.. Maar ga er wel weer meer rommelen. In ieder geval bedankt voor je 50cent.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”