Alle events weg

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member

Alle events weg

Post by Jeroen Bartels »

Ik ben vandaag met de Windows media player plugin bezig geweest. Nu krijg ik bij het opstarten de volgende foutmeldingt:
- Error - GetEvents (RecordSet) Error: Deze kolommen hebben momenteel geen unieke waarden.
Hierdoor staan er dus geen events meer in de event tab. Ik heb vanmorgen nog een backup van de homeseer map gemaakt maar heb te veel gedaan om de hele map terug te zetten. weet iemand of ik dmv enkele files terugzetten mijn events kan terughalen? Er staan overigens nog wel een syuk of 5 media player events in de events map. Maar de rest is weg...
Alvast bedankt. Jeroen
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member

Alle events weg

Post by Jeroen Bartels »

Na lang zoeken heb ik de oude sample.mdb teruggezet. Het werkt nu weer maar weet niet wat de nadelen zijn van het terugzetten van een oude database. Verder kan ik de database niet openen omdat hij dan een wachtwoord vraagt. Weet iemand wat dat wachtwoord is?
Lennart
Member
Member

Alle events weg

Post by Lennart »

Hi Jeroen,

In principe heeft het terugzetten van de database geen nadelen, zolang de database maar bij dezelfde versie van Homeseer hoort. Uiteraard ben je wel alle wijzigingen kwijt sinds het maken van de backup.

Overigens had dit een leuke test case geweest voor het gebruik van de export/import functie van HSPRO: exporteer de ontbrekende events uit de oude database en importeer die in de nieuwe. (Maar misschien heb je HSPRO uiteindelijk toch niet aangeschaft.)

Voor wat betreft het wachtwoord: wat ik begreep is dat HS zodra je 'm start de database op slot zet met een wachtwoord. Zodra je HS weer afsluit, kun je de database weer openen.

Lennart
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member

Alle events weg

Post by Jeroen Bartels »

Hey Lennart, Thanx.
Dat van die database is een hele goeie.. Ik had namelijk ook een backup van HS2 gemaakt maar die sample file staat ook op slot, zelfs nadat je HS afgesloten hebt.
De sample file in de huidige HS2 map is wel zonder password.
Dus tip van de dag: Als je een backup maakt (bijv met BLBACKUP) terwijl HS actief is kan je dus niet in de sample database.
En ik heb inderdaad HSPRO niet gekocht. Heb gisteren wel de Windows Media Player pugin geinstalleerd en die werkt heel leuk met HST.
Het werrkt in ieder geval allemaal weer dus ik kan weer rustig slapen.

P.S. Waarschijnlijk was de oorzaak van de verdwnen events ook een password op de sample database waardoor HS ook geen toegang kreeg.
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator

Alle events weg

Post by b_weijenberg »

Als je HS minder dan 5 minuten hebt draaien en afsluit dan blijft het wachtwoord er op staan, laat je HS even iets langer draaien en sluit hem dan af dan is normaal gesproken het wachtwoord er af.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”