BLrader vraagje
Moderator: Ruud
BLrader vraagje
Ik zit al een tijdje te klooien om BLradar werkend te krijgen.. Ik wil van die 100e events af om het licht aan/uit te laten gaan bij beweginging.. maar nou krijg ik dus wel het licht automatisch aan bij een eggo... maar hoe moet ik zoiets triggere dat als er een tijdje geen eggo is, dat het licht dan uit gaat? volgens mij hoort zoiets zo makkelijk te gaan en denk ik weer is te moeilijk ofzo.. Zoiets kan ik toch ook voor elkaar krijgen zonder scripts? of kan je zoiets alleen verwezenlijken d.m.v. een script?
Please help ):
Please help ):
BLrader vraagje
Ik heb voor iedere ruimte een occupancy sensor aangemaakt in BLRadar.
Bij beweging in de ruimte is de active zone on, dus de lamp gaat aan.
Dan maak je een event die triggert als de active zone off is.
De actie is dan lamp uit.
- Antoon
Bij beweging in de ruimte is de active zone on, dus de lamp gaat aan.
Dan maak je een event die triggert als de active zone off is.
De actie is dan lamp uit.
- Antoon
BLrader vraagje
Hey Antoon,
bedankt voor je 50cent
maar zit daar dan ook gelijk een vertraging in? niet dat het licht aan/uit gaat bij ff geen beweging?
bedankt voor je 50cent

BLrader vraagje
Ja kan ook kijken naar de optie DelayTrigger en RemoveDelayedTrigger
( http://www.homeseer.com/support/homesee ... meseer.htm )
Hier is een tutorial
http://www.homeseer.com/support/tutoria ... motion.htm
( http://www.homeseer.com/support/homesee ... meseer.htm )
Hier is een tutorial
http://www.homeseer.com/support/tutoria ... motion.htm
BLrader vraagje
Remy,
Je kan de tijden zelf instellen.
Ik zet bv op de wc de tijd op 1 minuut.
Dit betekent dat als de MS13 motion sensor een off signaal stuurt 1 minuut later de lamp uit gaat.
- Antoon
Je kan de tijden zelf instellen.
Ik zet bv op de wc de tijd op 1 minuut.
Dit betekent dat als de MS13 motion sensor een off signaal stuurt 1 minuut later de lamp uit gaat.
- Antoon
BLrader vraagje
@AshaiRey: bedankt voor de links, maar ik weet al hoe homeseer delayedtrigger actions werken. Dat heb ik nu ook zo ingesteld, maar helaas heb je tig events nodig om iets automatisch werkend te krijgen.
@Antoon: oke, ikbegrijp een beetje hoe je het hebt ingesteld. Maar als de MS13 motion sensor een off signaal stuurt, dan gaat de lamp definitief uit? het is niet zo toch dat als er weer een ON signaal komt, dat de lamp automatisch weer een 1 minuut wacht met uitgaan? (opnieuw gaat aftellen)
@Antoon: oke, ikbegrijp een beetje hoe je het hebt ingesteld. Maar als de MS13 motion sensor een off signaal stuurt, dan gaat de lamp definitief uit? het is niet zo toch dat als er weer een ON signaal komt, dat de lamp automatisch weer een 1 minuut wacht met uitgaan? (opnieuw gaat aftellen)
BLrader vraagje
Remy,
Nee de lamp gaat niet uit bij een off signaal van de MS13.
Het probleem is dat de lamp blijft branden als het off signaal van de MS13 gemist wordt.
Daarom moet je de lamp aan en uit triggeren op de occupancy sensor.
Hieronder nog wat screenshots.
Hopelijk is het dan wat duidelijker.

- Antoon
Nee de lamp gaat niet uit bij een off signaal van de MS13.
Het probleem is dat de lamp blijft branden als het off signaal van de MS13 gemist wordt.
Daarom moet je de lamp aan en uit triggeren op de occupancy sensor.
Hieronder nog wat screenshots.
Hopelijk is het dan wat duidelijker.

- Antoon
BLrader vraagje
Nice, this would help. My next project is movement detection.
BLrader vraagje
Super antoon!
1000maal dank voor je screenshots

1000maal dank voor je screenshots
BLrader vraagje
Antoon,
Jij gebruikt de MS13 motionsensors.. maar zijn deze een beetje goed, c.q. betrouwbaar? ik heb momenteel tig van die EH-MS18 motionsensors hangen, maar deze zijn opzich niet zo goedkoop, vandaar dat ik toch ook wel wil overstappen naar de wat goedkopere sensors, maar geldt het spreekwoord met dat type sensor: goedkoop is duurkoop?
Jij gebruikt de MS13 motionsensors.. maar zijn deze een beetje goed, c.q. betrouwbaar? ik heb momenteel tig van die EH-MS18 motionsensors hangen, maar deze zijn opzich niet zo goedkoop, vandaar dat ik toch ook wel wil overstappen naar de wat goedkopere sensors, maar geldt het spreekwoord met dat type sensor: goedkoop is duurkoop?
BLrader vraagje
Remy,
De MS 13 werkt over het algemeen goed.
Ik heb ze in elke ruimte hangen en een aantal buiten.
Heb er zo'n 20 hier.
Het mooie ervan vind ik dat hij beweging en licht/donker detecteerd.
Heel af en toe word er weleens een commando gemist, maar dat ligt meer aan t drukke verkeer wat ik hier heb op de 433 mhz denk ik.
Vandaar dat ik ook zei als je met de occupancy sensor werkt dan gaat t licht ook altijd uit.
Ik ken de MS18 niet dus weet niet of die vergelijkbaar is.
- Antoon
De MS 13 werkt over het algemeen goed.
Ik heb ze in elke ruimte hangen en een aantal buiten.
Heb er zo'n 20 hier.
Het mooie ervan vind ik dat hij beweging en licht/donker detecteerd.
Heel af en toe word er weleens een commando gemist, maar dat ligt meer aan t drukke verkeer wat ik hier heb op de 433 mhz denk ik.
Vandaar dat ik ook zei als je met de occupancy sensor werkt dan gaat t licht ook altijd uit.
Ik ken de MS18 niet dus weet niet of die vergelijkbaar is.
- Antoon
-
- Advanced Member
BLrader vraagje
Kun je de motions schakelaars direkt in huis opnemen en worden ze herkend door RFXcom?
In homeseer moet je de plugin BLradar gebruiken of kan dit ook anders.
Wim [:)] [;)]
In homeseer moet je de plugin BLradar gebruiken of kan dit ook anders.
Wim [:)] [;)]
BLrader vraagje
Heren,
Ik mis schijnbaar een stukje inzicht hier. Waarom zou ik BlRadar gaan gebruiken als ik de MS13 ook gewoon HS kan laten triggeren en events aftrappen? Wat is nu het grote voordeel van BlRadar dat je de overhead van weer een extra laag aanbrengen op je systeem voor lief neem?
Kan iemand mij dat duidelijk maken?
Bram
Ik mis schijnbaar een stukje inzicht hier. Waarom zou ik BlRadar gaan gebruiken als ik de MS13 ook gewoon HS kan laten triggeren en events aftrappen? Wat is nu het grote voordeel van BlRadar dat je de overhead van weer een extra laag aanbrengen op je systeem voor lief neem?
Kan iemand mij dat duidelijk maken?
Bram
BLrader vraagje
@Remy
Let wel op dat de ms13 niet overlappen, van ruimte naar ruimte.
Dat is een moment dat de ene een detect geeft(6 keer) en de andere no detect (1 keer) en die wordt dan echt gemist door de plugin!!!
Ruud
Let wel op dat de ms13 niet overlappen, van ruimte naar ruimte.
Dat is een moment dat de ene een detect geeft(6 keer) en de andere no detect (1 keer) en die wordt dan echt gemist door de plugin!!!
Ruud
BLrader vraagje
Je hoef BLRadar zeker niet te gebruiken.
Maar zoals Ruud al aangeeft kan er weleens een signaal gemist worden.
Dit gebeurt echt dagelijks bij mij door het drukke verkeer op 433Mhz.
In BLRadar kun je dus een maximale Off tijd aangeven waardoor de lamp dus ook echt uit gaat in het geval er iets gemist wordt.
Verder vind ik het gebruik van de occupancy sensoren handig.
je kan hier namelijk meerdere MS13's in opnemen.
BLRadar heeft een trial van 30 dagen dus je kan het zo testen.
- Antoon
Maar zoals Ruud al aangeeft kan er weleens een signaal gemist worden.
Dit gebeurt echt dagelijks bij mij door het drukke verkeer op 433Mhz.
In BLRadar kun je dus een maximale Off tijd aangeven waardoor de lamp dus ook echt uit gaat in het geval er iets gemist wordt.
Verder vind ik het gebruik van de occupancy sensoren handig.
je kan hier namelijk meerdere MS13's in opnemen.
BLRadar heeft een trial van 30 dagen dus je kan het zo testen.
- Antoon