voordeur camera/bel appartement

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Maarten
Member
Member

Post by Maarten »

Ik krijg over 2 maanden de sleutel van mijn huis en nu hebben ze daar een systeem zoals in meer appartement om de deur met zoon knop open te doen.
Nu zit er op dit systeem ook een camara om te zien wie er staat.

Is dit mogelijk om dit in je homeautomation/homseer optenemen of moet je dan te veel aanpassen. dit lijkt mij namelijk best wel heel leuk om te hebben na dat ik de film van chak zag:P
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

wat je nodig hebt.
Een Video Server
Homeseer
NetCam plugin
Mogelijkheid om Video signaal van je deur camera aan de video server te koppelen.

Laatste punt zal lastig zijn en is ook sterk afhankelijk van wat voor een systeem wordt gebruikt.
Maarten
Member
Member

Post by Maarten »

Dat is wel jammer! Dan komt dit op de lijst met projecten te staan voor later hahah

Bedankt!!
jackal
Member
Member

Post by jackal »

@maarten:
Als het een nieuw appartement is dan zal het je waarschijnlijk ook niet gaan lukken, alles (id, audio, video en overige stuurdata) gaat waarschijnlijk over twee draden, je moet wel een heeeeeele goede elektronica-hobbyist zijn wil je dat voor elkaar krijgen.
En waarschijnlijk zullen je mede-appartementsbewoners ook niet blij zijn als elke dag de zekeringen van de videofoon-installatie eruit ligt tijdens je metingen. :-)
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”