Morgen een PMIX35 !!

Forum about Xanura, Eaton Holec and Marmitek and other brand X10 and A10 devices.
Post Reply
William.abbo
Member
Member
Posts: 105
Joined: Sun Mar 08, 2009 11:05 pm
Location: Netherlands

Morgen een PMIX35 !!

Post by William.abbo »

Ik ga morgen mijn bestelde PMIX35 ophalen, deze zal in ons nieuwe huis de boel gaan sturen (hoop ik [:)]). Ik zal 'm eerst een even aan de tand voelen met de bijgeleverde software een daarna aan HS knopen, mijn PLCBus gaat er dan definitief uit en schakel ik over op Xanura.
Is alleen de TI103-plugin installeren voldoende om de boel om te configureren, of moeten er nog andere truken worden uitgehaald om de boel betrouwbaar!!! werkend te krijgen?
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Morgen een PMIX35 !!

Post by Snelvuur »

plugin installeren, vergeet niet dat je altijd bij het begin een error krijgt, maar als je dan 1x een foutmelding hebt gehad dan doet ie het, check het forum voor dit.

// Erik (binkey.nl)
Herbus
Member
Member
Posts: 363
Joined: Mon Mar 27, 2006 12:28 pm
Location: Netherlands

Morgen een PMIX35 !!

Post by Herbus »

Succes met de overstap naar Xanura!
Ik heb wat storingsproblemen gehad maar die prima kunnen oplossen met een FM10 filter.
Met de bijgeleverde analyse software (of nieuwste versie via website) kan je goed in kaart brengen of er storingen zijn en waar die zitten.

<font size="1">
William.abbo
Member
Member
Posts: 105
Joined: Sun Mar 08, 2009 11:05 pm
Location: Netherlands

Morgen een PMIX35 !!

Post by William.abbo »

O.k. de PMIX werkt naar behoren, geeft meteen een goed inzicht in het X10-netwerk en de verschillen in signaalsterkte van de verschillende merken. Is z'n geld dubbel en dwars waard. Komend weekend de boel maar eens aan HS knopen.[:)]
Lordsauron
Starting Member
Starting Member
Posts: 31
Joined: Fri Mar 27, 2009 5:15 pm
Location: Netherlands

Morgen een PMIX35 !!

Post by Lordsauron »

Misschien een beetje laate reactie op dit topic maar waarom de overschakeling van PLCBus naar Xanura?
Jfn
Member
Member
Posts: 332
Joined: Tue Feb 26, 2008 2:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Morgen een PMIX35 !!

Post by Jfn »

Ik ben ook overgeschakeld (lees: aan het overschakelen) van PLCBUS naar X10 / Xanura (Naast de PMIX en de FKX40 3-fase repeater nu druk aan het sparen voor de Xanura modules).

De reden voor mij om over te stappen is meervoudig:<ul>
<li>Xanura modules hebben een 230V schakelingang. Ik ben dus niet verplicht om de modules achter een schakelaar te plakken, maar kan ze ook bij de lamp in een centraaldoos hangen. Ben bij enkele schakelaars enorm lang bezig geweest met het plaatsen van PLCBUS modules omdat er nauwelijks ruimte was.</li>
<li>Xanura modules geven ook bij lokale bediening een X10 signaal op het lichtnet af. Ik hoef dus niet continu alle modules te pollen voor de status. Erg handig als je events wilt triggeren.</li>
<li>Integratie met de alarmcentrale (PowerMax). Pas sinds kort is er een interface beschikbaar voor PLCBUS (zoals de XM10 voor X-10)</li>
<li>Voor weinig geld kun je X-10 modules uit Amerika halen en ombouwen naar 230V.</li>
</ul>

Ik ga overigens alleen de verlichting schakelen met Xanura micromodules. Apparaatmodules ga ik vervangen door Plugwise modules.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Morgen een PMIX35 !!

Post by Edwin2008 »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Jfn</i>
<br />Voor weinig geld kun je X-10 modules uit Amerika halen en ombouwen naar 230V<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Kun je hier iets meer over vertellen?
Jfn
Member
Member
Posts: 332
Joined: Tue Feb 26, 2008 2:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Morgen een PMIX35 !!

Post by Jfn »

Zie de webpagina van forumlid esschenk: http://www.domotica.famschenk.eu.

Hier kun je wat voorbeelden zien van ombouw van Amerikaanse X-10 modules.

Ook wireless X-10 modules zijn simpel om te bouwen. Een omgebouwde MS14A motion sensor kost je ongeveer 10 euro (De vergelijkbare MS13 die je in Nederland kunt krijgen kost het 3-voudige).




<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by edwin2008</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Jfn</i>
<br />Voor weinig geld kun je X-10 modules uit Amerika halen en ombouwen naar 230V<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Kun je hier iets meer over vertellen?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
William.abbo
Member
Member
Posts: 105
Joined: Sun Mar 08, 2009 11:05 pm
Location: Netherlands

Morgen een PMIX35 !!

Post by William.abbo »

Zo'n beetje dezelfde redenen als JFN, ik heb ook binnen een paar dagen een paar PLCBus-modules gehad die de geest gaven, het leek er op alsof ze elkaar om zeep hielpen. Xanuara module's zijn wel duurder maar zijn flexibeler wat betreft inbouwmogelijkheden (centraaldoos of achter schakelaar) ik heb hier nu al een aantal Xanura modules draaien en tot nu toe geen enkel probleem gehad, bij PLCBus kwam het nog al eens voor dat er 's nachts spontaan lampen aan gingen. Binnenkort verhuizen en dan ga ik helemaal over op Xanura. Overigens geeft PMIX35 ook heel veel belangrijke info wat betreft je netwerk, storingsbronnen lokaliseren is bijna een fluitje van een cent.
Lordsauron
Starting Member
Starting Member
Posts: 31
Joined: Fri Mar 27, 2009 5:15 pm
Location: Netherlands

Morgen een PMIX35 !!

Post by Lordsauron »

Dit zijn allemaal duidelijke antwoorden, dat van het status update vind ik wel een plus, ook het bij de schakelaar inbouwen vind ik wel aardig klinken. echter is een PMIX35 wel een stuk duurder!, maar goed je kan er dan ook meer mee.. ik ga me dan maar eens verdiepen in Xanura
Thanx voor de info!
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Morgen een PMIX35 !!

Post by Snelvuur »

er staat een ctx35 te koop op het forum.. werkt ook prima..

// Erik (binkey.nl)
Post Reply

Return to “X10, A10 Xanura Marmitek Forum”