Hoe schakel ik een circle vanuit HS

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

Post Reply
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member

Post by Edwin2008 »

Ik heb het wat oudere topic doorgelezen maar ben de weg kwijt geraakt in het vbscript enz. Als ik de webserver aanroep met http://192.168.1.100:8080/deviceid.htm krijg ik een error. Als ik http://192.168.1.100:8080 gebruik krijg ik een fraaie interface waarmee ik de circles kan schakelen echter geen id te zien.
Waar en hoe maak ik het vbscript aan?
Ben ik zo blond?
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member

Post by Edwin2008 »

toch maar even een aanpassing.
Soms helpt het om de handleiding te lezen, hm. Script maken is dus simpel.
verder had ik in verhaal chak het attachment over het hoofd gezien.
Echter het achterhalen van het device nummer met deviceid.xml wil niet lukken. krijg als foutmelding:

De XML-pagina kan niet worden weergegeven
Kan XML-invoer niet lezen met opmaakmodel XSL. Herstel de fout en klik vervolgens op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.
--------------------------------------------------------------------------------
Een naam begint met een ongeldig teken. Fout bij het verwerken van bron file:///C:/Program Files/Plugwise/Plugwise Source/w...
<%

Rara

btw ik gebruik IE8
Rene
Global Moderator
Global Moderator

Post by Rene »

Waarom gebruik je niet de Plugwise plugin? Daarna kan je gewoon vanuit een script schakelen met hs.ExecX10(<device code>,"on")

Rene.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member

Post by Edwin2008 »

dat wil ik juist. ik had verhaal van chak gelezen en begrepen dat ik daarvoor een vb script moest gebruiken. eerste struikelblok is hoe ik achter de device code kan komen
Rene
Global Moderator
Global Moderator

Post by Rene »

Het verhaal van Chak gaat nog van een situatie uit dat er geen plugin was. Als je de plugin geinstalleerd hebt en draaiend hebt, zie je de device codes in het Homeseer status scherm achter het betreffende device staan inde kolom 'Code'. Om handmatig vanuit Homeseer te schakelen kan je ook gewoon de buttons gebruiken die achter ieder device staan.

Rene.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member

Post by Edwin2008 »

dank. Hoe simpel als je het weet. Brengt mij gelijk op de volgende. ionder code staat bv [1 vul ik dan hs.ExecX10(1,"on") of hs.ExecX10([1,"on")?
En met welke parameters creeer ik de actie van het event (is er ergens een screenshot?)
Rene
Global Moderator
Global Moderator

Post by Rene »

hs.ExecX10("[1},"on").

Wat bedoel je met de actie van het event?

Rene.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member

Post by Edwin2008 »

ik probeer een lamp aan en uit te laten gaan als de zon ondergaat en opkomt. Om dat voor elkaar te krijgen moet ik in hs volgens mij een event maken maar dat krijg ik niet voor elkaar. Verder voreg ik mij af of het [ (onder code staat nl [1 ) erbij hoort. Vermodelijk is het te simpel voor woorden maar mij lukt het niet.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member

Post by Edwin2008 »

en inderdaad te simpel voor woorden. maak nieuw event, kies bij "add action" "device action", kies als device de circle die je wilt schakelen en on/off, update en save en klaar.
Hoe simpel vergeleken met het begin.
Rene
Global Moderator
Global Moderator

Post by Rene »

Dus je bent eruit?

Rene.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member

Post by Edwin2008 »

yep, ik vind het een super plugin. Ik weet niet of ik het goed doe maar het lukt bv ook om een circle te schakelen afhankelijk van het verbruik van een andere door simpelweg keuzes aan te klikken. Ik heb dus nergens "hs.ExecX10("[1},"on")." o.i.d. hoeven te gebruiken.
Domotica project heeft een tijd stil gelegen door tijdsgebrek maar zo wordt het erg leuk als dingen gewoon willen werken. Helemaal te gek!
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

Even voor de correctheid: Het }-teken is een keyboard foutje van rene. Had " moeten zijn.
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”