Batterij status weergave

Forum over de RFXCOM plugin (DUTCH forum)

Moderator: b_weijenberg

Post Reply
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Batterij status weergave

Post by AshaiRey »

Na het toevoegen van een DS10 magneet sensor en een 310mhz ontvanger aan HS viel het mij op dat ik een paar extra entries in mijn status overzicht heb zo als security panel en mededelingen panel. Waardoor zijn deze erbij gekomen en geeft de batterij genoemd in de mededelingen panel aan wat de conditie van de batterij is in de sensor of is het wat anders?
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Batterij status weergave

Post by b_weijenberg »

Bij het toevoegen van de eerste security sensor wordt automatisch het de software alarm panels toegevoegd.
Als een sensor low battery afgeeft wordt dat gemeld in het message panel.
mo046
Member
Member
Posts: 186
Joined: Thu Nov 08, 2007 4:12 pm
Location: Netherlands

Batterij status weergave

Post by mo046 »

Bert,

ik heb momenteel een probleem met de batterijstatus van een PIR Next. In de Powermax geeft deze vrijwel inmiddelijk een low battery melding (ook na het vernieuwen van de batterij). In HS met de RFXCom plugin krijg ik echter geen low battery melding. De sensor lijk echter gewoon goed te funktioneren. Hoe kan ik zien of er misschien niet toch ee low battery signaal wordt verstuurd?
Plugin versie is 13.0.0.11



** Maurice **
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Batterij status weergave

Post by b_weijenberg »

Maurice,
Kijk eens met RFreceiver wat je ontvangt in Variable Length Mode en in Visonic Mode.
mo046
Member
Member
Posts: 186
Joined: Thu Nov 08, 2007 4:12 pm
Location: Netherlands

Batterij status weergave

Post by mo046 »

Ok Bert,
ik zal z.s.m. kijken (ik heb momenteel even andere prioriteiten).



** Maurice **
mo046
Member
Member
Posts: 186
Joined: Thu Nov 08, 2007 4:12 pm
Location: Netherlands

Batterij status weergave

Post by mo046 »

Bert,

in RFreceiver in Visonic mode wordt de status juist weergegeven:
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">A4xxxxxx6450 PowerCode Addr:xxxxxx No Tamper,Alert,Battery-Low,Event,Restore not reported,Primary contact <hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
en in extended mode:
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">A9xxxx0DF2xx80 DWS[xxxxx]S Visonic motion sensor Alert (battery low) addr:xxxx xx ID:xxxxx bits=41 from SLAVE<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
<s>Ik snap nu even niet waarom de plugin in Homeseer deze low battery melding niet geeft.</s>

RFXCOM plug-in: 13.0.0.11
RFXCOM Web pages: 13.0.0.2
Receiver firmware: 8F

Nadat ik HS weer heb opgestart wordt plotseling wel de low battery staus weergegeven in HS Alarm Panel Display. Het is me een raadsel waarom nu opeens wel. Maar goed, dat werkt nu dus.
Nu nog even uitzoeken waarom de sensor met nieuwe batterij ook een low battery melding geeft.

** Maurice **
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Batterij status weergave

Post by b_weijenberg »

De batterij status van security sensors wordt in het security message panel gezet zodra battery low gedetecteerd wordt. Deze status wordt ook bewaard in de INI file.

Tijdens opstarten wordt gekeken of de status van de sensor als low gerapporteerd is en in dat geval wordt er weer een bericht in het security message panel gezet.

Ik vermoed dat je een keer deze status gemist hebt in het panel of er zit een bug in de plug-in dat het de 1e keer niet in het panel gezet wordt. Zou je dat voor me willen testen?
mo046
Member
Member
Posts: 186
Joined: Thu Nov 08, 2007 4:12 pm
Location: Netherlands

Batterij status weergave

Post by mo046 »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Ik vermoed dat je een keer deze status gemist hebt in het panel ...<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Zou ook nog kunnen, en dat deze daarna overschreven is door een andere melding? Kan ik ergens in een logfile terug zien welke meldiingen in het alarm panel geschreven worden?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">... of er zit een bug in de plug-in dat het de 1e keer niet in het panel gezet wordt. Zou je dat voor me willen testen?<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Hoe? Alarm panel Clear, dan HS opstarten en wachten todat er een melding gezet wordt?


** Maurice **
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Batterij status weergave

Post by b_weijenberg »

Alarm Panel messages worden niet overschreven. Het is een lijst van berichten. Om de oudere berichten te bekijken druk je op Down en om weer naar de nieuwste berichten te gaan klik je op Up.

Testen zou je als volgt kunnen doen:
- de batterij uit de sensor halen,
- Edit hspi_RFXCOM.ini en zet de parameter op BattLow=0 voor de sensor [DeviceSx], x=device nummer
- Ga naar Security config page en Modify, Save een willekeurige sensor. Je hoeft niets te wijzigen maar de Save zorgt er voor dat de batterijstatus op 0 gezet wordt in de plug-in.
-Plaats de lege batterij en je moet een bericht in het message panel krijgen en BattLow wordt op 1 gezet in de INI file.
mo046
Member
Member
Posts: 186
Joined: Thu Nov 08, 2007 4:12 pm
Location: Netherlands

Batterij status weergave

Post by mo046 »

Ok, dat zal ik eens gaan proberen

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Alarm Panel messages worden niet overschreven. Het is een lijst van berichten. Om de oudere berichten te bekijken druk je op Down en om weer naar de nieuwste berichten te gaan klik je op Up.<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Dat begrijp ik, maar op het sherm is het overschreven. Ik zie niet of er oudere meldingen zijn, behalve dan door met Down door de lijst te scrollen. Bovendien werkt dit goed op een remote PC (niet die waarop ook HS draait), want dan ververst de pagina niet meteen, ik moet dan telkens op Refresh drukken (Browser is Firefox). Erg onhandig, maar volgens mij een probleem van HS.

** Maurice **
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Batterij status weergave

Post by b_weijenberg »

Met IE wordt op de Remote PC het message panel geupdate zonder refresh te moeten geven als je op Up of Down klikt.

Ik zal eens kijken of ik "bericht nr/ van totaal" voor het bericht kan plaatsen dan weet je dat er meerdere berichten zijn. Of had je andere oplossing in gedachten?
mo046
Member
Member
Posts: 186
Joined: Thu Nov 08, 2007 4:12 pm
Location: Netherlands

Batterij status weergave

Post by mo046 »

Bert, een berichtnummer is OK. Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn om de up/down knop weg te laten als er maar een bericht is.

** Maurice **
mo046
Member
Member
Posts: 186
Joined: Thu Nov 08, 2007 4:12 pm
Location: Netherlands

Batterij status weergave

Post by mo046 »

Bert, even een update. Ik heb alles gedaan zoals je beschreven hebt om te kijken of de battery low melding correct gezet wordt. Maar mijn vriend Murphy (die van De Wet Van ...) gooide roet in het eten: mijn sensor geeft plotseling geen battery low meer aan.
Mochten zich in de toekomst weer problemen voordoen dan laat ik het weten, voorlopig kom ik niet meer aan de sensor ;-)

** Maurice **
Post Reply

Return to “Homeseer Rfxcom Plugin Forum”