Aansturing CV

Forum over Homeseer scripts (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
simjoc
Member
Member

Aansturing CV

Post by simjoc »

Ik heb een tijd geleden een topic aangemaakt voor het aansturen voor de centrale verwarming. Ik ben nu een tijdje verder en ik heb meer apparatuur aangeschaft.

Wat heb ik:
Rfxcom transmitter en receiver
x10 laagspannings schakelaar
X10 CM11A

Wat wil ik:
Met de digimax de cv in en uit kunnen schakelen
Via homeseer de digimax instellen (op afstand bijvoorbeeld)

Nu kan ik een event aanmaken (zie afbeelding). Dit houd in dat er elke minuut een x10 signaal word verstuurd. Dit lijkt me niet de juiste oplossing, maar ik wil natuurlijk niet hebben dat mijn CV uren lang aan staat. Zou ik dit event gebruiken dat is het niet mogelijk om de CV via internet aan te sturen, aangezien de digimax er dan voor zorgt dat de cv elke keer word uitgeschakeld. Kan iemand mij hier mee helpen? Ik heb het gevoel dat ik een aantal opties over het hoofd zie.

Image
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator

Aansturing CV

Post by b_weijenberg »

Je zou een RTS10 kunnen gebruiken of een HomeEasy HE105
Zie hfdstk 7.4 http://www.rfxcom.com/documents/RFXCOM% ... 0Guide.pdf
Let op: dit document is voor de beta versie van de plug-in.
simjoc
Member
Member

Aansturing CV

Post by simjoc »

Ik heb hier naar gekeken, maar ik denk dat ik met mijn huidige onderdelen dit ook moet kunnen waar maken. Ik heb hier echter nog twee vragen over:
- Hoe groot is de kans op fouten? (dus de hele dag mijn cv aan staan)
- Kan ik ook met een script/event de waarde in mijn digimax 210 aanpassen?

Dit is de huidige setting:
Image
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator

Aansturing CV

Post by b_weijenberg »

Voor de RTS10 wordt elke 4 minuten het commando verzonden dus mocht het een keer gemist worden dan is dat geen groot probleem.
Het is wel een probleem als je Homeseer systeem crashed want dan wordt er niets meer geschakeld. je kunt dit ondervangen om een gewone kamerthermostaat in serie te zetten met de RTS10 en die thermostaat op bv 24 graden zetten. Zou HS ge-crashed zijn en de RTS10 als laatste een On command hebben gekregen dan zal de temperatuur nooit hoger worden dan 24 graden en blijft je een sauna bespaard.

Je kunt de waarde niet van de Digimax beter niet aanpassen want die wordt telkens ge-update doro de Digimax. je kunt wel een Virtual thermostaat device aanmaken dat zowel door de Digimax set als ook door een andere mogelijkheid aangepast wordt. In de user guide of in de programmers guide heb ik hier iets over geschreven.
simjoc
Member
Member

Aansturing CV

Post by simjoc »

Okay, dank je wel Bert. Ik ga er mee aan de slag.
simjoc
Member
Member

Aansturing CV

Post by simjoc »

Ik kom er nu even niet verder omdat mijn cm11a continu communication errors krijgt, maar dat moet op te lossen zijn. Mocht ik de thermostaat in serie zetten dan word de oude thermostaat elke keer bij het uitschakelen toch weer gereset of bekijk ik dat verkeerd? Met de virtual thermostaat kom ik nog niet helemaal uit, maar dat is een kwestie van tijd.
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member

Aansturing CV

Post by Jeroen Bartels »

De 2e thermostaat zet je op 24 graden. Dus dat contact blijft altijd doorverbonden zolang het lager dan 24 graden is. Dat is je beveiliging. In serie (dus achter elkaar) zet je de temperatuurregeling die de normale temperatuur regelt. Die zal bij een gesloten relais (of RTS10) de CV aanzetten, en bij een open (onderbroken) schakelaar de CV uitzetten. Mocht dat uitzetten door wat voor reden mis gaan blijft de CV aan totdat de 2e thermostaat 24 graden meet en dus alsnog het contact (lees: het doorverbinden van de 2 draadjes vanuit je CV ketel) verbreken.
Post Reply

Return to “Homeseer Scripts Forum”