Kookwekker

Forum over Homeseer scripts (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
rwitkamp
Member
Member

Kookwekker

Post by rwitkamp »

Voor wie nog ergens een ongebruikte HR10 afstandsbediening heeft liggen... gebruik hem als kookwekker en zorg dat hij altijd onder handbereik in de keukenla ligt. In mijn geval blijkt de WAF behoorlijk hoog. Het event wordt getriggered door een Any X10 commando op de huiscode van de HR10. De HR10 knoppen heb ik benoemd met een aantal minuten. De ON knoppen met 1 t/m 8 minuten, de OFF knoppen met resp. 10, 12, 15, 20, 25, 30, 40, 50 minuten (de script spreekt voor zich). Een speakerclient roept na instellen van de kookwekker het aantal ingestelde minuten om en vanaf 5 minuten of minder te gaan volgt elke minuut een melding hoeveel er nog te gaan is. HSTouch laat ik ook de tijd weergeven die nog te gaan is. Dat blijkt handig bij lange tijden, om even snel te kunnen zien hoeveel tijd er verstreken/nog te gaan is.

Mijn speakers met eveneens een prima WAF staan in de keuken en stuur ik aan met een wireless audio transmitter.

Sitecom WL060 audio transmitter: http://www.sitecom.com/Wireless-Audio-T ... -060/p/689
Speaker Dogs: http://www.nonplusultra.nl/product/1256 ... 3god1S2Kuw

De onderstaande script is mijn eerste brouwsel voor de kookwekker. Ik heb er nog meer plannen mee zoals het instellen van meerdere kooktijden, HSTouch besturing met dropdown keuze voor specifieke gerechten etc. etc. Device V24 is een status only device in Homeseer waarin de resterende tijd wordt opgeslagen.

Veel plezier en eet smakelijk

-----
Sub Main
started_by = hs.LastX10
housecode = hs.StringItem (started_by,2,";")
x10cmd = hs.StringItem (started_by,3,";")
if x10cmd = "2" then
kooktijd = right(housecode,1)
elseif x10cmd = "3" then
if housecode="G1" then
kooktijd = 10
elseif housecode="G2" then
kooktijd = 12
elseif housecode="G3" then
kooktijd = 15
elseif housecode="G4" then
kooktijd = 20
elseif housecode="G5" then
kooktijd = 25
elseif housecode="G6" then
kooktijd = 30
elseif housecode="G7" then
kooktijd = 40
elseif housecode="G8" then
kooktijd = 50
end if
end if
if kooktijd = 1 then
hs.speak "Ik stel de kookwekker in op 1 minuut." , false , "localhost:Kitchen"
hs.setdevicevalue "V24" , 1
hs.setdevicestring "V24" , "1" , true
hs.waitsecs 60
hs.speak "De ingestelde 1 minuut is voorbij." , true , "localhost:Kitchen"
else
hs.speak "Ik stel de kookwekker in op " & kooktijd & " minuten." , false , "localhost:Kitchen"
hs.setdevicevalue "V24" , kooktijd
hs.setdevicestring "V24" , kooktijd , true
for i = 1 to kooktijd
hs.waitsecs 60
if kooktijd-i < 6 then
if i <> kooktijd then
if kooktijd-i = 1 then
hs.speak "Nog 1 minuut." , false , "localhost:Kitchen"
hs.setdevicevalue "V24" , 1
hs.setdevicestring "V24" , "1" , true
else
if kooktijd-i <> 0 then
hs.speak "Nog " & kooktijd-i & " minuten." , false , "localhost:Kitchen"
hs.setdevicevalue "V24" , kooktijd-i
hs.setdevicestring "V24" , kooktijd-i , true
end if
end if
end if
end if
next
hs.speak "De ingestelde " & kooktijd & " minuten zijn voorbij." , false , "localhost:Kitchen"
hs.setdevicevalue "V24" , 0
hs.setdevicestring "V24" , "Klaar" , true
end if
End Sub
-----
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member

Re: Kookwekker

Post by Jeroen Bartels »

Je kan het zo gek niet bedenken of het is mogelijk.
Maar moet je dan kiezen tussen hele minuten (onder 10 min) en per tiental minuten boven de 10 minuten of kan je ook bijvoorbeeld 14 minuten instellen?

Zou het mogelijk zijn om gewoon met de toetsen het aantal minuten en seconden in te stellen (hh:mm)? 0,5,4,5 = 5:45 minuten?

Ik heb nog zo'n ongebruikte remote dus ik hou dit topic in de gaten.

Groeten,

Jeroen
**Jeroen**
rwitkamp
Member
Member

Post by rwitkamp »

Ik heb nu een aantal veel voorkomende tijden onder de 16 knopjes gezet. Je brengt me wel op een idee om het wat flexibeler te maken door intoetsen van meerdere toetsen, bv. 1 gevolgd door 4 voor 14 minuten. Leuke uitdaging om in een script te achterhalen welke toetsen dan resp. zijn ingedrukt. In HSTouch zal dat mogelijk met een alarmpanel o.i.d. te maken zijn.
Herbus
Member
Member

Post by Herbus »

De Sitecom WL060 audio transmitter lijkt me wel wat. Is er ook een multi room oplossing? Maw: kan ik een aantal receivers in verschillende kamers plaatsen? Lijkt mij ideaal om TTS in het hele huis te krijgen zonder audio kabels te trekken.
rwitkamp
Member
Member

Post by rwitkamp »

Ik heb zelf maar 1 WL060 in gebruik. Een vriend van me heeft 2 WL060's in gebruik op 1 PC, dat gaat prima. De beide USB Soundcards die het systeem dan ziet zijn afzonderlijk aan te sturen. Hoeveel er maximaal naast elkaar kunnen werken weet ik niet.
DJF3
Advanced Member
Advanced Member

Post by DJF3 »

Voor de speaker. client heb je echt windows nodig toch? Hen nu ee n windows-crap-CE HST device. Deze (en de ipad) kunnen zeker niet 'praten'?

DJ
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Re:

Post by Alexander »

Herbus wrote:De Sitecom WL060 audio transmitter lijkt me wel wat. Is er ook een multi room oplossing? Maw: kan ik een aantal receivers in verschillende kamers plaatsen? Lijkt mij ideaal om TTS in het hele huis te krijgen zonder audio kabels te trekken.
Niet met 1 transmitter lijkt mij:
"Het pairing-proces komt erop neer dat u op de USB-stick en de ontvanger een knop indrukt. Na enkele seconden 'vinden' de twee kastjes elkaar en schalt de muziek van de pc door de luidsprekers van uw stereo."
Alexander
rwitkamp
Member
Member

Post by rwitkamp »

Ja, daar heb je wel een punt. Met 1 transmitter kan je inderdaad geen 2 receivers aansturen.
Post Reply

Return to “Homeseer Scripts Forum”