TI103

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Tozz
Member
Member

TI103

Post by Tozz »

Ik heb een zelfgemaakte CTX35 zoals elders op dit forum te zien was, en deze werkt perfecto. de HomeSeer plugin lijkt het echter minder goed te doen.

Wat ik uit de search functie begreep is het normaal dat de plugin pas functioneert nadat je via HomeSeer een module hebt geschakelt. Dat probleem heb ik ook, en is nog te overleven.

Ik heb alleen ook lsat van dat de module na een poos inactiviteit op het stroom net in een soort pauze stand lijkt te gaan. Hij ziet dan geen X10 commando's meer. Als ik via HomeSeer weer een device schakel dan komt ie weer tot leven, en dan komen ook ineens gemiste X10 commando's nog even door.

Hebben meer mensen dit probleem? Ik vraag dit namelijk omdat het ding achter een Digi PortServer hangt, dus ik wil graag uitsluiten dat het iets van Digi is.
esschenk
Member
Member

Re: TI103

Post by esschenk »

Hallo,

Ik heb deze ervaring niet
De module werkt gewoon goed hij draait inmiddels een half jaar zonder 1 enkel probleem
Heb je de module ook gewoon enkel op de compoort geprobeerd van de pc dus zonder digiportserver?
Het starten van de moduul is in principe niet nodig dit voorkomt alleen een foutmelding in het homeseer log

Ed
Tozz
Member
Member

Re: TI103

Post by Tozz »

Mijn HomeSeer machine hangt in het datacenter dus kan 'm niet lokaal aansluiten. Ik heb nu een event die elke 15 minuten loopt en even 'A1' over de powerline stuurt, dat lost 't op. Andere seriele modules op de digi (Ocelot controller) blijven wel functioneren.

Ik ga nog even puzzelen om me CM15A op serieel aan te sluiten (heeft nu een USB poort) en dan 's kijken of die het beter doet.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”