Hallo,
Het valt me op sinds vandaag dat HS zeker 20 min. nodig heeft om op te starten.
Ik zie in de log ballon (als ik het even zo mag zeggen) wel de verschillende opstart punten maar dat gaat zo langzaam dat dit niet goed kan zijn.
De CPU blijft rond de 15% met af en toe een uitschieter maar niet echt bijzonder, waarbij de interne geheugen constant blijft en voor nog geen 40% vol is.
Heeft iemand een idee waardoor het kan komen dat HS in het algemeen zolang nodig heeft met opstarten?
Ik hoor het graag.
HS traag opstarten
Moderator: Ruud
HS traag opstarten
Welke plugins gebruik je?
Wat je kan doen is de plugins uitzetten en dan opstarten.
Je kan dan weer per plugin activeren.
Wat voor een pc gebruik je als server?
Welke plugins gebruik je?
Wat je kan doen is de plugins uitzetten en dan opstarten.
Je kan dan weer per plugin activeren.
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
Re: HS traag opstarten
[off topic]
Bij mij start m'n HomeSeer server vandaag opeens helemaal niet meer op (Windows 7).
Het probleem (bij mij) zit hem in de "Classpnp.sys".. Wel vreemd.. Ik zelf heb niks verandert. Misschien is het een Windows update.
Morgen maar eens kijken of ik het nog kan fixen.
[/off topic]
Bij mij start m'n HomeSeer server vandaag opeens helemaal niet meer op (Windows 7).
Het probleem (bij mij) zit hem in de "Classpnp.sys".. Wel vreemd.. Ik zelf heb niks verandert. Misschien is het een Windows update.
Morgen maar eens kijken of ik het nog kan fixen.
[/off topic]
--
Maak nu je eigen video bericht online.
Anyone interested in time travel meet me here last Thursday!!
ıɟ ʇ,uɐɔ noʎ buıɥʇʎuɐ ʇɹɐʇs ɹǝʌǝu
Maak nu je eigen video bericht online.
Anyone interested in time travel meet me here last Thursday!!
ıɟ ʇ,uɐɔ noʎ buıɥʇʎuɐ ʇɹɐʇs ɹǝʌǝu
Het opstarten van Homeseer wordt ook traag als het een communicatie niet op kan zetten (denk dan aan rfxcom, serieele poort en dat soort kanalen)
Omdat windows dit een paar keer blijft proberen en bij iedere poging er een hoop tijd overheen gaat voordat uiteindelijk een comm failure gegeven wordt aan Homeseer.
Omdat windows dit een paar keer blijft proberen en bij iedere poging er een hoop tijd overheen gaat voordat uiteindelijk een comm failure gegeven wordt aan Homeseer.
Bram
Beste,
Ik denk dat ik met de hulp van AshaiRey een eind ben gekomen, ik heb op de zelfde server backupsoftware draaien die mijn gegevens vanuit mijn NAS upload naar een externe locatie.
Alleen ik merk als ik dat dit stukje software (wanneer hij op de zelfde machine draait) HS erg vertraagt tijdens het opstarten.
Gr en totzover bedankt.
Ik denk dat ik met de hulp van AshaiRey een eind ben gekomen, ik heb op de zelfde server backupsoftware draaien die mijn gegevens vanuit mijn NAS upload naar een externe locatie.
Alleen ik merk als ik dat dit stukje software (wanneer hij op de zelfde machine draait) HS erg vertraagt tijdens het opstarten.
Gr en totzover bedankt.
Ik had hier ook een paar programma's die eerst gestart moesten zijn en drive mappings gemaakt worden voordat HS gestart werd. Deed ik dat niet dan duurde het heel lang voordat HS eindelijk actief werd. Ik laat nu eerst die andere programma's starten zonder dat HS er ook nog eens tussen door zit en dat gaat lekker snel. Daarna wordt HS past gestart dmv HSLauncher.exe. (dat komt volgens mij van Jon00 zijn site)
Bram