Meerdere (standalone) touchscreens
Moderator: Ruud
Meerdere (standalone) touchscreens
Ik heb een vraag waarnaar ik serieus heb gezocht maar waar ik niet uit kom; ik ga homeseer gebruiken voor het domoticasysteem in mijn woning. Uiteraard wil ik een mooie 17 of 19 inch touch screen centraal in de woning, nou zit deze erg gunstig, namelijk zo'n halve meter vanaf mijn homeseer PC, dus deze kan gewoon worden aangesloten via VGA/USB op deze PC.
Ik wil echter ook een touchscreen op de eerste verdieping, hier heb ik echter geen ruimte om een PC netjes weg te werken. Is er een soort van touchscreen met een netwerkaansluiting een een soort van intern geheugen welke ik stand-alone met homeseer kan laten communiceren?
Verder wil ik vragen of jullie nog tips hebben voor de aanschaf van mijn touchscreen; misschien een webadres met aanbevelingen?
Gr. Jackal
Ik wil echter ook een touchscreen op de eerste verdieping, hier heb ik echter geen ruimte om een PC netjes weg te werken. Is er een soort van touchscreen met een netwerkaansluiting een een soort van intern geheugen welke ik stand-alone met homeseer kan laten communiceren?
Verder wil ik vragen of jullie nog tips hebben voor de aanschaf van mijn touchscreen; misschien een webadres met aanbevelingen?
Gr. Jackal
Re: Meerdere (standalone) touchscreens
Ik heb een Asus eee Top hangen aan mijn muur.. Ben er erg tevreden over tot nu toe..
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/? ... us+eee+top
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/? ... us+eee+top
- Snelvuur
- Forum Moderator
Ik weet niet of het je voorkeur heeft, maar een ipad is een leuk klein schermpje en er draait hstouch op. Het is dan wel via wifi maar je bent in 1x klaar. (en je kan er nog mee rondlopen ook)
// Erik (binkey.nl)
Ik heb ook een ASUS TOP. Hangt hier alweer meer dan een jaar aan de muur en ben er erg tevreden mee.
- Jeroen Bartels
- Advanced Member
Ik heb beneden een eee BOX met touchscreen hangen. Ik wil ook op de eerste verdieping een touchscreen maar die hoeft niet zo groot te zijn. Ik zit te denken om mijn ipod touch in de muur te bouwen (heb als een houder gemaakt). Dan ben je voor zo'n 160 euro per scherm klaar.
**Jeroen**
iPad is mijn inziens ook de beste oplossing
Wel een nadeel: er is geen remote controle over het scherm mogelijk.
Ik verwacht de 16 gb versie zsm op marktplaats voor rond de 400 euro
Wel een nadeel: er is geen remote controle over het scherm mogelijk.
Ik verwacht de 16 gb versie zsm op marktplaats voor rond de 400 euro
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
Sinds afgelopen vrijdag heb ik een Ipad 64 Gb. Werkt perfect met HStouch.
Wel zou ik graag aan soort screensaver hebben, die foto's die op mijn NAS staan, laat zien op de IPAD.
Helaas werkt het niet met de ipad software.... (vooral doelend op de plek van de foto's dan......: data staat bij mij op 1 plek: op mijn NAS)
Wel zou ik graag aan soort screensaver hebben, die foto's die op mijn NAS staan, laat zien op de IPAD.
Helaas werkt het niet met de ipad software.... (vooral doelend op de plek van de foto's dan......: data staat bij mij op 1 plek: op mijn NAS)
Foto's op je NAS zijn misschien via een webinterface te benaderen. Dan zou je dmv een eenvoudig asp of vb script deze foto's in een slideshow kunnen tonen. Deze pagina laat je dan in HST zien.
DJ
DJ
- Snelvuur
- Forum Moderator
Voor de qnap is er een iphone app die multimedia station ofzoiets heet, maar screensaver... geen idee.
// Erik (binkey.nl)
Gewoon de sync optie gebruiken met iTunes
Ik heb op mijn iPhone 15.000 foto's online kost niet zo veel ruimte
Een andere optie is iPad wifi / ftp applicatie gebruiken.
Je kan dan vanuit je qnap foto's naar de iPad sturen
Ik heb op mijn iPhone 15.000 foto's online kost niet zo veel ruimte
Een andere optie is iPad wifi / ftp applicatie gebruiken.
Je kan dan vanuit je qnap foto's naar de iPad sturen
- Snelvuur
- Forum Moderator
Alleen het converteren van die 5mb foto's van me x 1000 duurt = onwijs lang.. tijd voor een snellere pc misschien voor mij 

// Erik (binkey.nl)
Je had toch een i7
Mijn iMac was een avond mee bezig.
Mijn iMac was een avond mee bezig.
- Snelvuur
- Forum Moderator
ja me servertje beneden is een i7.. die zoemt wel lekker.. maar mijn werk pc.. dat is nog een quadcore 6600.. merk dat ie het niet meer zo trekt met al mijn stunts..
// Erik (binkey.nl)