OpenTherm gateway PCB's

Forum: Do you have somethings to sell regarding Home Automation you put it here.
flue
Starting Member
Starting Member

OpenTherm gateway PCB's

Post by flue »

Gezien ik deze module zelf ga inzetten binnen mijn domoticasysteem (Vera plugin) heb ik deze PCB besteld. Gezien er bij de leverancier een minimale afname was van 50 stuks heb ik er dus 49 over.

De kleur is blauw. Het betreft het ontwerp van de volgende website: http://www.tclcode.com/opentherm/index.html#intro

Ik wil deze aanbieden voor 5 euro per stuk. Verzendkosten NL + verpakking € 1,50.

De levertijd is nog zo'n 3-4 weken vanaf vandaag.
Pre-orderen kan via een DM met vermelding van het aantal en het adres waarnaar het verzonden kan worden.
Attachments
pcb.jpg
pcb.jpg (71.18 KiB) Viewed 10501 times
Buy opentherm gateway PCB's, kits or assembled PCB's: http://www.opentherm-gateway.com/
Special discount for this forum using the following coupon code: domoticaforum.eu
jeroenc
Member
Member

Re: OpenTherm gateway PCB's

Post by jeroenc »

flue
Starting Member
Starting Member

Post by flue »

Jazeker wel, ik wilde zelf niet wachten tot er 7 aanmeldingen waren voordat er besteld ging worden. Het nadeel was dus dat ik er 50 moest bestellen bij de betreffende leverancier waar ik besteld heb, met het risico dat ik er mee blijf zitten.

Het is wellicht wat vervelend dat er "concurrentie" is op het forum, dat begrijp ik. Zo wil ik echter niet dat het overkomt.

Het resultaat is dat de prints van mij al onderweg zijn met de post zodoende de gebruikers niet hoeven te wachten tot voldoende animo + groter aantal op voorraad.

Ik ga er vanuit dat degene die de prints nu aanbied hier verder ook, na aftrek van kosten envelope+postzegel er ook nihil aan verdient. Idem bij mij, ik verdien er niets aan, ik hoop dat er wat meer enthousiastelingen gaan beginnen met een eigen opentherm gateway zodoende ook de ondersteuning in plugins beter/sneller gerealiseerd worden. Dit is ook in mijn belang.

Een verschil waarom mijn print wat goedkoper is, komt doordat ik geen gouden spoortjes gebruik.
Buy opentherm gateway PCB's, kits or assembled PCB's: http://www.opentherm-gateway.com/
Special discount for this forum using the following coupon code: domoticaforum.eu
Lennart
Member
Member

Post by Lennart »

@flue: ik vind het jammer dat je niet even in contact bent getreden over je plannen, want je doorkruist nu - als forum nieuwkomer - zonder overleg een bestaand initiatief en een lopende ronde. Voor de rest heb ik er vrede mee, want het geeft mij een hoop werk. Overigens zou het wel netjes zijn als je nu ook een PIC programming service biedt.

Om even duidelijkheid te geven over de "verdiensten": ik hanteer per ronde een grens van 7, aangezien ik met 7 bordjes uit de kosten ben. De laatste 3 van elke ronde zijn dus de "winst", maar daar zit ook de risicoafdekking in (ik bestel immers al bij 7 en weet niet of er voor de rest animo is; daarnaast is er altijd de dreiging van een invoerheffing). Dus nee, voor het uurtarief hoef je het niet te doen. Aan de andere kant is het natuurlijk ook niet zo dat je er niets op verdient. Zeker als je 50 bordjes tegelijk bestelt, kun je die voor 3 euro per bordje in Nederland hebben. Maar de rest is je uiteraard gegund: daar heb je ook het werk en - zeker bij 50 stuks - het risico van.

Veel succes met je actie. Als mijn laatste bordjes de deur uit zijn, zal ik geinteresseerden naar je doorverwijzen.

Lennart
flue
Starting Member
Starting Member

Post by flue »

@lennart zie je het zitten om het initiatief gezamelijk verder te zetten? Nogmaals, ik hoef geen winstbelang, gewoon kostendekkend.
Ik kan het risico nemen om voorraad in te kopen. Dit is mijn voordeel. Jij hebt ongeveer dezelfde "marge" op de verkoop als je al had.

Het voordeel voor de community is dat gezien ik voorraad aanleg zodoende we direct kunnen uitleveren.

Even via PM verder overleg?
Lennart
Member
Member

Post by Lennart »

@flue: zoals gezegd gaat het niet om "marge", want die is er nauwelijks. Ik heb 5 rondes getrokken en vind het prima als jij nu het stokje overneemt. Het enige punt is dat ik de timing tijdens een lopende ronde wat minder handig gekozen vind. Ik handel de huidige ronde nog af en dan is het wat mij betreft afgerond.

Lennart
Digit
Global Moderator
Global Moderator

Post by Digit »

Wat we hier zien voltrekken is wat mij betreft een perfect voorbeeld van 'hoe help ik een initiatief van iemand anders om zeep'.

Lennart, een gewaardeerd lid van dit forum en 1 van de 'pioniers', werpt nu de handdoek in de ring omdat zijn initiatief wordt doorkruist door een nieuw forum member, een passant, die even flink wil uitpakken.
En Lennart kan zich, als zich weer een kans voordoet om forumleden te helpen, eerst wel eens op zijn hoofd gaan krabben of hij dat wel weer wil gezien de afloop van zijn huidige actie. En dat zou zeer spijtig zijn! Zo spijtig dat eenieder die overweegt van bovenstaand aanbod gebruikt te maken dat maar eens moet meenemen in zijn/haar afweging.

En dan de argumenten om de post op het moment zoals door flue is gekozen, te plaatsen.
"Geen zin om te wachten..."
Dus flue's 'geen zin' heeft het gewonnen van zijn 'fatsoen in acht nemen'.
Okay, dan is dat in ieder geval meteen duidelijk.

"Vervelend dat er wellicht concurrentie is"
Ammehoela, hoe moet dit anders geïnterpreteerd worden dan; samenwerking? Laat me niet lachen.
Flue trekt zich geen fluit aan van wat zich hier afspeelt op het forum; het is slechts een gereedschap voor hem.
Ja, dat zien we wel vaker, maar niet op deze manier.

Op mij kan flue's actie dus ook alleen maar overkomen als het willens en wetens zo snel mogelijk aan de man brengen van een hoop PCB's die in aantocht zijn zonder daarbij bepaalde ongeschreven regels in acht te nemen.

Ik ben blij dat ik al een PCB heb, want ik zou anders toch echt in dubio staan wat nu te doen.
Kopen bij flue zou bij mij, door zijn manier van handelen, voelen als, ehh, het kopen van een stolen bike.
Nee, dan zou ik nog liever *zelf* proberen een actie op te starten voor x stuks en hopen dat ik mede-kopers krijg!
flue
Starting Member
Starting Member

Post by flue »

Robert,

voor een moderator trek je erg snel conclusies.

Ik heb serieus een aanbod gedaan zelf te stoppen met het aanbod na communicatie met lennart. Dat ik niet ingeschreven sta betekend niet dat ik het forum van binnen van buiten ken. Ik schrijf zelf nooit veel. Deze conclusief word op internet fora heel vaak getrokken.

Nogmaals bevestig ik, ik wil lennart aanbieden dat hij ipv in China de pcb's bij mij bestelt per 10 voor dezelfde kosten als hij nu heeft. Ik heb ze toch liggen. Het voordeel is dat we sneller kunnen uitleveren aan de community.

Ik vind dat je als moderator toch een zeker voorbeeld stelt. Graag dus ook een serieuze reactie n.a.v. je "flame". Ik probeer het allemaal netjes te regelen.

Als het betekend dat er iritatie zal zijn, stop ik er ook mee. Ik verdien er niets aan, ik heb ook geen zin in dit gezeur. Mag ik mijn keuze maken om zelf niet te willen wachten, en een zakelijke account hebben welke per 50 stuks kon leveren?

Dit motiveert mij niet om voortaan voordeel te delen. Zie het eens positief in. Er verandert niets, we kunnen sneller leveren. Wat is nu nog het punt? Ik los het toch netjes op?
rances
Member
Member

Post by rances »

Eigenlijk gaat het dus alleen maar om "Geen zin om te wachten...""
Als het geld (risico) toch geen rol speelt dan had flue maar aan Lennart moeten aanbieden om voor een hele batch of 7 stuks te betalen, dan was de bestelling ook meteen geplaatst. Alsof hij ze nu veel sneller krijgt. Aan de post datums zie je ook dat het wachten reuze meevalt.

Ik vind het niet zo netjes van flue. Ik zou zeggen bespreek even met Lennart af hoe je dit afhandelt. Dat is op zijn minst netjes te noemen.

Tip: laat Lennart bij jou de batch bestellen elke keer dat er voldoende animo is voor een ronde, zodat Lennart de pic service kan blijven aanbieden.

EDIT: je was net iets sneller, maar als je tot een oplossing kan komen met Lennart dan vind ik het prima
flue
Starting Member
Starting Member

Post by flue »

Ik vind het jammer dat op internet vaak door verkeerd inschatten van "emotie" verkeerde conclusies worden getrokken. Als je mijn eerste bericht leest na lennart stel ik ook direct, publiek, een passende oplossing aan. Nogmaals: Lennart heeft niet meer kosten dan nu, en kan sneller leveren.

Er moet uitgegaan worden van mijn goede bedoelingen. Ik wil dit allemaal best organiseren, maar niet met deze discussie
ances: Met het wachten doelde ik er op dat ik de reactietijd van lennart extra heb. Daarintegen zag ik dat ik door een risico te nemen met voorraad het forum kan helpen, niet tegenwerken. Ik zag vooraf zeker niet dat dit deze discussie kon krijgen, anders had ik er ook nog een keer extra over nagedact.

Ik stel het volgende voor:

@digit, gezien je een voorbeelt stelt voor de andere gebruikers wil ik graag dat je je verplaatst in mijn inzicht/mening en goede bedoelingen ipv alleen de negatieve kant. Dit moet ook gecommuniceerd worden door je of je het nu eens bent of niet.
Flamen heeft geen zin. Van alles negatief uitgaan ook niet. Mijn goede bedoelingen begrijpen wel.

Als de "leiding" van het forum mijn standpunt niet beaamt stop ik hier ook mee. Dan is mijn lol er af.
rances
Member
Member

Post by rances »

Ik zag vooraf zeker niet dat dit deze discussie kon krijgen, anders had ik er ook nog een keer extra over nagedact.
En daar gaat het dus om... dus is er geen man overboord.
Belangrijkste is dat je het zelf inziet en je poging om het te corrigeren kan men alleen maar toejuichen.

Jullie komen er vast wel uit. :wink:
flue
Starting Member
Starting Member

Post by flue »

rances wrote:
Ik zag vooraf zeker niet dat dit deze discussie kon krijgen, anders had ik er ook nog een keer extra over nagedact.
En daar gaat het dus om... dus is er geen man overboord.
Belangrijkste is dat je het zelf inziet en je poging om het te corrigeren kan men alleen maar toejuichen.

Jullie komen er vast wel uit. :wink:
Ik ben blij dat je het begrijpt :)

Mijn aanbod blijft staan bij lennart. Het verbaasde me ook een beetje dat hij er ook mee wilde stoppen, ondanks ik eigelijk het makkelijker ging maken voor hem, maar het maakt me niet uit. Ergens hoop ik dat lennart het ook wel fijn vind er er geen "zorg" meer aan te hebben.

Wellicht dat ik het stokje ook weer overdraag na de eerste batch. Wellicht dat ik het doorzet en ook de componenten wat groter (lees:goedkoper) probeer in te kopen. Financieel word mijn risico wel groter, maar als de marge er is komt dit wel goed. Denk ook aan usb->serieel kabels welke ik besteld heb in China voor en habbekrats (€ 4,50) welke je direct op de print kan duwen en compatible is met Vera.
Digit
Global Moderator
Global Moderator

Post by Digit »

Ik vind het jammer dat op internet vaak door verkeerd inschatten van "emotie"
verkeerde conclusies worden getrokken. Als je mijn eerste bericht leest na
lennart stel ik ook direct, publiek, een passende oplossing aan. Nogmaals:
Lennart heeft niet meer kosten dan nu, en kan sneller leveren.
Met die 1e zin ben ik het helemaal eens, maar ben van mening dat dat hier niet opgaat.
De chronologische "events", om maar even in Domotica termen te blijven, tonen aan dat het gegaan is zoals het is gegaan.
Je mist nl. het punt wat ik ik wil maken, welke vervat is in mijn allereerste zin die ik schreef in dit topic.
Lennart ziet jouw post, denkt WTF en besluit na de net geopende nieuwe ronde er dan maar mee te stoppen.
Damage done, want iemand die 'goed doet' wordt op een zijspoor gezet.
Mijn eerste gedachten na jouw 1e post was: "Verdorie, wat is dit nou weer! Beetje onderlinge afstemming was niet verkeerd geweest, waarom moet dit zo"
En na de 50 van jou moeten we maar afwachten of er weer iemand een vervolg organiseert.
Er moet uitgegaan worden van mijn goede bedoelingen. Ik wil dit allemaal best
organiseren, maar niet met deze discussie
Dit is een forum, daar wordt gediscussieerd.
Dat mijn mening niet de jouwe is, moet (je tegen) kunnen.
@digit, gezien je een voorbeelt stelt voor de andere gebruikers wil ik graag dat
je je verplaatst in mijn inzicht/mening en goede bedoelingen ipv alleen de
negatieve kant.
Kom op, we zijn allemaal grown-ups here mag ik aannemen.
Iedereen kan zijn eigen mening wel bepalen, het enige wat ik doe is mijn mening geven.
Voorbeeld stellen klinkt nu een beetje teveel als de weg wijzen...
Ik ga ook niet zeggen dat men geen Z-Wave mag kopen, ik zeg wel dat ik het niet zo heb op Z-Wave.
En guess what, iedereen koopt Z-Wave :wink:

Maar je hebt gelijk, je zult best goede bedoelingen hebben gehad; anders had je er ook geen 50 besteld zou ik denken.
Daar twijfel ik niet aan en dat meen ik, bij deze.
Maar alle goede bedoelingen ten spijt blijf ik wel bij mijn standpunt dat je het niet handig hebt aangepakt en daarmee een aantal zaken geen goed hebt gedaan.
Maar wees gerust, ik schiet gemiddeld maar eens per 4 jaar uit mijn slof dus na deze laatste reply heb je geen last meer van mij.
Dit moet ook gecommuniceerd worden door je of je het nu eens
bent of niet. Flamen heeft geen zin. Van alles negatief uitgaan ook niet. Mijn
goede bedoelingen begrijpen wel.
Ik moet niks, zeker niet iets communiceren waar ik het niet mee eens ben.
Ik ben juist een positivo in hart en nieren! Maar pissig zijn is een emotie doe ook ik zo af en toe meemaak.
Vraag maar eens rond, er gebeurt hier best veel wat ook helemaal niet moet, maar wat wel gebeurt.
Maar volgens mij heb ik hierboven al geschreven waar je op uit was, toch?
Ging helemaal vanzelf...
Als de "leiding" van het forum mijn standpunt niet beaamt stop ik hier ook mee. Dan is mijn lol er af.

Please, bij een beetje tegengas niet meteen om een uitspraak van de leiding vragen.
Er bestaat ook geen "leiding"; het is een bij elkaar geraapt groepje domotica-addicts die allen hun best doen om het forum in goede banen te leiden. Ik denk dat een ingelaste vergadering om met een unaniem standpunt hierover naar buiten te komen, er dan ook niet in zit.

Je moet mijn reply ook absoluut niet zien als mening van de "forum-baasjes" of zo, maar van mij als doodgewoon forum lid.
Er is ook geen ruggespraak geweest over of danwel wat ik zou posten, als dat je geruststelt.
Dit is een actie van mij alleen.

Ik heb mijn mening gegeven en daar ging het me om; niet om ellenlange discussies uit te lokken die na 5 posts verzanden in herhalingen.
Dat soort forums bestaan er al genoeg!
Ga dus vooral door, al was het maar om die mensen die mijn mening niet delen gelukkig te maken.

Zo, en nu ga ik me maar weer eens met mijn o zo spannende hobby bezig houden; ik moet vanavond een webcam vervangen geloof ik!
flue
Starting Member
Starting Member

Post by flue »

Robert,

Bedankt voor je uitbegreide uitleg. Keer op keer komt het probleem naar voren dat veel op fora's voorkomt.

Ik snap je standpunt en ben het 100% met je laatste post eens. Ik sla in een "natuurlijke" verdediging (discussieforum zoals jij het noemt :wink:) bij je eerste reactie. Mijn belangrijkste punt snap je gelukkig, ik wilde helemaal geen onrust veroorzaken.

Ik wil op één enkel punt ingaan, je geeft aan dat ik je punt mis betreffende hetgene wat Lennart gedacht moest hebben. Ik heb hem niet gemist. Sterker nog, ik realiseerde me dondersgoed bij het posten dat Lennart dit mogelijk anders kon opvatten. Ik heb de keuze gemaakt omdat het een vraag/aanbod forum is. Ik heb aanbod en er is vraag. Hetzelfde als zowel ik als een andere gewaardeerde domotica-fan tegelijk een RFXCom lan er op hebben geplaatst. Het verschil is natuurlijk duidelijk, Lennart heeft een samenkopen-initiatief. Echter rest toch mijn 49 overbodige printjes welke ik kwijt wil/kan. Aanvullend om verkeerde opvattingen te voorkomen, cq te zorgen dat er geen reden is om nog verder te discusieëren, had ik achteraf gezien Lennart via een PM 49 stuks printjes moeten aanbieden, wat ik achteraf natuurlijk niet meer kan goedmaken :wink:

Laten we allemaal weer lekker verder hobby'en. Jij je webcam, ik mijn rfxcom maar eens voor usb vervangen op mijn Vera.

Wellicht deze "offtopic"-verkoop afsluiten. Ik zal dan als Lennart klaar is mijn printjes opnieuw aanbieden / overleggen of hij een nieuwe ronde gaat doen. Eens?
fabian
Member
Member

Post by fabian »

... En dan te bedenken dat ik de eerste OT gateway pcb's hier verkocht heb voor 25 euro. Gelukkig de inkoopfactuur erbij gedaan, anders waren er nu vast boze mensen :D
Locked

Return to “For Sale Forum (Dutch allowed)”