De overgang naar HS3 komt, met de optie om MCSXAP te gebruiken, ook voor mij dichterbij.
Ik gebruik nu de volgende plugins:

Global Cache - is beschikbaar

HSTouch - is beschikbaar

Netcam - is beschikbaar

RFXCOM - wordt volledig omgezet.

DLNA - wordt wellicht geport, geen enorm probleem als dit niet gebeurd. Er is een XBMC plugin geschreven voor HS3

Growler plugin - vind ik wel een oplossing voor. Lijkt niet moeilijk

Sonos controller - in BETA beschikbaar

Ultralog - heb een script gebouwd om statussen in tijd te loggen. Ga ik wellicht ombouwen naar een onchange logging waardoor deze plugin overbodig wordt

Visonic Powermax - Groot issue #1. Misschien wel de meest gebruikte plugin en Rene weet nog niet wat hij hiermee gaat aanvangen

Proliphix Thermostaat - groot issue #3 - maar wil ik zelf gaan bouwen om 'on the job te leren programmeren

Plugwise - groot issue #2 - ik hoop op Rien
Omslagpunt is voor mij sowieso het kunnen gebruiken van MCSXAP om de visonic, plugwise aan te kunnen sturen via HS2. Als dat lukt ga ik over zodra ik de proliphix plugin gebouwd heb. Kan echter nog wel even duren, want alles moet in vrije tijd gebeuren en in januari krijgen we een nieuwe bewoner die natuurlijk een eigen babykamer wil. Dus eerst klussen dan programmeren
Los van bovenstaand worstel ik met de de gewetenskwestie dat ik voor BETA ga betalen en daarmee akkoord ga met een niet-finale versie van de software. Ik heb nu (vind ik) een hoop plugins werkend in HS2 die opnieuw moet kopen. Ondanks dat ze per stuk niet duur zijn is het wel een behoorlijke aderlating als ik alles tegelijk aanschaf.