SMS direct via USB Homeseer
Moderator: Ruud
@Wifi: SIM kaart zit net bij de post. Heb jij misschien nog een RJ12 connector? Ik heb hier alleen RJ11's en RJ45's?
Rene.
Rene.
Helaas. Die heb ik niet over 
--

--

Ik heb hier nog een kort kabeltje (15cm) liggen met aan de ene kant een RJ-12 connector en aan de andere kant RJ-45. Is dat iets voor je?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by rklootwijk</i>
<br />@Wifi: SIM kaart zit net bij de post. Heb jij misschien nog een RJ12 connector? Ik heb hier alleen RJ11's en RJ45's?
Rene.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by rklootwijk</i>
<br />@Wifi: SIM kaart zit net bij de post. Heb jij misschien nog een RJ12 connector? Ik heb hier alleen RJ11's en RJ45's?
Rene.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
@Jfn: Dank je, maar ik heb net even een aantal RJ12 connectoren gehaald (voor het geval ik ze verkeerd aansluit).
Rene.
Rene.
Ik heb de SMS connector genstalleerd..
ik zie geen instellingen voor de GSM
dit lijkt puur een Skype connector + sms via skype..
heb ik de verkeerde connector?
ik zie geen instellingen voor de GSM
dit lijkt puur een Skype connector + sms via skype..
heb ik de verkeerde connector?
Instellingen staan bij mij onder Setup > SMS Connector > Config (zet hem wel op de juiste com port) > Modem
Onder Serial stel je de com port dingen in.
--

Onder Serial stel je de com port dingen in.
--

ik had de verkeerde..plugin...
nu nog de juiste instellingen voor de Sony.

nu nog de juiste instellingen voor de Sony.
Even wat anders.
Als he in hspi_smsc.vb het volgende zet zie je ook de SMS'jes in een "Virtual Device" (in mijn geval Y41)
Het moet net onder "'INCOMING SMS WATCH CALLBACK"
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">hs.SetDeviceString( "Y41", "From: " & param("callerid") & " Message: " & param("message") )<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
--

Als he in hspi_smsc.vb het volgende zet zie je ook de SMS'jes in een "Virtual Device" (in mijn geval Y41)
Het moet net onder "'INCOMING SMS WATCH CALLBACK"
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">hs.SetDeviceString( "Y41", "From: " & param("callerid") & " Message: " & param("message") )<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
--

Ik wil eigenlijk een 5 tal virtual devices maken zodat ik de laatste 5 smsjes kan lezen die dan doorschuiven.
Heeft iemand zoiets al werkend?
- Antoon
<h6>
Heeft iemand zoiets al werkend?
- Antoon
<h6>
Ik was eigenlijk het volgende van plan:
1 virtual device met laatste SMS en database met alle SMS-en.
DJ heeft een database script gemaakt. Ik heb het nog niet geprobeerd maar dat lijkt een prima oplossing. Zie: http://www.nldj.com/wiki/Domotica/ProjectDatabase
Misschien heb je er wat aan. Succes.
Herbus
<font size="1">
1 virtual device met laatste SMS en database met alle SMS-en.
DJ heeft een database script gemaakt. Ik heb het nog niet geprobeerd maar dat lijkt een prima oplossing. Zie: http://www.nldj.com/wiki/Domotica/ProjectDatabase
Misschien heb je er wat aan. Succes.
Herbus
<font size="1">
Ik gebruik Homeseer Skype van Stipus. Werkt al jaren perfect, geen extra power usage of hardware link.
HS 2.0 / JvCADDX / SKYPE connector / RFXCOM / Moony / Mainlobby
HS 2.0 / JvCADDX / SKYPE connector / RFXCOM / Moony / Mainlobby
Hallo,
Eindelijk ook mijn M20 werkend
Antoon heb jij al iets gevonden om de laatste 5 sms'jes te laten zien in een device.
overigens het voorbeeld met 1 werkt goed.
Voor Wifi: Ik heb tot nu toe geen probleem met sms berichten
deze zijn goed leesbaar.
M20 Hi prepay , Telefoon nokia met Telfort (kpn)
Ed
ps. volgens de handleiding kun je de M20 ook in pdu mode laten werken
AT+CMGF=0 PDU MODE
AT+CMGF=1 TEXT MODE
<font size="1">Homeseer2.3.0.60 Snevl DooNetwork,ActiveBackup Plugin,NetCAM,PowerTrigger,RFXcom,BlRfid,BLebaymonitor,BLIcon,BLChart Jon00 Webpagebuilder,www.domotica.famschenk.eu</font id="size1">
Eindelijk ook mijn M20 werkend
Antoon heb jij al iets gevonden om de laatste 5 sms'jes te laten zien in een device.
overigens het voorbeeld met 1 werkt goed.
Voor Wifi: Ik heb tot nu toe geen probleem met sms berichten
deze zijn goed leesbaar.
M20 Hi prepay , Telefoon nokia met Telfort (kpn)
Ed
ps. volgens de handleiding kun je de M20 ook in pdu mode laten werken
AT+CMGF=0 PDU MODE
AT+CMGF=1 TEXT MODE
<font size="1">Homeseer2.3.0.60 Snevl DooNetwork,ActiveBackup Plugin,NetCAM,PowerTrigger,RFXcom,BlRfid,BLebaymonitor,BLIcon,BLChart Jon00 Webpagebuilder,www.domotica.famschenk.eu</font id="size1">
De M20 kan wel in PDU maar de sms connector van Stipus niet. Welke nokia gebruik je?Ik heb er drie geprobeerd, allemaal hetzelfde probleem.
Heb je het vb script aangepast of de standaard gebruikt?
<font size="1">
Heb je het vb script aangepast of de standaard gebruikt?
<font size="1">
Ed, ik heb het nog niet voor elkaar om 5 smsjes te laten zien in een device.
Kwam op HS forum wel een script tegen wat goed werkt bij mijn normale devices.
Maar de SMS connector werkt de "last change" niet bij dus t werkt niet.
- Antoon
<h6>
Kwam op HS forum wel een script tegen wat goed werkt bij mijn normale devices.
Maar de SMS connector werkt de "last change" niet bij dus t werkt niet.
- Antoon
<h6>
Antoon,
Bij mij werkt Last Change wel, maar dan moet je iets extra's in het HSPI_SMS.VB script zetten.
(v.b. mijn virtueeldevice is y41)
Zet het net onder "'INCOMING SMS WATCH CALLBACK"
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">hs.SetDeviceString( "y41", param("message") )
hs.setDeviceLastChange( "y41",now )<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
--

Bij mij werkt Last Change wel, maar dan moet je iets extra's in het HSPI_SMS.VB script zetten.
(v.b. mijn virtueeldevice is y41)
Zet het net onder "'INCOMING SMS WATCH CALLBACK"
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">hs.SetDeviceString( "y41", param("message") )
hs.setDeviceLastChange( "y41",now )<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
--