Toon verwarmt te lang door regelmatig

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Post Reply
glsf91
Member
Member
Posts: 184
Joined: Fri Sep 15, 2017 9:25 pm

Toon verwarmt te lang door regelmatig

Post by glsf91 »

Ik heb zo nu en dan dat de Toon qua verwarming doorschiet de laatste paar weken. Het is niet altijd zo. Zo nu en dan gebeurd dit. Soms een paar dagen achter elkaar. Vandaag en gisteren ook weer. Daarvoor een aantal dagen niet.
Ik heb een temp ingesteld van 20 graden. Maar soms gaat Toon door totdat het 21 graden is. Begint zelfs bij 20,6 nog te verwarmen. ik zet Toon dan maar op 19,5 of zelf 20 en dan is het tenminste inderdaad 20 graden.
In de kamer is het ook daadwerkelijk 21 graden (andere thermometers).

Hier had ik in het verleden nooit last van. Ik zit op 4.19.10 qua versie sinds 21-9-2018.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Toon verwarmt te lang door regelmatig

Post by TheHogNL »

De Toon is continu aan het leren. En als je dan handmatig weer de temperatuur bijsteld dan heeft dat weer negatief effect op het leren.
Gewoon laten gaan en soms accepteren dat ie even doorschiet of soms (in andere gevallen) de temperatuur net niet haalt. Genoeg verhalen hierover op het eneco forum.

Vandaag en gisteren is het weer wat kouder buiten .. dat heeft er vast mee te maken. Versie nummer heeft hier niks mee te maken gezien dit leerproces al heel lang hetzelfde is in de Toon.

Verder kan het natuurlijk nog met problemen in je ketel te maken hebben (waterdruk, 3weg klep etc) maar daarvoor is dit forum niet echt geschikt :-)
Member of the Toon Software Collective
glsf91
Member
Member
Posts: 184
Joined: Fri Sep 15, 2017 9:25 pm

Re: Toon verwarmt te lang door regelmatig

Post by glsf91 »

Temp aanpassen gebeurd meerdere keren per dag door het programma dus zelf een keer verstellen lijkt me dan niet een punt. Anders wordt het ook veel te warm en verstook ik onnodig extra gas.

Ik heb hier sinds 1 a 2 maanden last van. Hij vliegt dus nu al voor de 3de dag naar de 21 graden. Daar blijft deze dan ook de hele dag op staan. Dus een snelle leerling is het niet.
Vorig jaar had ik hier dus helemaal geen last van. Vandaar dat ik denk dat het misschien iets met de versie te maken heeft.
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Toon verwarmt te lang door regelmatig

Post by TheHogNL »

Aanpassen op programma wordt wel meegenomen in het leer proces.
Member of the Toon Software Collective
mAiden
Member
Member
Posts: 330
Joined: Mon Jul 10, 2017 10:22 am

Re: Toon verwarmt te lang door regelmatig

Post by mAiden »

Als je denk dat het aan de versie lig, je zou kunnen updaten naar 4.22.7. Let wel op: vanaf deze versie is je dimstand maximaal 10%.
Member of the Toon Software Collective
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”