Hoi,
ik ben op zoek naar een goede 2-way 2-wire dimmer die ik ook met de knop kan dimmen, en welke niet zoals mijn huidige UIITec dimmer eerst naar 100% gestuurd wordt en dan pas naar de ingestelde dim-stand. Heeft iemand enige suggesties welk systeem ik hiervoor kan gebruiken?
Thx!
Rick
Op zoek naar goede 2-wire dimmer
Hoi Rick,
daix10 of 12 van xanura is een goed produkt.
gr Ruud
daix10 of 12 van xanura is een goed produkt.
gr Ruud
Zo ver ik weet bestaan er geen goede 2-wire dimmers.
S10 heeft ze wel maar echt super zijn ze niet.
Xanura zou er ook goed aan doen om de softdim optie die ze hebben programmeerbaar te maken.
S10 heeft ze wel maar echt super zijn ze niet.
Xanura zou er ook goed aan doen om de softdim optie die ze hebben programmeerbaar te maken.
Bedankt voor de reacties. Ik heb even gekeken naar de DAIX 10 en de 12. De DAIX 12 ziet er goed uit. Ik ga toch maar eens kijken of het mogelijk is een nul-draad naar het schakelpunt te trekken.
Kan ik trouwens met mijn huidige CM11A X10 controller het Xanura spul aansturen, of heb ik daar een aparte controller voor nodig?
Thx
Kan ik trouwens met mijn huidige CM11A X10 controller het Xanura spul aansturen, of heb ik daar een aparte controller voor nodig?
Thx
DAIX12 heeft als voordeel dat je de unit ook in de centrale doos van de lamp kan plaatsen en via de schakel draad kan dimmen.
nul-draad is dus niet meer nodig bij de schakel punt.
nul-draad is dus niet meer nodig bij de schakel punt.
ja daar zat ik ook aan te denken - ik zit alleen met 2 lichtpunten die ik alletwee tegelijk wil dimmen. Op dit moment doe ik dit met de UIITec dimmer door de twee schakeldraden te bundelen. Als ik het voor elkaar krijg ergens een nul-draadje vandaan te halen dan ga ga ik eens zo'n daix 12 bestellen.
Kan ik deze module dan met mijn CM11 aansturen, of heb ik daar ook nog een aparte Xanura SAX controller voor nodig?
Kan ik deze module dan met mijn CM11 aansturen, of heb ik daar ook nog een aparte Xanura SAX controller voor nodig?
Cm11 kan zonder problemen een DAIX12 aansturen.
nul-draad is bijna altijd in een centrale doos aanwezig.
stroom er af.
aan de huidige schakel draad en bruine draad trek kabel vastmaken.
geheel terug trekken.
nul-draad toevoegen
trek kabel terug trekken...
max 15 min
nul-draad is bijna altijd in een centrale doos aanwezig.
stroom er af.
aan de huidige schakel draad en bruine draad trek kabel vastmaken.
geheel terug trekken.
nul-draad toevoegen
trek kabel terug trekken...
max 15 min
Waarom zou je de dimmer achter je wandschakelaar plaatsen? Bouw hem gewoon in de lamp als deze los staat/hangt of in de doos waarop de lamp is aangesloten.
Rene.
Rene.
Chak => bedankt, ik ga het uitproberen.
Rene, mijn probleem is dat ik twee losse punten in mijn plafond heb die ik nu gezamelijk schakel. Als ik deze twee lampen alletwee wil dimmen heb ik dus twee micro modules nodig.
Rene, mijn probleem is dat ik twee losse punten in mijn plafond heb die ik nu gezamelijk schakel. Als ik deze twee lampen alletwee wil dimmen heb ik dus twee micro modules nodig.