2 script vragen

Forum over Homeseer scripts (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
ldborn
Member
Member
Posts: 68
Joined: Fri Jul 11, 2008 12:36 pm
Location: Netherlands

2 script vragen

Post by ldborn »

In Hstouch heb ik een veldje waarin telkens de laatste bewegingssensor staat die getriggerd wordt, dit geeft een leuk effect want je ziet telkens de devicenaam verspringen. Ik gebruik hiervoor Blradar welke een device heeft die heet last echo. Mijn 1ste vraag zou zoiets ook te programmeren zijn voor alle devices dus ik bedoel dat er 1 veld komt in hstouch waarin telkens het laatste device staat welke van waarde veranderd. Dit geeft dan een levendig effect in hstouch. 2de vraag: Ik wil een scherm in hstouch waar alle devices staan die op dit moment aan staan is dit te programmeren. Kan iemand met op weg helpen met een voorbeeld script?
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

2 script vragen

Post by TANE »

voor je eerste vraag kan je naar BLlog kijken..
tweede vraag is wel mogelijk maar erg lastig met scripting.
je kan beter een vaste pagina maken met devices die je wilt zien..
ldborn
Member
Member
Posts: 68
Joined: Fri Jul 11, 2008 12:36 pm
Location: Netherlands

2 script vragen

Post by ldborn »

Chak, bedankt voor je reactie, bllogmonitor gebruik ik al geruime tijd o.a voor website bezoek monitoring. Ik vraag me echter af hoe ik bllog voor mijn eerste vraag kan gebruiken. De bedoeling is namelijk dat een veldje in hstouch constant veranderd in de naam van het op dat moment geschakelde device. Dat lijkt met me bllog ook lastig of zie ik dat verkeerd.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

2 script vragen

Post by TANE »

Ik heb bllog niet meer in gebruik maar het kon dacht ik een event triggeren bij een bepaalde log activiteit.
maar ik ben bang dat het dan erg traag gaat worden en veel CPU zal vragen.
er is ook een commando LastX10..weet niet hoe deze werkt...maar mogelijk dat je hiermee iets kan doen.
Post Reply

Return to “Homeseer Scripts Forum”