Homeseer Zwave Tip

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Homeseer Zwave Tip

Post by TANE »

Als je nieuwe modules aan je systeem wilt toevoegen kan je dit beste via de Usbstick doen.
Hiervoor moet de stick even uit de Homeseer machine.
Als je dit doet met een draaiend systeem krijg je zeker problemen in je zwave netwerk en Homeseer zal niet goed functioneren.
Beste is om even de zwave interface uit te zetten in Homeseer setup.
Hierna kan de stick er uit en nieuwe modules kunnen toegevoegd worden.
vervolgens stick weer in de Homeseer machine.
Interface weer aan
Via Zwavemanger import optie kiezen en je nieuwe modules zullen toegevoegd worden.

<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... dware.html<i> My Domotica Hardware Software</i></font id="size1">
internix
Starting Member
Starting Member

Homeseer Zwave Tip

Post by internix »

Ik ben nieuw met Zwave, maar al wel een Homeseer gebruiker sinds een jaar met X10. Ik heb de nieuwste Homeseer 2.0.3.139 geinstalleerd voordat ik gisteren met Zwave aan de slag ben gegaan.

Ik heb de instructie uit je tip precies opgevolgd met een Aeon stick. Mijn devices worden ook geimporteerd, in mijn geval een Duwi dimmer en wandschakelaar. Het gekke is nu dat in het devicetype van de dimmer wel staat dat het een multilevel schakelaar is, maar ik krijg in het device scherm geen regelaar voor de dimniveau's. Ook is er in de eigenschappen van de dimmer geen beschrijving van de classes die worden ondersteund. In de log file krijg ik meldingen dat de status van de dimmer niet opgehaald kan worden.

Bij de wandschakelaar heb ik uiteindelijk de device classes wel kunnen ophalen door de schakelaar via het driemaal aan commando in een include status te brengen. Iets dergelijks voor de dimmer heb ik nog niet kunnen vinden. Ik kan de wandschakelaar echter niet als remote gebruiken. Ik krijg wel de batterij status binnen, maar niet de laatst gebruikte schakelpositie.

Ik heb dan ook een aantal vragen:
1. Hoe halen jullie de device classes van de Duwi dimmer op?
2. Heeft iemand van jullie ervaring met hoe de Duwi wandschakelaar als remote te gebruiken?

Image
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”