Hallo allemaal,
Ik maak gebruik van touchpad om homeseer te bedienen met mijn mobiel,dit wekt op zich prima.
Nu maak ik gebruik van Touchpad.
Als ik in Touchpad naar een ruimte ga staan er bovenin 3 button's: ALL Light's ON/OFF en All Units Off.
De button's werken op zich goed, alleen Homeseer ziet b.v. de LM15 lamp fitting module niet als lamp.
Want als ik all lights off die dan reageren alleen de modules die ingesteld staan in homeseer als dimbare lampmodule.
Wie weet hoe ik in Homeseer de LM15 fitting module en een Apparaat module zo in kan stellen zodat homeseer deze ook als "Lamp" ziet, maar zonder de dim instelling, want dat is met deze modules niet mogelijk.
Bedankt voor de antwoorden.
Gr. Paul.
Apparaat module instellen als lampmodule in Homeseer
Moderator: Ruud
-
- Member
Kijk of de device instellingen goed staan.
LM15 kan je uit de lijst selecteren..elke andere lampmodule is goed.
zie plaatje
[img]uploaded/TANE/2009111111499_LM15.png[/img]
<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
Twitter http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... tane.nl/wp</font id="size1">
LM15 kan je uit de lijst selecteren..elke andere lampmodule is goed.
zie plaatje
[img]uploaded/TANE/2009111111499_LM15.png[/img]
Twitter http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... tane.nl/wp</font id="size1">
-
- Member
Ik heb gekozen voor LM15A(socket rocket) dit zou een Lamp module moeten zijn (zonder dimlevels) alleen deze wordt niet mee genomen met All Lights ON/OFF.
Als ik kies voor als Device gewoon lampmodule dan werkt het wel alleen dan heb ik dim levels erbij en die zitten niet op b.v. een LM15A(socket rocket).
Als ik kies voor als Device gewoon lampmodule dan werkt het wel alleen dan heb ik dim levels erbij en die zitten niet op b.v. een LM15A(socket rocket).
Je kan zelf een device aanmaken in Setup/device Types
hier geef je aan wat je device wel niet kan.
vervolgens kan je de nieuwe aangemaakte device aan je LM15 toevoegen.
-
- Member
Ok dank je voor de tip ga ik het op die mannier proberen.
Weer wat geleerd vandaag!!!!
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by TANE</i>
<br />Je kan zelf een device aanmaken in Setup/device Types
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Weer wat geleerd vandaag!!!!
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by TANE</i>
<br />Je kan zelf een device aanmaken in Setup/device Types
Dit zal nog steeds niet gaan werken. De LM15 en alle andere niet dimbare modules worden als appliance modules gezien en reageren niet op een all lights off. Tenminste volgens mij. Je zal dus een all units of commando moeten versturen. Via homeseer kan je niet aangeven of een device wel of niet op een all lights off moet reageren. Wat je zou kunnen doen is in homeseer het all lights off commando als trigger gebruiken om vervolgens een expliciet off commando te geven voor de LM15.
Rene.
Rene.
-
- Member
Hoi Rene, Ik begrijp wat je bedoeld de LM15 of appliance module opzich reageerd niet op All Lights Off.
Maar de Touchpad in Homeseer kun je wel laten "denken" dat het een lamp module is.(tenminste dat ga ik proberen met wat Tane zei).
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by rklootwijk</i>
<br />Dit zal nog steeds niet gaan werken. De LM15 en alle andere niet dimbare modules worden als appliance modules gezien en reageren niet op een all lights off. Tenminste volgens mij. Je zal dus een all units of commando moeten versturen. Via homeseer kan je niet aangeven of een device wel of niet op een all lights off moet reageren. Wat je zou kunnen doen is in homeseer het all lights off commando als trigger gebruiken om vervolgens een expliciet off commando te geven voor de LM15.
Rene.
Maar de Touchpad in Homeseer kun je wel laten "denken" dat het een lamp module is.(tenminste dat ga ik proberen met wat Tane zei).
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by rklootwijk</i>
<br />Dit zal nog steeds niet gaan werken. De LM15 en alle andere niet dimbare modules worden als appliance modules gezien en reageren niet op een all lights off. Tenminste volgens mij. Je zal dus een all units of commando moeten versturen. Via homeseer kan je niet aangeven of een device wel of niet op een all lights off moet reageren. Wat je zou kunnen doen is in homeseer het all lights off commando als trigger gebruiken om vervolgens een expliciet off commando te geven voor de LM15.
Rene.
En hoe zorg je dan dat er een off commando wordt gestuurd naar de LM15?
Rene.
Rene.
-
- Member
Ik heb het geprobeerd en het resultaat blijft het zelfde als ik gewoon een Lamp module selecteer, er blijven Dim levels zichtbaar.
Of ik maak er lamp modules van of ik probeer de knoppen in Touchpad weg te werken, maar moet daarvoor nog het juiste programma zoeken.
<br />En hoe zorg je dan dat er een off commando wordt gestuurd naar de LM15?
Rene.
Of ik maak er lamp modules van of ik probeer de knoppen in Touchpad weg te werken, maar moet daarvoor nog het juiste programma zoeken.
<br />En hoe zorg je dan dat er een off commando wordt gestuurd naar de LM15?
Rene.