Eindcontroller - lokale regelaar

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member

Post by phoenixb »

Weet iemand of er een standalone regelaar bestaat waar ik een klein programma in kan schieten zodat deze standalone kan draaien (Een Siemens Logo / Regin EXOcompact of iets dergelijks)
Die ik eenvoudig in kan lezen in HS en zo nodig als het moet ook settings kan aanpassen.

Het lijkt misschien een beetje dubbelop want ik kan deze logica makelijk in HS zetten maar dit stuk van de regeling moet ook doorblijven draaien als de PC uit staat/ vast loopt of iets dergelijks.

Ik hoor het graag.
Mvg,
DJ
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Esteban »

Dat hangt een beetje af van wat die 'regelaar' moet aansturen en via welke protocolen. Zo'n Siemens LOGO setup kan prima werken maar je kunt er bijv geen Z-wave o.i.d. mee aansturen, deze werken meestal met relais e.d. in de meterkast, dus bedrading, de muren opnenen enzovoorts.

Verder heb je natuurlijk dingen als Vera, Quees etc maar dat zijn weer een andere soort eenden, maar misschien dat daar een oplossing/gulden middenweg voor je te vinden is.
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member

Post by phoenixb »

Ik wil hem gaan gebruiken voor een zonneboiler regeling want deze moet in principe standalone kunnen werken waarbij ik via een protocol bijvoorbeeld KNX de setpoint en de waarde kan uitlezen.

Nu kan ik zelf wel wat proberen maar wellicht heeft iemand al ervaring om bijvoorbeeld met een Siemens Logo over KNX naar de HS toe te gaan.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”