Wanneer ik vanuit het log homeseer open, krijg ik in IE de mededeling dat de website niet gevonden is. Druk ik vervolgens in de adresregel "http//localhost" in, dan krijg ik de gevraagde pagina wel te zie in IE. Iemand enig idee wat er hier mis gaat?
bij voorbaat dank.
Website niet gevonden bij opstarten homeseer
Moderator: Ruud
Re: Website niet gevonden bij opstarten homeseer
Je bent mij al voor de eerste komma kwijt. Kun je dat stukje verduidelijken?
Alexander
Okee, de situatie is als volgt:
Wanneer ik homeseer opstart begint deze met het logscherm (weet er even geen ander woord voor). Nadat die alles heeft opgestart zou normaliter de `startpage`in internet explorer moeten verschijnen. Homeseer start internet explorer wel op, maar komt dan met de melding website niet gevonden.
Als ik dan in interner explorer in de adresregel localhost opgeef, dan verschijnt de startpage homeseer wel. Zou op zich nog niet zo`n ramp zijn, maar deze situatie heeft volgens mij ook gevolgen voor de communicatie tussen homeseer en HStouch. En dat is wel vervelend. Ik kan namelijk niet vanuit homeseer via events acties laten plaatsvinden in HStouch.
Wanneer ik homeseer opstart begint deze met het logscherm (weet er even geen ander woord voor). Nadat die alles heeft opgestart zou normaliter de `startpage`in internet explorer moeten verschijnen. Homeseer start internet explorer wel op, maar komt dan met de melding website niet gevonden.
Als ik dan in interner explorer in de adresregel localhost opgeef, dan verschijnt de startpage homeseer wel. Zou op zich nog niet zo`n ramp zijn, maar deze situatie heeft volgens mij ook gevolgen voor de communicatie tussen homeseer en HStouch. En dat is wel vervelend. Ik kan namelijk niet vanuit homeseer via events acties laten plaatsvinden in HStouch.
Heb je Homeseer soms 'gebonden' aan de loopback interface (127.0.0.1)? Dit kan je instellen onder Setup -> Webserver en dan de optie 'Bind Server to IP Address:'. Dit kan je het beste op 'No binding' zetten zodat Homeseer naar alle netwerk interfaces luisterd. Als dit op het loopback adres staat, kun je de webserver alleen vanaf het systeem waarop Homeseer draait benaderen.
Rene.
Kijk dat is merkwaardig. Had eerst `Bind server to IP adres` op `No Binding` staan. Met deze instelling kreeg homeseer geen verbinding met de startpage. Vervolgens heb ik Bind server to IP adres ingesteld op 127.0.0.1 en dan maakt homeseer wel verbinding met de startpage.
Op zich zou het probleem daarmee zijn opgelost. Ware het niet dat ik homeseer wil laten draaien op een daarvoor bestemde pc (iemand nog goede suggesties) welke ik achter het touch screen wil installeren. Homeseer wil ik vervolgens benaderen op mijn werkstation in de studeerkamer. Als ik het kortom goed begrijp loop ik dus staks wel tegen problemen aan wanneer ik de instellingen in homeseer zo laat staan.
Op zich zou het probleem daarmee zijn opgelost. Ware het niet dat ik homeseer wil laten draaien op een daarvoor bestemde pc (iemand nog goede suggesties) welke ik achter het touch screen wil installeren. Homeseer wil ik vervolgens benaderen op mijn werkstation in de studeerkamer. Als ik het kortom goed begrijp loop ik dus staks wel tegen problemen aan wanneer ik de instellingen in homeseer zo laat staan.
Als de binding op 127.0.0.1 blijft staan zal je er niet via het netwerk bij kunnen. Dit is namelijk het loopback adres. Het lijkt erop dat je netwerkconfiguratie niet helemaal jofel is. Heb je een IP adres geconfigureerd? Kan je dit adres pingen vanaf een andere PC?
Rene.
Heb imiddels m'n netwerk gecontroleerd. Aan de PC waarop HS draait is een IP adres toegekend en ik kan deze pingen vanaf een andere PC in he netwerk.
En dan moet je toch binnen HS de binding goed zetten. Je pc zal vast een juiste ip adres hebben, maar je moet tegen de applicatie (in dit geval HS) zeggen dat ie ook luistert op dat ipadres. Of op no binding zetten of op het ipadres die je gepingt hebt vanaf een andere pc.
Alexander
Naar welk ip adres probeert ie een verbinding te maken als je Homeseer opstart en vervolgens de foutmelding krijgt? Heb je soms een locale firewall draaien?
Rene.
Of je zet "Enable Server for Remote Access" op Yes. En alles draait gelukkig weer als nooit te voren.
Bedankt voor jullie meedenken en reply's.
Bedankt voor jullie meedenken en reply's.