Axis 207MW toevoegen in Homeseer met een live strem/feed
Moderator: Ruud
Axis 207MW toevoegen in Homeseer met een live strem/feed
Hoi,
Ik heb gisteren mijn Axis 207 MW binnen gehad.
Ik maak nog steeds gebruik van de Netcam plugin en heb dus ok de camera geconfigureerd in de plugin.
Ik heb hierbij de URL "http://username:password@ipadres/axis-cgi/jpg/image.cgi" gebruikt.
Waar URL het internet IP adres is van de camera en username en password de gebruikersnaam en wachtwoord die nodig zijn.
Als ik nu in de plugin ga kijken die ik alleen het plaatje en beeld van dat moment dus geen beeld in full motion.
Wat ik eigenlijk wil bereiken is dat ik d.m.v. HSTouch en mijn iPhone (of vanuit de homeseer omgeving) een live stream/feed op kan vragen van de camera.
Weet iemand hoe dit moet?
Of wat ik daarvoor moet instellen
Alvast dank voor de hulp.
Ik heb gisteren mijn Axis 207 MW binnen gehad.
Ik maak nog steeds gebruik van de Netcam plugin en heb dus ok de camera geconfigureerd in de plugin.
Ik heb hierbij de URL "http://username:password@ipadres/axis-cgi/jpg/image.cgi" gebruikt.
Waar URL het internet IP adres is van de camera en username en password de gebruikersnaam en wachtwoord die nodig zijn.
Als ik nu in de plugin ga kijken die ik alleen het plaatje en beeld van dat moment dus geen beeld in full motion.
Wat ik eigenlijk wil bereiken is dat ik d.m.v. HSTouch en mijn iPhone (of vanuit de homeseer omgeving) een live stream/feed op kan vragen van de camera.
Weet iemand hoe dit moet?
Of wat ik daarvoor moet instellen
Alvast dank voor de hulp.
Re: Axis 207MW toevoegen in Homeseer met een live strem/feed
Zo zou het moeten werken in hstouch... :
domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=46& ... uch#p15367
Ik gebruik het overigens zonder homeseer plugin in hst en live video werkt niet als ik het goed heb begrepen, het blijft een stream van plaatjes.
domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=46& ... uch#p15367
Ik gebruik het overigens zonder homeseer plugin in hst en live video werkt niet als ik het goed heb begrepen, het blijft een stream van plaatjes.
Hoi,
Zitten deze opties in HsTouch?
ImageURLNormal
Settings IsVideo = true
IsVideoRefreshRate = 0 (= zo snel mogelijk).
Ik kan ze namelijk niet vinden in de Netcamplugin...
Zitten deze opties in HsTouch?
ImageURLNormal
Settings IsVideo = true
IsVideoRefreshRate = 0 (= zo snel mogelijk).
Ik kan ze namelijk niet vinden in de Netcamplugin...
Ja,
kan je daar vinden...
weet even niet uit mijn hoofd wel object, maar dat kan je in de voorbeeldfiles wel even vinden.... ( ben op het werk )
kan je daar vinden...
weet even niet uit mijn hoofd wel object, maar dat kan je in de voorbeeldfiles wel even vinden.... ( ben op het werk )
welke voorbeeld files?
Heb je ook toevallig een mini stappenplan of link naar een handleiding hoe ik het camerabeeld in zo een HStouch scherm toevoeg?
Ik wil bijv. een aparte pagina aanmaken met Camera's... en dat ie dan in het klein het beeld laat zien van bijv. 4 verschillende camera's en als ik nog een keer op het beeld van de woonkamer camera druk dat ie dan naar een nieuwe screen gaat en dan de stream in full screen laat zien op de iphone.
Het navigeren tussen screens in HSTouch dat begrijp ik allemaal wel ... alleen is het toevoegen van een camerabeeld nieuw voor me...
Thanks tot nu toe!
Heb je ook toevallig een mini stappenplan of link naar een handleiding hoe ik het camerabeeld in zo een HStouch scherm toevoeg?
Ik wil bijv. een aparte pagina aanmaken met Camera's... en dat ie dan in het klein het beeld laat zien van bijv. 4 verschillende camera's en als ik nog een keer op het beeld van de woonkamer camera druk dat ie dan naar een nieuwe screen gaat en dan de stream in full screen laat zien op de iphone.
Het navigeren tussen screens in HSTouch dat begrijp ik allemaal wel ... alleen is het toevoegen van een camerabeeld nieuw voor me...
Thanks tot nu toe!
Bij de standaard voorbeeld files van hstouch designer bedoelde ik.
Logischer wijs zeg ik een button aan maken met als link de camera url.
en aan die button hang je dus de verwijsing naar je pagina met de normale camera beelden... ( is dat wel gelukt >?)
Als je er vanavond nog niet uitbent kan ik scrnprints voor je maken, maar nu dus even niet ( werk )
Logischer wijs zeg ik een button aan maken met als link de camera url.
en aan die button hang je dus de verwijsing naar je pagina met de normale camera beelden... ( is dat wel gelukt >?)
Als je er vanavond nog niet uitbent kan ik scrnprints voor je maken, maar nu dus even niet ( werk )
Werkt prima, streaming video (ook op mijn Iphone), ik heb een aantal van dezelfde camera's, de 207MW
Settings:
lsVideo TRUE
lsVideoRefreshRate 1
LockToBackground Flase
ImageURLNormal http://ipcam/jpg/image.jpg
gr,
Jeroen
Settings:
lsVideo TRUE
lsVideoRefreshRate 1
LockToBackground Flase
ImageURLNormal http://ipcam/jpg/image.jpg
gr,
Jeroen
Even ter verduidelijking,
video stream bedoelde ik de mpeg stream... feitelijk kijk je nu naar een stream jpg bestanden die keer op keer gerefreshed wordt.
dan kan je zelf denk ik wel invullen waar voor de optie refresh rate is ;o)
video stream bedoelde ik de mpeg stream... feitelijk kijk je nu naar een stream jpg bestanden die keer op keer gerefreshed wordt.
dan kan je zelf denk ik wel invullen waar voor de optie refresh rate is ;o)
Ok, duidelijk.
Ik heb het nu veranderd en zit er een stuk beter uit:
Settings:
lsVideo TRUE
lsVideoRefreshRate 0
LockToBackground Flase
ImageURLNormal http://ipcam/axis-cgi/jpg/image.cgi
Werkt bij mij voor een Axis 206, 207MW
Ik heb het nu veranderd en zit er een stuk beter uit:
Settings:
lsVideo TRUE
lsVideoRefreshRate 0
LockToBackground Flase
ImageURLNormal http://ipcam/axis-cgi/jpg/image.cgi
Werkt bij mij voor een Axis 206, 207MW
Ik heb het inderdaad aan de praat gekregen met de settings van hierboven...
Wat wel even belangerijk is om te vermelden voor de mensen die dit ooit willen opzetten is dat je moet kiezen voor een imagecontainer...
Een gewone knop inladen werkt niet maar je moet dus echt het image control kiezen ...
Ik zit alleen nog met 1 klein dingetje...
Hoe krijg ik het voorelkaar dat hij de camerabeelden in landscape op de iPhone toont d.m.v. de HSTouch applicatie?
Als ik die image control teken is er geen mogenlijkheid binnen de HStouch designer om het plaatje te roteren.
Enig idee hoe ik dit oplos?
Wat wel even belangerijk is om te vermelden voor de mensen die dit ooit willen opzetten is dat je moet kiezen voor een imagecontainer...
Een gewone knop inladen werkt niet maar je moet dus echt het image control kiezen ...
Ik zit alleen nog met 1 klein dingetje...
Hoe krijg ik het voorelkaar dat hij de camerabeelden in landscape op de iPhone toont d.m.v. de HSTouch applicatie?
Als ik die image control teken is er geen mogenlijkheid binnen de HStouch designer om het plaatje te roteren.
Enig idee hoe ik dit oplos?
HStouch heeft geen support voor landscape mode,
Voor camera beeld kan je beste naar een Iphone app kijken.
zoals de "Cam Viewer"
Voor camera beeld kan je beste naar een Iphone app kijken.
zoals de "Cam Viewer"
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
Ik gebruik op dezelfde manier een Panasonic BL-C30.
De string die ik in HST heb staan is: http://usernaam:password@IP-adres:82/Sn ... on=320x240
Beeld komt gewoon binnen op iPhone en CE touchscreen. ECHTER: de refresh rate van de beelden is om de ca. 5-6 seconden. Als ik dezelfde string in m'n Internet Explorer zet en iedere seconde op refresh druk verandert het beeld wel.
Iemand een idee hoe ik het beeld als streaming video krijg?
De string die ik in HST heb staan is: http://usernaam:password@IP-adres:82/Sn ... on=320x240
Beeld komt gewoon binnen op iPhone en CE touchscreen. ECHTER: de refresh rate van de beelden is om de ca. 5-6 seconden. Als ik dezelfde string in m'n Internet Explorer zet en iedere seconde op refresh druk verandert het beeld wel.
Iemand een idee hoe ik het beeld als streaming video krijg?
Herbus (Jos)
Jos,
Ik ben niet bekend met Panasonic.
JPG optie is niet bedoeld voor streaming maar is wel erg handig in gebruik en kan je zonder speciale camera software beeld informatie zichtbaar maken.
Kwaliteit van foto's staat standaard zeer hoog en dat zorgt voor vertraging
Wat wel help is de compressie op de camera te verhogen.
Snapshot quality van mijn y-cam staat op 90%
Op mijn Iphone kan ik met 3G op deze manier 4 beeldjes weergeven.
Op de Axis camera's kan je via URL kwaliteit opgeven.
Ik ben niet bekend met Panasonic.
JPG optie is niet bedoeld voor streaming maar is wel erg handig in gebruik en kan je zonder speciale camera software beeld informatie zichtbaar maken.
Kwaliteit van foto's staat standaard zeer hoog en dat zorgt voor vertraging
Wat wel help is de compressie op de camera te verhogen.
Snapshot quality van mijn y-cam staat op 90%
Op mijn Iphone kan ik met 3G op deze manier 4 beeldjes weergeven.
Op de Axis camera's kan je via URL kwaliteit opgeven.
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
Mocht je persé het beeld willen hebben in een 'landscape mode' kun je evt. overwegen het beeld te laten rotaten door de Axis (of ondersteund de 207 deze functie niet?)
Dan kun je in portrait mode een bepaalde stream van bijv. 160x120px opvragen en dan als je naar fullscreen landscape switcht vraag je de 90 graden rotated stream op van bijv. 320x240 of 480x360 (iphone screen is 480x320)
Vergeet niet een lagere res, zoals 160x120px, te gebruiken als je 4 cams op 1 pagina wilt displayen, dat scheelt weer bandbreedte/framerate.)
Dan kun je in portrait mode een bepaalde stream van bijv. 160x120px opvragen en dan als je naar fullscreen landscape switcht vraag je de 90 graden rotated stream op van bijv. 320x240 of 480x360 (iphone screen is 480x320)
Vergeet niet een lagere res, zoals 160x120px, te gebruiken als je 4 cams op 1 pagina wilt displayen, dat scheelt weer bandbreedte/framerate.)