Tijdens de workshop gaf ik aan met scripts bezig te zijn om devices die redelijk constant zijn qua gebruik ook te kunnen "meten". Of beter gezegd, mee te krijgen in de grafieken.
Ik heb de scripts overboord gegooid en een plug-in geschreven. Ik ben zelf nog zoekende in de bestaande functies binnen de SDK, maar de functionaliteit zoals door mezelf gewenst, werkt prima. Ik maak alleen nog geen gebruik van de HTML pagina's die gemaakt kunnen worden. Zelf een ini file aanpassen en "mirror" devices aanmaken.
Stel; Je hebt een lamp op A1 staan, waar een peertje in zit van 60 Watt. Deze plugin zorgt er voor dat het mirrordevice (bijv A2) de stringvalue krijgt zoals we gewend zijn van de Plugwise plugin ("Current Usage: x Wh, Total Usage: x kW"). We moeten wel een mirrordevice gebruiken, omdat de value van het mirrordevice de totalen bevat. Zouden we dit toepassen op het echte device, dan gaat het gegeven verloren als het licht aan gaat (value wordt dan namelijk 100) of bijv uit (value wordt dan 0).
De ini file (zelf even aanmaken) genaamd hspi_cmt_pwrusage.ini in de CONFIG directory van HS, bevat als voorbeeld:
Code: Select all
[Devices]
A1=Z1;100
A2=Z2;60
Lichten die dimmen zullen ook op basis van het % van het dimlevel op die basis worden berekend. Of dit redelijk waarheid is, verneem ik graag van jullie.
Stappenplan:
1. Mirror devices aanmaken, type "Status Only".
2. INI File aanmaken hspi_cmt_pwrusage.ini in de CONFIG directory, gevuld zoals het voorbeeld
3. DLL kopieren naar de ROOT directory van HS
4. (Re)start HS
5. Plugin activeren
6. Testen