Plugin schrijven, problemen ervaren

Forum over Homeseer scripts (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Plugin schrijven, problemen ervaren

Post by Alexander »

Heren,

Momenteel ben ik de weg aan het bewandelen voor het schrijven van plugins. Nu ben ik bij Action gedeelte aangekomen en volg ik niet helemaal hoe de invulling van de controls moeten zijn.

1. Als je de "Device Action" actie toevoegt dan krijg je twee drop down menus te zien met daarin je devices. Met mijn eigen Action, krijg daarnaast "Configure the Action Below" te zien. Ik zou je net als bij de actie "Device Action" aan de rechterkant willen zien. Iemand een idee?
2. Met diezelfde actie (Device Action): Als je een device selecteert zie je direct vervolgens meerdere mogelijkheden te voorschijn komen. Hoe wordt dit gerealiseerd?

Basically is het string gebeuren voor mij niet duidelijk genoeg. De SDK legt niet, voor mij, duidelijk uit hoe je wat nu precies in elkaar moet steken.

Ik zie deze topic graag om elkaar te helpen in allerlei plugin vraagstukken. Hopelijk wordt dit dan ook een topic waar veel mensen informatie uit kunnen vergaren, maar dat begint met antwoorden verkrijgen van gevorderde plugin schrijvers.
Alexander
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Re: Plugin schrijven, problemen ervaren

Post by Alexander »

Rene/Robert/anyone?
Alexander
Rene
Global Moderator
Global Moderator

Post by Rene »

IK heb dit nooit in mijn plugins gebruikt en op dit moment geen tijd om erin te duiken. Ik kan je dus niet helpen.
Rene.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

Jammer, maar logisch ;-)

Robert wellicht? Ik zie dat, doordat ik ook de Fritz plugin gebruik, bij de trigger wel een trigger type "Fritz!Box PhoneCall" te vinden, maar geen van alle geschreven plugins hier doen iets met zelfgedefinieerde actions.

Die ActionUI en TriggerUI beginnen nu wel duidelijker te worden. Vrolijk word ik er niet van (zeer onoverzichtelijke methode), maar ja.
Ik krijg maar niet duidelijk hoe ik op basis van een value in een drop down listbox een volgende drop down listbox gevuld krijg. Alle ingebouwde plugins geven zowat bij het selecteren van een device een pagerefresh, waardoor het volgende component gevuld is met values die van toepassing zijn op dat device.

Iemand dat uitgevonden en hoe? welke functies worden aangeroepen.
Alexander
Digit
Global Moderator
Global Moderator

Post by Digit »

Ik las je post vanmiddag pas en wist niet zo gauw wat ik er mee aan moest; want ik doe idd niets met Actions, wel met Triggers.
Het zal voor jou dus neerkomen op een beetje pionieren :)
Post Reply

Return to “Homeseer Scripts Forum”