Nu ben ik een sensor aan het installeren, maar kom diverse probleempjes tegen, die ik wil voorleggen, om wat hulp te krijgen hierover.
Hierbij eerst wat info over wat ik tot nu toe gedaan heb.
De RFXcom reciever voor X10 heb ik uitgebreid met Visonic reciever. Kastje opengemaakt en de toegestuurde print erbij geprikt op JP5.
De Homeseer plugin van RFXcom is ook geupdated naar 14.
Toen heb ik gezocht hoe ik de sensoren moest inlezen. Dit is te lezen in het dokument RFXcom homeseer plug-in user guide.pdf dat in de directory staat bij je in gebruik zijnde systeem.
In hoofdstuk 10 wordt gesproken over Security sensoren. Hier valt de Visonic sensor MCT-302 onder.
Hoofdstuk 10.1 geeft uitleg over de systeemregels die worden toegevoegd als 1 sensor wordt ingelezen.
Hoofdstuk 10.2 geeft uitleg over de parameters van de "S" security sensors
Hoofdstuk 10.3 geeft uitleg over de parameters van de "I" security sensors. Dit zijn de sensoren met batterij. Er staan 2 ID vermeld en daar weet ik helaas geen raad mee wat het verschil is.
Dit laatste hoofdstuk is dus voor de Visonic van toepassing. Na activeren van de Visonic sensor wordt door HS de sensor erkend.
Let wel op dat je via de RFXCOM interfaces configuratie pagina gaat, om de Visonic sensor te installeren.
Nu heb ik in de status het onderstaande beeld, maar zie nog niet dat ik een verbreek of gesloten signaal ontvang van de Visonic.
Wat moet ik nog aanvullen om dit te zien?
Mvgr Wim